Het was zonhoog. Roodvlek en Blauwoor stonden bij het kampuitgang terwijl iedereen snel succes wenste. ''Moge de SterrenClan jullie pad verlichten en... '' miauwde Nachtverlichting. '' En jullie bijstaan in alle situaties!'' murmelde Bladster snel. Hij wou dat zijn Commandant en leerlingen gauw terug gevonden werden. '' Ga maar gauw , het is tijd ''. Hij knikte hen aanmoedigend toe , en de krijgers verdwenen het kamp uit. De krijgers liepen door natte aarde. Het had geregend. ''Zullen we via de kraaienplaats gaan?'' vroeg Blauwoor. ''Beter langs 't' donderpad'' vond Roodvlek '' , Want bij kraaienplaats moeten we langs die stank lopen en naast het donderpad kunnen we gemakkelijk naar hoogstenen''. Blauwoor knikte instemmend. Het Zonneteritorium bevond zich bij hoogstenen. Hun territorium begon over het donderpad , aan de overkant van de WindClan . De twee SchaduwClankatten kwamen aan bij wat stromend water. Snel dronken ze eruit en daarna konden ze weer verder gaan naar het Zonneterritorium. Roodvlek en Blauwoor liepen langs een open veld. Ze waren bijna bij het Donderpad richting hoogstenen . '' Vind je ook niet dat Doornklauw zich wel raar gedroeg?'' vroeg Blauwoor. ''Tuurlijk! iedere kat in de Clan vond het wel vreemd. Maar wat zou hij dan verbergen?'' ''Mischien heeft het met de verdwijning te maken!'' riep Blauwoor. De twee katten keken elkaar geschokken aan. Ineens viel een kat Roodvlek aan. Hij drukte Roodvlek tegen de grond. ''Roodvlek!'' riep Blauwoor. Snel stormde hij op zijn vriend af. Hij duwde de vreemde kat van de roodgevlekte kater af. ''Wie ben jij?!'' riep de blauwachtige kater geschrokken. ''Je wilt vast weten wie zijn WIJ?'' Wij? dacht Blauwoor. Hij rook nog een kat met deze vreemde geur. ''Ik ben Windstorm en dat is Tijgerschaduw en JULLIE zijn zeker Doodsbang!'' gromde de zwerfkat. Snel besprong hij Blauwoor en gaf haar een krab haar neus. Blauwoor probeerde zich los te wringen maar de krijger had haar stevig vast... '' Ga weg van ons territorium !'' spuugde Roodvlek. '' Binnenkort die van ons !'' gromde Tijgerschaduw. Roodvlek schrok maar liet het niet zien. Tijgerschaduw sprong op de krijger maar snel ontweek de SchaduwClankrijger zijn aanvaller. Hij greep met zijn klauwen de cyperse zwerfkat beet en trok hem naar achter. Snel verkocht hij de kat een krab. Tijgerschaduw krijste het uit van de pijn. Toen trapte hij Roodvlek weg zodat Roodvlek op de grond viel omdat hij zijn evenwicht kwijt was. De roodgevlekte kater wilde net overeind krabbelen toen Tijgerschaduw hem al tegen de grond gedrukt hield en hem een enorme krab gaf... De twee katten zaten tegen de grond gedrukt door de zwerfkatten... Was dit gevecht verloren door hun? ....

''Zilverpoot!'' riep Goudpoot. De leider kwam op Goudpoot afrennen. ''JIJ!'' , spuugde Goudpoot , ''Mag niet aan MIJN vrienden of zusje KOMEN!'' Snel gaf Goudpoot Berenklauw nog een enorme krab maar Zwaluwster had zijn achterpoten al beet. De leerling liet Berenklauw niet los en bleef aan hem trekken. ''AAAAAAAAAAUUUWWW!!'' krijste Berenklauw. Bloed kwam tevoorschijn. Toen maakte Goudpoot zijn achterpoten klaar om flink op Zwaluwsters gezicht te schoppen. De leider had dit niet zien uitkomen en viel op de grond. Snel rende hij naar Zwaluwster en krabte zijn flank open. Leeuwenpoot racete naar haar Clangenoot om hem te hulp te schieten.

'' Gaat het wel?'' vroeg zandkit . '' t gaat wel '' miauwde Zilverpoot. '' Maar waarom is Geelster geen leider meer van de Clan?'' vroeg de leerling - medicijnkat. ''Hoorde ik iemand mijn naam roepen?'' miauwde een gele kater. ''B..ben jij Geelster?'' De kater knikte. Zilverpoot haar haren stonden overeind van schrik, ze had niet verwacht dat Geelster hier zal zitten. '' Ik doe niks hoor ''. De kater snorde geamuseerd. '' Geelster , dit is Zilverpoot '' miauwde zandkit. '' Leuk om je te ontmoeten , maar niet in deze situatie. Waar kom je vandaan?'' '' De ZonneClan '' antwoordde de zilveren poes. '' Waarom ben je hier naartoe gekomen?'' ''Ik niet alleen , ook me vrienden. We hebben hulp nodig en vroegen dat aan Zwaluwster, we dachten eerst dat jij leider was maar hij was zich vreemd aan het gedragen en nu ben ik hier . En me vrienden denk ik ook als ze dit gevecht verliezen...'' Zilverpoot keek naar haar poten. ''Zijn ze aan het vechten?!'' Zandkit stond op. ''Kom we gaan ze helpen!'' zei ze vastberaden. Zilverpoot stond op rende naar boven in de tunnel maar viel en rolde naar beneden... '' Gaat het Zilverpoot?!'' Zandkit likte haar nieuwe vriendin. '' Ik denk dat het de wonden zijn'' zei de leerling - medicijnkat. ''Blijf hier maar uitrusten , wij gaan vechten '' miauwde Zandkit. Zandkit en Geelster racete snel het hol uit. Zandkit sprong snel op de Tunnelwacht en sloeg hem neer. Verdoofd lag de wacht op de grond. ''Doe jij Goudpoot , ik Leeuwenpoot '' miauwde Geelster. ''Oke!'' Zandkit racete gauw naar Goudpoot. Berenklauw zat onder het bloed en lag op de grond. Hij leefde nog wel maar hij was wel behoorlijk gekrabt merkte Zandkit. Ze zag vol afschuw hoe Zwaluwster Goudpoot een enorme krab gaf. Hij lag toen op de grond en bewoog zich niet. Hij had veel littekens en vooral op zijn flank en gezicht... De MaanClanleider was klaar om deze kat nog een enorme krab te geven zodat hij bijna mischien zal sterven... ''Jij vossenstrond! '' brulde ze en rende gauw op hem af. Zandkit sprong in de lucht maar tijdens de sprong draaide ze zich om zodat haar achterpoten Zwaluwster van Goudpoot afschopte. ''Zo! Na mij zo lang te behandelen sinds ik kitten was heb je dat wel verdient!'' spuugde ze. ''En - voor - Geelster - muizen- brein!'' Bij ieder woordje haalde ze uit met haar klauwen. Zwaluwster had bij 'En ' een koprol gemaakt en die dus ontweken. ''Zo! '' , spuugde Zandkit , Heb je nu je zin?!'' Snel rende ze naar Goudpoot die nog op de grond lag. Hij had zijn ogen wel open maar veroerde zich niet. Er zat veel bloed op de leerling dus Zandkit maakte zich zorgen. ''Goudpoot? '' vroeg ze . Gekreun was antwoord. Snel rende Zandkit naar het hol van de medicijnkat. Ze rende gewoon door in het hol. Zandkit griste snel wat spinrag en wat kruiden mee. '' Wat doe je?! '' miauwde de medicijnkat geschrokken. '' Vrienden helpen!'' gromde Zandkit en racete weg. ''Goud... Goudpoot! '' Hijgde ze. '' Hier!'' Zandkit drukte de spinrag tegen Goudpoot aan. Ineens voelde ze zich opzij worden geduwd en vloog de lucht in en glee over de grond. Ze rolde nog een stuk verder. Zandkit keek met halfgeopende ogen naar een schaduw die naar haar toeliep en zei '' Is dit wat je wilt?'' Wat bloed sijpelde uit Zandkits mond... ''h...hnhee'' miauwde ze afwezig. Ze sluitte haar ogen en zei niets meer... ''Leeuwenpoot '', Zandkit deed haar ogen weer open, ''Ik ... ik weet niet of ik dit haal , maar ik moet je wat vertellen. Vroeger...'' ''Even stil... We hebben mischien nog kans als je stil blijft''. ''Ik weet niet of dit hem word Leeuwen...'' Zandkit sloot haar ogen. ''Ik ben Leeuwenpoot niet , ik ben Goudpoot.'' ''O , sorry ik zie je vaag'' murmelde de lichtrode poes. '' Wie gooide me van je... '' het was even stil...

Reageer (1)

  • Scara

    zo ben ik wel....

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen