Foto bij Keylina's kroning - 7

“Nou, er is op iedere gang een badkamer en in sommige kamers…”, begon Keylina.
“Hoe weten ze waar?”, onderbrak Yue haar. “En denk je werkelijk dat je er van uit kan gaan dat al die heersers hun eigen rommel gaan opruimen? Je mag al blij zijn als ze niet ruziën wie wanneer de badkamer gebruikt.” Keylina slikte.
“Hoe gaan jullie dat oplossen?” Keylina en ik keken elkaar aan.
“Euhm, een duidelijke aanwijzing op de deur hangen?”
“Om te beginnen, nog suggesties?”
“Kunnen ze niet samen eten?”, opperde Yle.
“Heel juist”, knikte Yue. “Zorg voor een gemeenschappelijke eetzaal waar ze de hele dag door terecht kunnen, dat biedt veel meer overzicht en ze hoeven zich niet aan te passen aan gezamelijke eettijden.”
“Maar waar is die zaal dan?”, merkte Diana op. “We durfden de gang niet uit, uit schrik om verloren te lopen.”
“Je moet ze een kaart van het paleis geven”, zei Sokka. “Met de aanduiding waar de bibliotheek is, bijvoorbeeld. Hun eigen kamer en de badkamer die ze kunnen gebruiken. De troonzaal, de eetzaal en eventuele andere plaatsten waar ze nog moeten komen. Duidt aan waar ze mogen komen en wat privé is, en zorg ook dat je bedienden weten wie in welke privéplaatsen binnen kan. Een plan van de tuinen en waar ze mogen komen. Een plan van de stad met alle openbare plaatsen, en uiteraard een aanduiding van de logeeradressen voor degenen die daar verblijven.”
“En die kaart moeten ze morgenochtend hebben, dus hebben jullie deze nacht nog werk genoeg.” Yue keek ons streng aan.
“Zorg ook voor een bediende in elke gang, om de badkamer geregeld te kuisen als ze gebruikt is, en voor als de heersers vragen hebben.”
“Oké”, knikten we. Dat was nog net haalbaar, al zou het moeilijk worden.
“Ik hoop dat er morgen nog geen specifieke dingen gepland zijn?”
“Nee, pas vanaf overmorgen. Zodat ze nog wat in stad konden rondlopen en…” Keylina zweeg, ze besefte haar fout.

Reageer (3)

  • Altaria

    Misschien leren we het nog.. God thank Yue!

    1 decennium geleden
  • Gisborne

    Hehe, heel goed Keylina en Lizzie :Y)
    Snel verder! <3

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    Goed dat er nog mensen zijn met verstand van zaken, anders was dit een ramp geworden ;)

    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen