Foto bij 2.

Hier is hoofdstukje 2!
Enjoy ^^

Ik had me inmiddels al aangekleed en besloot net mijn kamer te verlaten toen er op mijn deur geklopt werd. ‘Sagi, ik ben het’ zei de stem van Jason. Ik liep naar de deur toe en deed hem open. ‘Goedemorgen’ zei hij en hij liep mijn kamer binnen. ‘Lekker geslapen?’ vroeg hij. ‘Op zich wel’ zei ik. ‘Maar ik heb Arcomma weer gesproken’. ‘Meen je dat nou?’ vroeg Jason terwijl hij op mijn bed ging zitten. ‘Wat zei hij allemaal?’ ‘Hij vertelde me dat ik er alles aan moest doen om de vergiftigde pijl te vinden’ zei ik. Jason bleef stil en staarde mij aan. ‘Hij bestaat dus echt?’ vroeg hij. ‘Ja en Enora en Helena weten dat ook maar al te goed, alleen ze zijn te bang dat zijn kracht misbruikt zal worden. En ze hadden gelijk over dat geen levende persoon hem nog nooit had gezien, aangezien Arcomma vermoord is’. ‘Heeft Arcomma de vergiftigde pijl wel is gezien?’ vroeg hij. Ik vertelde Jason mijn hele droom en ook over de engelen van het licht en de demonen. ‘Daarbij krijg je de groeten van hem en als laatste zei hij dat ik moest oppassen met degene wie ik vertrouwde, want er zijn zat mensen die de vergiftigde pijl voor een ander doel willen gebruiken’. ‘Gaan we dit de andere vertellen?’ vroeg Jason. Ik bleef stil en staarde het raam uit waar de andere aan het trainen waren. ‘In ieder geval Enora en Helena wel’ zei ik. ‘De sterrenbeelden van ons moeten het ook weten’. ‘De oosterse kant niet?’ vroeg Jason. ‘We hebben hun steun hard nodig. Ik denk dat het verstandig is als we het hun ook vertellen’. ‘Goed, dan roep ik vanmiddag iedereen bij elkaar en vertel ik mijn verhaal. Maar Arcomma zei nog iets. Hij zei dat als ik heel goed nadacht, ik wel kon bedenken waar de vergiftigde pijl zou zijn, maar ik heb echt geen idee wat hij bedoelde’. ‘Typisch iets voor Arcomma om dingen met een raadsel te zeggen’ zei Jason lachend. ‘Ik mis die gast’. ‘Ik ook’ zei ik. ‘Maar ik heb al goed nagedacht, eigenlijk denk ik nergens anders meer aan. Maar ik kan echt niet bedenken wat hij precies bedoelde’. ‘Misschien hebben de andere een idee. Ik zal iedereen bij elkaar roepen voor je zodat je jouw verhaal kunt doen’ zei Jason. Jason stond op en liep naar mijn deur. ‘We krijgen de groeten van Joost’ zei ik. Jason draaide zich om en een traan rolde over zijn wang. ‘Ik zou wensen dat we hem de groeten terug konden doen’ zei hij. ‘Ik zou ook niets liever willen’ zei ik.

Iedereen had zich inmiddels verzameld in de grote zaal en we waren nu nog aan het wachten op Simon en Siera die net bezig waren met de laatste gewonden van het recente gevecht uit het ziekenhuis te ontslaan. ‘We zijn er’ zei Siera die samen met Simon aan haar zijde binnen kwam lopen. ‘Goed dan kunnen we beginnen’ zei Enora. ‘Sagittarius, jij moest ons iets vertellen?’ ‘Dat klopt’ zei ik. ‘Ik heb vannacht Arcomma gesproken’. ‘Alweer?’ vroeg Helena. ‘Hij kiest ook altijd jou uit hè?’ ‘Ik wed dat jullie een bijzondere band hadden’ zei Yin. ‘Hij vertelde me over de vergiftigde pijl’ zei ik. ‘Daar gaan we weer’ zei Enora zuchtend. ‘Stil Enora, laat Sagittarius nou uit praten’ zei Yang meteen die zijn volle aandacht op mij richtte. ‘Hij vertelde me dat we er alles aan moesten doen om de vergiftigde pijl te vinden. Enora, Helena, jullie hadden gelijk dat er geen levende persoon is die hem heeft gezien, aangezien Arcomma vermoord is’. ‘Arcomma heeft de vergiftigde pijl wel is gezien?’ vroeg Yin. ‘Ja en hij zei dat we hem snel moeten vinden voordat hij in verkeerde handen komt. Hij zei dat als ik heel goed zou nadenken, ik wel zou weten waar hij zou zijn, maar ik zit al heel de ochtend na te denken, maar ik heb geen idee wat hij daarmee bedoelde’. ‘Ik kan niet geloven dat Arcomma ook in deze waanzin gelooft’ zei Enora. ‘Dit was eigenlijk alles wat ik moest vertellen. We moeten echt op zoek naar de pijl en waarschijnlijk doelde hij niet alleen op mij die goed na moest denken. Ik denk dat we er met z’n allen over na moeten denken. Waarschijnlijk is de vergiftigde pijl dichterbij dan wij denken. Als jullie mij nu even willen excuseren, Enora en Helena, ik wil jullie even spreken onder 6 ogen’. Ik stapte de verhoging af en liep samen met Enora en Helena de grote zaal uit.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen