Foto bij een.

just read it. (:

‘BILL! TOM! Komen!’ hoor je mama roepen. Je trekt Tom mee naar beneden, zover dat lukt dan. Want je struikelt steeds over de treden heen. ‘AAH, auauauu!’ schreeuw je opeens. ‘Wat is er Billie?’ vraagt Tom, die naar je toe is gerent. ‘Niks hoor Tommie, laat maar.’ zeg je flink, en je staat weer op, en loopt naar mama toe. Je bent van de trap afgevallen, en het doet pijn. Maar je wilt natuurlijk niet dat Tom denkt dat je een watje bent.‘Daar zijn jullie!’ ‘Waarom moesten we komen, mama?’ vraagt Tom. ‘Nou, we hebben nieuwe buren. Het huis naast ons is verkocht aan een familie, en wij gaan ze even gedag zeggen. Gaan jullie mee?’ vraagt mama. ‘JAA!’ roep je meteen. ‘Misschien krijgen we dan een nieuw vriendje.’ zegt Tom, die natuurlijk hoopt dat er een jongen van hun leeftijd woont. Jij en Tom trekken jullie jassen aan, en rennen snel naar buiten toe. Eigenlijk hoefden we geen jassen aan omdat het naast ons eigen huis is, maar je vindt je jas zo leuk, dat je hem de hele dag aanwilt. Maar dat mag niet van mama. ‘Dan krijg je het koud als je naar buiten gaat’ zegt ze altijd tegen je. Je huppelt de oprit van de nieuwe buren op, en stopt voor de deur. Opeens wordt je zenuwachtig. Wie zal er in het huis wonen? Zijn ze wel aardig? De vragen spoken in je hoofd rondt. ‘Hallo.’ hoor je opeens, en je draait je om. Je ziet dat de deur van de buren opengegaan is, en het hoofd van een vrouw kijkt je aan. ‘Hoi mevrouw’ antwoord je maar. ‘Wat kom je doen, jochie?’ vraagt de vrouw. ‘Nouehh, van mama moesten we bij de buren langs om gedag te zeggen.’ zeg je, en je kijkt of Tom en je moeder er al aan komen. Je ziet ze de oprit oplopen. ‘Is dat je moeder?’ vraagt de vrouw, en ze wijst naar je moeder. ‘Ja, en hij is mijn tweelingbroer.’ zeg je, terwijl je naar Tom wijst. ‘Zozo, tweelingen, dat zie je niet vaak’ zegt de vrouw tegen mij, maar ook tegen mama. ‘Hallo, welkom in Loitsche. Ik ben Simone, en dat zijn Bill en Tom’ hoor je mama tegen de vrouw zeggen. ‘Ook hallo. Ik heet Lizette, kom toch binnen.’ zegt de vrouw, en laat ons erlangs.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen