Foto bij 2:The second clue

2:De tweede aanwijzing

Harry had Ginny gedag gezegd en ze waren vertrokken naar het huis van Bill en Fleur ; De schelp. Het lach aan het strand en ondanks dat het september was , was het er ijskoud en gevaarlijk uitziende donderwolken hingen hoog boven het dak van het kleine huisje. 'Ze zijn niet thuis.' zei Ron die had na gekeken of er iemand in het huis zat. Harry was al naar het graf gegaan , Ron wandelde in zijn richting. 'En? Is er schade aan het graf?' vroeg hij. Harry schudde zijn hoofd. 'Gelukkig.' Ron ging zitten en liet zijn vingers over de letters die Harry er al die jaren geleden had in gebeiteld. 'Hoe lang is het geleden?' vroeg Ron. 'Acht jaar?'
Ron knikte. 'Ja we zijn nu vijfentwintig.' Harry wandelde weer van de duin - waarop het graf van Dobby stond - richting het huis van Bill en Fleur om naar mogelijke aanwijzingen te zoeken. Hij wandelde naar binnen hij doorzocht alle kamers keek in elke kast onder elke stoel , tafel of bank. 'Niets verdomme!' riep Harry die met zijn vuist op de tafel sloeg. 'Harry,' begon Ron die binnen kwam wandelen, 'Wat dacht je er van om op een andere plek te zoeken?' stelde hij voor Harry wilde protesteren maar Ron onderbrak hem meteen. 'Vorige keer hing de brief op een plek waar je echt zou zoeken een plek die je raakt of waar je een soort van band mee hebt , zoals je oude kamer bij de Duffelingen.' zei hij. 'Maar als ik een echte plek moet bedenken , Ron, dan zou het Dobby's graf zijn. Maar daar ligt dus niets.' zei Harry. 'Maar raakt die plek je ook echt?' vroeg Ron. 'Natuurlijk ik heb het lijk van Dobby er in gelegd.' Ron keek Harry vragend aan. 'Wat?!' vroeg ie boos. 'Wat dacht je dan van de plek waar Dobby stierf?'

Harry stond op het strand , hij keek in het rond. Hij zag voor het eerst dat er op de plek waar Dobby was gestorven een klein kruis in de grond was getimmerd. 'Weet je nog toen we met zen alle hier op vakantie gingen? Luna heeft het er toen neer gezet.' zei Ron. 'Niets.' zuchtte Harry. 'Jawel.' zei Ron en hij ging aan de andere kant van het kruis staan. 'Aan deze kant hangt een papier.'Ron bukte zich om het er af te halen. Ook deze keer was het vastgeprikt met een mes. 'Wat staat er?' vroeg Harry. Ron las voor:

Je hebt de tweede gekregen dit betekend dat we het modderbloedje hebben.
We zijn dus bijna klaar toch het zou fijn zijn als jullie er bij waren maar dat kan niet
ik had je anders graag nog een laatste keer gezien Potter.


'Hier gaan we weer.' zei Harry. 'Wat doen we nu , wat denk je dat ze met Hermelien gaan doen?' Vroeg Ron. 'Ik heb geen idee.' zei Harry. 'Waarom zegt hij ; "ik had je anders graag nog een laatste keer gezien"?' vroeg Ron. 'Wat bedoel je?'
'Hij doet alsof je dood gaat Harry.' zei Ron met een angstige blik in zijn ogen. 'Maar ik ga niet dood Ron.' zei Harry. 'Niet nu!' zei Harry en ze verdwijnselde.

'Waarom zijn we hier?' vroeg Ron verward toen hij zag dat ze voor een tovenaarsziekenhuis stonden. 'Het loopt dood.' legde Harry uit.' Met de laatste aanwijzing waren we niets.' Ron snapte er nog steeds niets van. 'Waarom zijn we dan in het ziekenhuis?' vroeg Ron. 'Is dat niet wat je wilde?' vroeg Harry. 'Ik wil eigenlijk een vrije dag maar ja.' zei hij schouderophalend. 'Geen grapjes Ron maar weet je echt niet waarom we hier zijn?' vroeg Harry. 'Neen.' antwoorde Ron. 'Dat zal dan snel veranderen.' zei Harry grijnzend. Ze wandelde het ziekenhuis binnen. En Harry snelde naar de balie. 'Ik zoek Dokter Malfidus.' zei Harry. 'O sorry maar dokter Malfidus is er niet.' zei de heks. 'O weet u waar ik hem zou kunnen vinden?' vroeg Harry. 'Hij is in Zweinstein er is een of andere epidemie uitgebroken een leraar kruidenkunde heeft een giftige monsterplant mee genomen en die heeft de eerste jaars aan gevallen.' zei ze. 'Oké bedankt.' zei Harry en ze wandelde naar buiten. 'Hm nu kunnen we achter hem aan!' riep Harry blij maar Ron lette niet op hem hij zat over iets te piekeren. 'Leraar kruidenkunde , ik vraag me af ... O sorry Harry ik was even weg , Ja nu kunnen we die rotzak van een Malfidus is aan pakken.' zei hij lachend. 'Wees wel niet te hard voor hem hé Ron , wat als hij het niet is? Dan heb je een dokter aangevallen daar kunnen de mensen van de wikenweegschaar niet mee lachen.'
'Ik ben een schouwer in dienst ik mag de minister nog aan vallen.' zei Ron die heel gerust was met de zaak. 'Ik zou het toch niet uitproberen Ron.' zei Harry lachend.

Reageer (1)

  • Luckey

    Snel verder please!!!
    Is leuk en spannend!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen