Foto bij Overleg

Hierboven zie je Zandkit

Die avond ging Goudpoot naar Zandkit. Hy liet een dik konijn voor haar vallen. '' Hallo , Goudpoot '' miauwde de poes. Ze keek hem dankbaar aan. ''Ehh Zandkit. Ik heb met Lichtster gesproken of je hier mag blijven''. ''Wat zei ze?'' Goudpoot keek de poes in de ogen. ''Wat je zelf wilt. Of je blijft hier , of je gaat met Geelster naar de MaanClan en komt nooit meer terug behalve voor noodgevallen...'' Ineens besefte de kater dat hij best bot over kwam. Nu schaamde hij zich. Zandkit keek ongemakkelijk naar de grond. Dit was niet de bedoeling! '' Ehhh , je kan nog beslissen tot Geelster vertrekt?'' murmelde hij. '' Ja , ik weet het '' zuchte de poes. ''Ik en Geelster zijn erg gehecht geraakt aan elkaar , maar... '' Zandkit hield even op voor ze vervolgde : '' Maar ik heb familie en vrienden hier... Ik weet niet wat ik moet kiezen''. Goudpoot dacht diep na. '' Nog niet lang geleden was ik uit de SchaduwClan verjaagt door Doornklauw. Hij wou me dood hebben , omdat ik halfbloed ben. Toen ik hier kwam , besefte ik dat hier mijn hart lag. Hier ontdekte ik mijn echte vrienden en heb de afgelopen tijd sinds mijn aankomst meer geleer'd. Je moet je hart volgen , niet je verstand. Het maakt niet uit waarvoor je kiest , zolang je maar gelukkig bent. Dat is het enige dat telt Zandkit. Dus misschien helpt dat je?'' ''Bedankt Goudpoot , voor je steun en begrip. Ik zal na gaan denken en met Lichtster praten over mijn besluit. Een van de twee keuzes is voor mij bepaald. Alleen moet ik zelf er nog mee instemmen''. Zilverpoot kwam bij de twee leerlingen zitten. Ze had alles gehoord. '' Goed gesproken Goudpoot''. Daarna wendde de leerling - medicijnkat zich tot Zandkit. '' Ik ben blij voor je , welke keuze je ook maakt. Moge de SterrenClan je vraag een antwoord geven''. ''bedankt jullie twee. Ik zal nadenken en morgen met Lichtster praten''.

Een lichtrode poes keek naar de blauwgrijze poes die dood op de grond lag. Ookal kende ze deze kat niet goed , ze wist dat de blauwgrijze krijgster belangrijk was voor de Clancommandant. Ondanks zijn grote wonden en weggedreven energie , weigerde hij in het medicijnhol te blijven , zolang hij de wake kon houden. Zandkit bewonderde daarom ook zijn doorzettingsvermoge en loyaliteit aan de clan. ''Het spijt me voor je Grijsjacht''. '' Dankjewel Zandkit. Hoe laat jij je leerlingennaam krijgt , je bent slimmer dan welke leerling dan ook''. ''Bedankt Grijsjacht.'' De twee katten hielde samen de hele tijd een wake voor Blauwsteen. Het was bijzonder hoe goed deze twee katten het konden vinden. Bijna zoals Zandkit en Geelster. Misschien zou dit toch een mooie periode worden. Wat ze ook zou kiezen...

Reageer (1)

  • Scara

    I loveeee You Grijsjacht xD

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen