Foto bij 4:Old enemies

4: Oude vijanden

'Potter?!' zei een stem en duidelijk verbaast. 'Natuurlijk wie vinden we anders dan Potter naast een dood monster onder het slijm? En natuurlij is meneer Wemel er ook bij.' Ron begon te lachen. 'Ook fijn u te zien , professor Anderling zei hij. 'Die goede oude tijden.' zei ze en met een zwaai van haar toverstok waren de twee jonge schouwers weer proper. 'Dank u wel professor.' zei Harry en hij schudde haar hand. 'Wat doet u hier? Buiten weer wat plezier maken met een monster?' vroeg ze. 'We zijn hier om Malfidus te zien. Wist u dat niet u had Hagrid toch gestuurd?' vroeg Harry. 'Hoe dan ook.' zei ze .' Malfidus is in het kasteel volgen jullie mij?' vroeg ze. Ze wandelde over het veld naar de school. Harry keek nog even naar Hagrids huisje maar hij bleek niet thuis te zijn. Toen ze binnen de muren van de school waren zagen ze dat de eerstejaars van Griffoendor hun eerste les bezemsteelvliegen kregen. Een van de kreeg de bezem meteen omhoog in zijn hand de jongen er naast kreeg hem tegen zijn gezicht en de eerste jongen begon te lachen en een ander meisje keek geschrokken naar de een en kwaad naar de anderen waarschijnlijk omdat ze vond dat het onbeleeft was te lachen en tegen de andere zei ze waarschijnlijk dat hij beter zou moeten luisteren naar wat de lerares zei. 'Doet me aan een paar mensen denken.' zei Ron met een lach en hij knipoogde naar Harry . 'Spreek me er niet over!' zei Anderling en ze gingen het kasteel binnen.

Ze werden naar de zieken zaal gebracht. Daar stond Malfidus een kind te verzorgen dat vergiftigd was door de plant. 'Een zwadderich.' lachte Ron en Harry gaf hem een stomp tegen zijn zij. 'En dit moet je elke maaltijd nemen.' zei hij en hij overhandigde de jonge een flesje. 'Een lepel per eer!' riep hij hem na.Toen hij Harry en Ron zag verstarde zijn blik even hij zuchtte en vroeg:'Wat moeten jullie hier?' Ron balde zijn vuisten en Harry gaf hem weer een stomp. 'We hebben die plant vernietigd.' zei Harry zo vriendelijk mogelijk. 'Dat zie ik.' zei Malfidus en hij klopte wat slijm van Rons schouder dat was blijven hangen.'Jullie zijn zo slecht nog niet.' zei Malfidus en hij meende het 'Malfidus,we moeten je iets vragen.' hakte Harry de knoop door.'Wat?' vroeg Malfidus , nu weer nors. 'We hebben een brief gevonden en dit mes lag er bij.' Malfidus pakte hen plots bij de armen en sleurde hen mee naar gang. 'We zetten dit gesprek op een veilige plek verder.' zei Malfidus. 'Wat dacht je van de kamer van hoge nood?' vroeg Harry die zijn sluipweg wijzer boven haalde. 'Die staat er toch niet op?' merkte Ron op. 'Ja maar ik wilde even na kijken of er niemand in de buurt was ik wil niet dat iedereen die kamer kent.' zei Harry. 'Zijn we nu klaar dan kunnen we gaan!' zei Malfidus en ze wandelde samen naar de kamer.

Toen ze binnen kwamen in de kamer zag hij er weer eens anders uit als de laatste keer dat ze er waren , en dat is maar goed ook want toen stond die in brand. Toch vont Ron dat het er nog een beetje verbrand rook. Er stonden enkele comfortabel uitziende zetels waar ze meteen in ploften om te praten er branden een gezellige haard. 'De kamer heeft z'n werk weer eens goed gedaan!' merkte Ron op. 'Nu ter zaken!' zei Malfidus.'Wat wilden jullie weten?'
'We vroegen ons af of jij meer over dit weet?' zei Harry en hij legde de twee brieven op tafel samen met de messen, Ron vond het niet fijn dat Malfidus deze belangrijke aanwijzingen nu in handen kreeg en dat was dan ook te zien aan zijn gezicht. 'Deze zijn , ondanks jullie vermoedens , niet van mij ik heb een ander geschrift en ik kan het bewijzen.' hij haalde zijn agenda boven waar zijn afspraken in stonden die hij maakte als tovenaarsdokter. Harry kon , tot zijn spijt, meteen zien dat het twee andere geschriften waren. 'Ik lijk op mijn vader maar heb het geschrift van mijn moeder,' begon Malfidus en Ron moest zijn lag in houden, 'Dit lijkt veel op dat van hem.' zei hij. 'Je liegt!' riep Ron. 'Waarom zou je je vadertje beschuldigen Draco?' vroeg Ron plagerig. 'Hij is na de dood van Voldemort opgepakt en vastgehoude in Azkaban!' wierp Malfidus tegen en hij wende zich tot Harry. 'Hij wil vast doen blijken dat ik het ben , misschien om mij een poets te bakken omdat ik je heb laten gaan en nooit een goede dooddoener was of omdat hij het juist wil doen blijken dat ik een goede dooddoener ben.' Malfidus gaf de brieven terug aan Harry en pakte nu de messen op. 'Deze zijn nep ik heb ze meer dan genoeg van dichtbij gezien toen die heks bij ons was.Maar ik vrees het ergste.' zei Malfidus en Ron sprong uit zijn stoel.'Wat?!' Malfidus deed teken dat Ron terug rustig kon gaan zitten. 'Ze zullen het modderb ...' Ron keek hem bedreigend aan, 'Hermelien niet vermoorden ik vrees dat ze van plan zij om ...' hij keek even naar Ron. 'Harry jij zult het begrijpen als ik zeg dat ik denk dat ze Hermelien zien als Bellatrix haar aartsvijand.' zei Malfidus en Harry snapte het maar hij vond de gedachten niet fijn en hij zat nig met een vraag. 'Den je dan niet dat haar aartsvijand Molly Wemel is? Zij heeft haar vermoord.' zei Harry. 'Nee ze haat , sorry dat i het zeg Ron , modderbloedjes meer als iemand die haar het meeste pijn aan doet maar toch volbloed is al pappen die aan met modderbloedjes of Dreuzels.' zei hij. 'Dank je wel Malfidus ik denk dat dat alles was.' zei Harry en ze schudde elkaar de hand. Ron keek hem kwaad aan toen ook hij zijn hand uitstak. 'Wees gerust Wemel vanaf nu zijn we weer vijanden.'

Harry en Ron wandelde door de gangen richting de uitgang. 'Potter, Wemel!' riep iemand achter hen en ze draaide zich om. Professor Anderling kwam aan rennen en haar hoed wiebelde alle kanten uit. 'O gelukkig dat jullie er nog zijn er wacht iemand op jullie in de grote zaal , jullie hoeven zeker geen begeleiding? ik moet snel weer naar Gedaanteverwisseling.'
'We vinden het wel professor!' zeiden ze in koor en ze rende terug naar haar lokaal. 'Het lijkt dringend,' merkte Ron op,' Wie het eerst daar is?' zei hij uitdagend en ze begonnen te rennen. Ze kwamen lachend de grote zaal binnen. 'Het lachen zal jullie snel ontgaan.' zei een stem, de stem van Romeo Wolkenveld.

Reageer (1)

  • Luckey

    Hij weer!!!
    Snel verder please!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen