Foto bij Chapter 15 ~~It's Hogwarts. Hogwarts always has Muffins..

Haaiii,
Ik weet dat ik hem gisteren nadat ik had geleerd al had beloofd..
Maar ik ben schuldig aan het: Ik was gisteren gwn enorm lui en heb geen ene zak uitgevoerd :P
Maaar, ik ben nu al klaar! Goed hé? Ik was gelijk na het ontbijt saampjes met mijn moeder begonnen, en ik ben klaar! (moet je nagaan dat ik nu al klaar ben, hoe vroeg ik ben begonnen ;P) Maar nu heb ik wel lekker de hele dag voor mezelf, om lekker te schrijven :)
Dus misschien krijgen jullie er vandaag nog wel een! Als ik in en gulle bui ben en jullie allemaaaal heel erg lief voor me zijn :)
Omkoperij he muhahaha *evil Laugh* Verder ben ik helemaal normaal in de ochtend (of moet ik middag zeggen? Het is 12 uur geweest :P Nawhh, ZOey zou het met me eens zijn, het is nog ochtend :P) :P
Trouwens mochten er vragen zijn, al gaat het over het weer :P altijd stellen :)

En voor NU:
I hope you like it!

(sorry dat ik jullie zolang bezig heb gehouden met mijn onzin praat, had ik zin in :P)

Ik zat al een tijd te lezen, als ik de deur hoor open gaan.
‘Zo, ga je mee voor het avondeten?’ Vraagt Elizabeth.
‘Ja, ik kom er aan,’ mompel ik waarna ik het boek in het nachtkastje opberg. Mijn handen grabbelen naar mijn stok en ik sta op.
‘Op naar de muffins,’ zeg ik.
‘Misschien hebben ze wel helemaal geen muffins,’ werpt Elizabeth tegen.
‘Het is Hogwarts. Hogwarts heeft altijd muffins.’
We gaan naar de Great Hall, maar halverwege wordt ik in iemand armen genomen en op getild. Ik slaak een korte gil.
‘Welke idioot is dit?!’ Roep ik uit.
‘Ik ben het en ik ben geen idioot en dat weet je.’
De stem komt me bekent voor, maar het is moeilijk hen uit elkaar te houden. Dat was het al toen ik nog kon zien, maar alleen aan stem kan ik het al helemaal niet meer horen.
‘George?’ Gok ik.
‘Dingdingding,’ zegt hij lachend. ‘Kom je bij ons zitten? We moeten weer eens bij babbelen.’
Ik kijk vragend naar Elizabeth.
‘Ga,’ zegt ze en ik weet dat ze met haar handen wappert. Dat doet ze altijd. Ik haak mijn arm in die van George, terwijl we naar de tafel van Gryffindor wandelen. Vreemd kijken mensen er niet meer van op, ik heb daar al zo vaak gezeten.
‘Ik wil wel bij Harry zitten,’ zeg ik.
‘Yes!’ Hoor ik die roepen vanaf een afstandje. ‘Ik ben populair.’
Een beetje klunzig schuif ik naast hem aan, waarna ik hem een korte knuffel geef.
‘Hoe gaat het nu?’ Vraag ik, want ik weet dat hij het ook moeilijk heeft met de dood van Cedric. Hij was erbij, dus ik geef hem groot gelijk.
‘Wel goed hoor,’ zegt hij. ‘Maar kunnen we dat niet beter aan jou vragen?’
Ik haal mijn schouders op.
‘Ik ben prima,’ zeg ik. ‘Ik mis Cedric en mijn zicht, maar verder gaat het prima.’
Ik weet dat het een leugen is. Ik voel me helemaal niet prima, ook zeg ik dat ik me prima voel. Ik mis Cedric meer dan mensen denken en ik ben bang. Ik kan nog niet wennen aan het donker om me heen, maar dat hoeven ze niet te weten. Ik weet dat ze me zullen begrijpen, maar ze weten niet hoe het voelt. Ik weet een pizza bij Harry te ontfutselen en wil er net mijn tanden in zetten, als ik op mijn schouders wordt getikt.
‘Zoey Adams?’ Wordt er gevraagd door een onbekende stem.
‘Dat ben ik.’
‘Hier, ik moest dit aan je geven.’
‘Eh, dankje,’ mompel ik en er wordt een rolletje perkament in mijn handen gedrukt.
‘Graag gedaan.’
Ik hoor de wegstervende voeten en mijn vingers voelen het lintje van het perkamentrolletje.
‘Wie was dat?’ Vraag ik verbaast, aangezien ik de stem niet kon onderscheiden.
‘Zabini,’ mompelt Ron duister.
‘Ah die,’ zeg ik waarna ik mijn toverstok pak en het lintje van het rolletje schuif.

‘Wat staat erin?’ Vraagt Hermione.
‘Dumbledore wilt me spreken.’

Reageer (3)

  • EffieTrinket

    WhHAHAHAHA
    cliffhanger
    ik ga snel verder lezen :Y)

    1 decennium geleden
  • EffieTrinket

    whahah ik je praat onzin staan echt te veel smilies
    voor al deze:
    :P
    whahaha
    xD
    ga nu het stukje lezen

    1 decennium geleden
  • Aora

    Spannend.... Snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen