Foto bij De 100e Hongerspelen - 242

Effie kwam tegen de middag terug en het was meteen alle hens aan dek. Ze had een strakke planning voorzien en voor één keer kon Katniss daar alleen maar blij mee zijn. Iedereen moest onder handen genomen worden door de stylisten en Katniss besloot Cinna te vragen of hij geen handje wilde toesteken. Dat hoefde ze hem geen twee keer te vragen, al eiste ze wel dat hij Portia’s instructies zou volgen.
“Met alle plezier, mevrouw Everdeen”, zei Cinna met een galante buiging. “Het is veel te lang geleden dat ik nog iemand heb mogen opmaken.” Portia toonde hem de jurk en Cinna begon Katniss op te maken.
“Eindelijk weer zoals vroeger”, zei Katniss met een glimlach, terwijl Cinna haar haar vlocht.

***

“Kijk!” Ian begon plots te rennen. Vlak voor de grot daalde een zilveren parachute neer. Hij raapte hem op.
“Nog een thermos”, zei Odette verbaasd. Ze liepen hun grot in.
“Chocomelk?”, vroeg Rue meteen.
“Dat zullen we zo weten.” Met een glimlach nam Vania de thermos van Ian aan. Zelf staarde hij naar het kunstwerk van zijn vader. Pas toen Vania hem drie keer had gevraagd of hij ook iets wilde drinken, keek hij op.
“We gaan hier weg”, zei hij. “Pak de rugzakken, neem eten en drinken mee voor twee dagen, dat moet genoeg zijn.”
“Ian, wat?”, vroeg Vania stomverbaasd.
“En dekens voor vannacht, een tent misschien.”
“Ian, waar wil je heen dan?”
“De hoorn.”
“Waarom, er is toch geen feestmaal aangekondigd?” Odette keek mee over Ians schouder.
“Hij heeft zijn redenen”, zei ze kalm. De tekening was klein, maar duidelijk. “Het is een boodschap van jullie mentoren.” Dat was genoeg voor Vania. Ze dronk haar kop chocomelk leeg, gaf Rue het laatste restje uit de thermos en begon in de voorraden te selecteren wat zeker mee moest.

***

Katniss besprak met iedereen afzonderlijk nog eens goed wat er gezegd moest worden. Effie lijstte op wie wanneer binnen moest en of daar nog iets speciaals bij moest gebeuren. Zo zou Adriënne worden binnengereden door Peli, haar handen aan de rolstoel gebonden. Peli moest een schaar meebrengen om Adriënne onmiddellijk te kunnen bevrijden, op Katniss’ teken.

Reageer (4)

  • SpecialOneX

    Oehhhh spannend

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    Spannend!!!
    snel verder! :)

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    oké nu begint het wel echt spannend te worden

    snel verder!!

    1 decennium geleden
  • leatitia

    Verder? :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen