Foto bij ~ 9 ~

*Dream*

Als mijn ogen open gaan merk ik dat ik in een vreemde ruimte lig.
Het was gevuld met metaal, een vreemd soort metaal, iets wat ik niet herkende uit de wereld.
Langzaam maar zeker help ik mijzelf overeind, de vloer voelde ijskoud aan...
Mijn ogen beginnen langzaam aan de kamer te wennen waardoor ik meer begin te zien,
Mijn mond valt open als ik een vreemde man in een vreemde stoel zie zitten,
Hij zag eruit alsof die niet van deze wereld kwam, alsof die ergens heel anders vandaan kwam.
"Welkom Red Wizard"
Zijn stem... Hij kwam heel bekend voor... Hij klonk als... Als iemand die ik eerder had gezien...
Half glimlachend kijk ik nog steeds de kamer door, ik herkende niets van deze plek,
Maar ondertussen kwam het mij hartstikke bekend voor...
Zuchtend kijk ik de man even aan, waarna ik pas merk waarom ik hem herken,
Zijn uitrusting... Ik had die eerder gezien...
Niet in een droom of in de werkelijkheid... Maar op een tekening die ik weggegooid had...
Mijn ogen worden groot als die opstaat, hij was groter dan ik had verwacht...
Langzaam maar zeker stapt die op mij af waarna ik een klein lachje hoor,
"Welkom terug... Het is zo lang geleden dat ik op mijzelf neer kon kijken"
Op zichzelf neer kon kijken?!
'Wie... Wie is meneer dan?'
In mijn stem was de angst te horen, maar ook de nieuwsgierigheid die ik had,
"Ik ben jouw en jij bent mij Wayne"
Mijn blik bleef op de man, wanneer die helemaal voor mij staat bekijk ik hem van top tot teen.
Hij leek niet op mij... Hoe kon hij mij zijn? Niemand is mij!
Als die mijn voorhoofd raakt met zijn vinger, begint mijn lichaam opeens hevig te beven,
Zweet begon over mijn hele lichaam heen te glijden, terwijl mijn lichaam verschillende temperaturen aannam.
Het leek net alsof ik ziek werd, maar ook weer beter...
Alsof ik dood ging van de koorts maar ook weer gewoon kon nadenken.
Verschillende gedachtes schieten door mijn hoofd heen,
Verschillende dingen die ik nooit wist over de wereld...
Alles wat ooit onduidelijk was voor mij, werd duidelijk...
Maar de meeste vragen die ik had... Bleven in mijn hoofd zitten...

Ik schrik wakker... Helemaal bezweet...
Het leek net alsof alles wat in de droom gebeurde... Ook hier gebeurde...
Alsof elke beweging die ik in mijn droom deed...
Ook in de echte wereld gebeurde...
Misschien dat Maxime geschrokken is?
Misschien dat ze weg gegaan is?
Mij alleen gelaten heeft?...
Ik kijk geschrokken naar mijn lichaam als ik merk dat er verschillende tekens zich begonnen te vormen...
Allemaal rode strepen begonnen over mijn lichaam vorm te maken...
Ik ren naar de eerste beste spiegel die ik zie,
Als ik in de spiegel kijk, merk ik dat mijn ogen meer kleur hebben,
Ze zijn duidelijker zichtbaar...
Maar het ergste wat ik begon te merken...
Was dat die man misschien toch gelijk had...
Dat hij toch mij was... En ik toch hem...
Misschien dat ik nu langzaam mijn bestaan leer te kennen....

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen