Foto bij Badeendjes || Hermelien Griffel ea

Wat als badeendjes Zweinstein overnemen? (De personages kunnen een beetje OOC zijn, hoop dat je dat niet erg vind)

Hermelien Griffel was klassenoudste en ze gebruikte die functie graag om ten eerste kleine eerstejaartjes zo goed mogelijk te helpen en ten tweede om de badkamer van de klassenoudsten zo veel mogelijk te benuttigen om de stress die ze dagelijks ondervond van zich af te spoelen. Vandaag was het weer zo’n dag dat ze nood had aan een groot, warm bad met lekker veel badschuim. Ze ging de badkamer binnen en draaide alle kranen open. Met een grote grijns op haar gezicht stapte ze het warme water in. Ze zwom eerst een paar baantjes in het bad zodat ze aan de temperatuur gewend was en liet zich toen gelukzalig drijven in het schuim. Plots sprong er een luid snaterende badeend naast haar in het bad. Hermelien keek eerst geschokt (ze had nooit iets gelezen over levende badeendjes in een beknopte geschiedenis van Zweinstein) maar kreeg toen een vreemde blik in haar ogen, ze nam het badeendje in haar armen en begon het te aaien. Ze zei allemaal lieve kleuterwoordjes tegen hem en het badeendje snaterde nog luider terwijl hij probeerde te ontsnappen aan de aaiende handen van Hermelien. Plots kwam er nog een tweede en een derde en vierde en een vijfde badeend. De badkamer werd helemaal gevuld met allemaal badeendjes. Hermelien liet het badeendje los en staarde met open mond toe hoe er eentje uit het raam sprong. Het badeendje (dat eigenlijk een spiderman-badeendje was) vergat om zijn touwen uit te schieten en vloog recht in de armen van Voldemort die van plan was geweest om Zweinstein aan te vallen. Hij keek geschrokken toe en gilde toen: “WAAAAH, DE BADEENDJES VEROVEREN DE WERELED! HELEEEEEP!” Bellatrix van Detta probeerde haar grote liefde te kalmeren maar het was tevergeefs. Voldemort liep gillend rond in kringetjes met een rare blik in zijn rode ogen. Er kwamen steeds meer badeendjes uit het raam gevlogen en Voldemort gilde nog harder. Anderling keek uit haar raam om te zien waar dat gegil vandaan kwam en viel flauw toen ze de badeendjes de heuvel van Zweinstein zag opmarcheren. Sneep kwam haar kamer binnen en zag haar liggen. Hij schrok zich bijna dood, nam Anderling in zijn armen en liep zo vlug mogelijk naar Madame Plijster. “Oh, Madame Plijster! Maak haar snel beter alstublieft, ik kan niet zonder haar!” Madame Plijster keek hem raar aan maar gaf Anderling toch een middeltje om sneller wakker te worden. Toen Anderling haar ogen opende boog Sneep zich naar voor en kuste haar. “Ik dacht dat je dood was!” gilde hij. Anderling duwde hem van haar af en riep: “Ik was gewoon flauwgevallen idioot, en laat me nu door ik moet de badeenden tegenhouden voor ze de wereld veroveren!” Een geschokte Sneep liet haar gaan. Ondertussen zat Hermelien nog altijd met open mond naar de grote stoet badeendjes te staren. Plots drong het tot haar door wat ze aan het doen waren en ze gilde luid: “DE BADEENDEN NEMEN DE WERELD OVER!” Ze sprong uit bad, deed een fluoroze kamerjas aan en liep luid gillend de badkamer uit. Ron en Harry keken haar aan en fronsten hun wenkbrauwen. Ze wierpen een oogje op de badkamer, zagen de badeenden en ook zij begonnen te gillen (Rond zelfs het luidst van alle drie toen er een spin-badeend tevoorschijn kwam). Ondertussen was Anderling op het schoolterrein gearriveerd en probeerde de badeenden te stoppen.
“STOP, STOP, IK HEB JULLIE NIET GECREERD OPDAT JULLIE DE WERELD
ZOUDEN OVERNEMEN, STOP!” aar de badeenden luisterden niet en marcheerden rustig verder. Luid snaterend verdwenen ze uit het zicht. Voldemort werd meegesleurd door de grote stoet badeenden en was doodsbang. Ook Bellatrix werd meegesleurd en ze probeerde tot bij haar meester te komen. “Alles komt goed meester, wij zullen straks gewoon de badeenden overmeesteren!” Voldemort keek haar aan, zijn rode ogen vulden zich met tranen.
“Je snapt het niet Bellatrix, als kind was ik bijna vermoord door badeenden!” Bellatrix keek geschokt. Ze haalde haar toverstaf tevoorschijn en riep ‘Crucio’ ‘Crucio!’ Maar de eenden voelden geen pijn en marcheerden gewoon verder. Toen ze bij het ministerie aankwamen stopten ze en de Spiderman-Badeend riep (in eendentaal): “Snater snater snater-de-snater! Snater-boem” * De badeenden snaterden luid en marcheerden het ministerie binnen. Ze liepen de tovenaars omver en brachten Voldemort naar de minister. De minster keek doodsbang van de eenden naar Voldemort en terug en sprong toen uit het raam. De Spiderman-Badeend klom op de grote stoel van de Minister en werd vanaf toen Minister van Toverkunst. De andere badeenden vervulden alle andere functies. Maar Arthur Wemel mocht zijn functie behouden (de badeenden hadden niets tegen dreuzels en vonden het leuk dat iemand hen spullen kon bezorgen uit de dreuzelwereld). De badeenden regeerden vanaf nu over de toverwereld.


Epiloog:

- Voldemort werd Azkaban ingesmeten samen met Bellatrix. En samen zongen ze kleuterliedjes tot het einde van hun leven. De dementors bleven van hen weg want ze konden het gezang niet aanhoren en vluchten uiteindelijk weg van Azkaban toen ook de andere gevangenen begonnen mee te zingen.
- Hermelien Griffel werd gek en durfde de badkamer van de klassenoudsten niet meer betreden.
- De badeenden veroverden uiteindelijk ook de dreuzelwereld.
- De kerstman-badeend en de sinterklaas-badeend gaven betoverende cadeautjes aan de dreuzelkinderen, die nog nooit zo blij waren geweest in hun hele leven..
- De tandenfee-badeend neemt hun tanden mee maar had enkele galjoenen en knoeten en sikkels om onder de kussens te leggen waardoor de kindjes er geen ijsje mee konden kopen, maar dat vonden ze niet erg, want ze vonden de munt heel erg mooi.
- De echte Kerstman, Sinterklaas, Tandenfee en al de anderen werden heel verdrietig dat hun functie nu door betoverde badeenden werd vervuld en werden uiteindelijk opgesloten in een gesticht waar ze de rest van hun dagen verbleven.



* “Snater snater snater-de-snater! Snater-boem” = We gaan het ministerie overmeesteren! Snater-boem.

Reageer (1)

  • Oikia

    Haha, lol

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen