Foto bij Page 7

Sorry weer te laat :$
Vandaag wat minder huiswerk dus vandaar dat ik wat kan sturen.
Oh en zaterdag ga ik met moskee op kamp dus ik ben vrijdag en zaterdag en misschien zelfs zondag niet online. Vrijdag al het huiswerk af, zaterdag smorgens moskee savonds naar kamp, zondag terug en slapen. Dus ja.. :))
Oh en let niet op de foto hierboven.

Sasha opent haar kast en laat het aan mij zien.
'Je mag alles wat je wilt meid.' zegt ze en laat me alleen met de kast. Stuk voor stuk bekijk ik alles. Wow dit heb ik dus nog nooit mee gemaakt. Een hele kast voor jezelf. Hoe verwend moet je dan zijn? Nou Sasha heeft contact met haar ouders, en die sturen haar geld op dus dat is niet eerlijk. Waar zullen mijn ouders zijn? Niet dat ik ze mis of dat ik ze wil, gewoon nieuwsgierig. Als zij geen moeite voor mij deden doe ik dat ook niet voor hun. Punt uit.
Uiteindelijk besluit ik een kort jurkje te nemen. Ik hou hem voor me en bekijk mezelf in de spiegel. Zou dit leuk staan?
'Leuk.' zegt Chong.
'Mwah ik weet het niet.' zeg ik aarzelend.
'Ja inderdaad leuk. Ik heb ook daar een tasje bij.' zegt Sasha en pakt uit ergens van haar kast een tasje die perfect bij het jurkje past uit.
'Leuk ja. Maar... Is het niet té als ik nu zo ga. Ik ken die jongen amper.' zeg ik.
'Je kan een legging aandoen, en een kort vestje?' stelt Sasha voor.
'Past dat?' vraag ik me af.
'Tuurlijk!' geeft Sasha mij de moed toe. Waarom niet.
'Ik neem hem.' zeg ik blij, eindelijk wat. Ik hoor een korte 'yes!' uit Sasha's mond ontsnappen. Ik pak het jurk en het tasje op en loop richting de deur. Net wanneer ik mijn hand op de deurklink zet hoor ik Sasha's stem.
'En waar denk jij heen te gaan?' vraagt ze met een harde stem. Bang blijf ik staan. Is zij ook zo? Is zij een Ellie? Wanneer Sasha mijn bange gezicht ziet begint ze te lachen.
'Ik bedoelde dat dit nietr genoeg is joh. Niet zo bang zijn.' zegt ze knipogend. Een korte zucht verlaat mijn mond.
'Oke dus...' Sasha pakt een paar dingen uit haar kast en bekijkt ze met de jurk en tasje die ze inmiddels heeft gepakt. Uiteindelijk geeft ze een setje aan me. Met grote ogen kijk ik haar aan.
'Nee dat gaat hem niet worden. Ik kan dus ab-so-luut niet op hakken lopen.' zeg ik.
'Kom op zeg. Het is je eerste date. Wat is een meisje zonder hakken?' vraagt ze zielig.
'Een meisje met schoenen.' zeg ik flauw.
'Ha-ha. Seher, als je kleding van me wilt lenen dan moet je echt hakken bij aan doen. Anders leen ik ze niet uit.' ze slaat haar armen over elkaar heen en kijkt de andere kant op.
Ik zucht. 'Oke oke. Maar wat nou als ik val?' vraag ik.
'We gaan oefenen. Je krijgt prive les van de beste hakloopster. Namelijk ik.' zegt ze, met een tikje trotsheid. Ik grinnik.
Meteen daarna volgt de hakloop cursus. Sasha leert me van alles, hoe ik op mijn voeten moet staan, hoe ik het best niet omval, wat ik moet doen als ik toch bijna omval, hoe ik het leukst loop enz. Na een tijdje rinkelt Sasha's telefoon.
'Met Sasha.' '...' 'Is goed. Seher is bij mij dus u hoeft niet te bellen.' '...' 'Oke daag!''
Ze legt de hoorn neer.
'We gaan eten.' zegt ze. Ik leg de hakken voorzichtig neer en pak Chongs hand. Samen lopen we op weg naar de keuken.
'Seher.' zegt Chong zacht.
'Ja?' zeg ik. Ik zie een klein lachje te voorschijn komen op Chongs gezicht.
'Jij bent echt mooi.'
Een gevoel van blijheid stroomt naar binnen.

Reageer (4)

  • Multiply

    Ik vind die Chong echt stoer, haha

    1 decennium geleden
  • Manonxxx

    Aahw,
    Zo lief.
    Snel verder. Xx

    1 decennium geleden
  • ChocoHoranx

    Ahw. wat een lieverd is Chong
    Snel verder xoxo

    1 decennium geleden
  • LynnieTomlinson

    leuk stuk x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen