“Deze gang door. De eerste gang rechts. De laatste deur rechts is het”
“Dank je, meneer Tennant”
“Graag gedaan. Ik zie je zo in m’n les” Meneer Tennant nam de andere leerlingen mee naar het lokaal. Yazmyne draaide zich om en wandelde richting het kantoor van Mevrouw Pulver. Ze wilde haar brief zo snel mogelijk op sturen.
“Hallo” groette Yazmyne mevrouw Kingston.
“Hallo. Onderweg naar mevrouw Pulver, zie ik”
“Klopt” zei Yazmyne.
“Je hebt toch niks uit gespookt, hoop ik”
“Nee. Ik wil haar deze brief brengen, zodat zij die kan opsturen”
“Dan is het goed”
“Euh...mag ik vragen wat u hier doet op school. Ik bedoel: Wat is uw functie. Bent u ook een lerares?” Mevrouw Kingston lachte.
“Nee. Ik ben omroepster van de Schoolradio”
“Cool”
“Ga jij nu maar die brief brengen. Meneer Tennant houd niet van wachten”
“Dag” Yazmyne rende naar het kantoor en klopte aan.
“Binnen!” Yazmyne opende de deur.
“Sorry dat ik u stoor, mevrouw”
“Wat kan ik voor u doen, Yazmyne?”
“Ik zou deze brief bij u willen achterlaten” Yazmyne gaf haar de brief.
“Het is voor mijn familie”
“Ik zal het zo snel mogelijk opsturen”
“Dank u, mevrouw” Yazmyne draaide zich om.
“Yazmyne?”
“Ja?”
“Welke les heb je nu?” vroeg mevrouw Pulver.
“Engels, mevrouw”
“Wil je dit mee nemen en aan meneer Tennant geven” Mevrouw Pulver gaf haar een mapje.
“Natuurlijk. Dag, mevrouw”
“Dag, Yazmyne” Yazmyne lachte en verliet het kantoor.
“Beleefd meisje” zei meneer Gatiss.
“Zo heb ik hen het liefst” zei mevrouw Pulver met een klein lachje.

Yazmyne haastte zich naar het lokaal en klopte aan.
“Binnen!” Yazmyne ging naar binnen.
“Ah, Yazmyne. Je bent terug” Yazmyne ging meneer Tennant af en gaf hem het mapje.
“Ik moest dit aan u geven”
“Dank je wel. Ga maar zitten” Yazmyne ging op haar plaats zitten.
“Welkom klas. Mijn naam is David Tennant, maar ik had al door dat jullie dat wisten” Hij stak een vinger in zijn oor, met de bedoeling van dat hij – zogezegd – bijna doof is. De klas lachte.
“Ik ben de komende 6 jaar jullie leraar Engels. Goed. Omdat het de eerste dag is, gaan we niet meteen beginnen met de les. We gaan eerst eens kennis maken” De klas juichte.
“Dit wordt de beste schooltijd ever!” zei Angelique.
“Ik ga mijn vriendinnen zo har jaloers maken”
“Mijn vrienden zouden een moord voor doen om op deze school te zitten” zei Lucas.
“Ik heb hier de klassen lijst. Als ik je naam af roep, zeg je ‘ja’ of ‘aanwezig’ of iets anders dat me laat merken dat je er bent” Meneer Tennant pakte een blad papier en ging voor het bureau staan.
“Lucas McGregor” Lucas stak zijn hand op.
“Ja”
“Lucas. Vertel eens wat over jezelf”
“Wel. Ik ben gefascineerd door mode. Mijn vader is op dit moment in Milaan voor een mode show te organiseren”
“Wel, dat is nog iets” Lucas lachte.
“Waar ben je goed in?”
“In wiskunde” zei Lucas.
“Interessant” Meneer Tennant lachte.
“Yazmyne Kennedey”
“Ja” zei Yazmyne.
“Vertel”
“Ik heb niet veel te vertellen. Ik ben in alles geïnteresseerd en een favorieten vak heb ik niet echt”
“Dat komt nog wel” Yazmyne lachte. Zo ging meneer Tennant de hele klas af. Verder vertelde hij nog wat over hemzelf. Tot de bel ging.
“Ik zie jullie deze week terug” zei hij. De leerlingen stonden op en gingen naar hun volgende les. Theater!

Reageer (4)

  • xPenguin

    "are you english sirrr?" "no im scottish. But I speak english" "but I have trouble understanding you sirr"

    Ik lees Tennant met een Tennant stem ^^

    1 decennium geleden
  • MysticXheart

    *heeft gelezen*

    ik wil theater les. Nu.
    En ironisch genoeg heb ik morgen een engelse so.

    1 decennium geleden
  • MysticXheart

    *heeft gelezen tot "dankje, meneer tennant"*

    alsdldaksdjflkajsdf;lkjasdf;lkjasdlkfjas;ldkfj

    ik heb even een paar minuten nodig

    1 decennium geleden
  • HiIson

    Yes, een nieuw stukje! :D
    Snel verder!! (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen