Foto bij 3

Mijn derde hoofdstuk :)
veel plezier!!!!

De school waar Lou naartoe gaat is niet erg groot vanbinnen. Er zijn maar een paar lokalen, en dus niet veel leerlingen. Bijna iedereen kent elkaar op school, en iedereen weet altijd alle nieuwtjes. Lou gaat samen met Lucy en Joan naar lokaal 15 toe. Ze ziet dat het nieuwe meisje zoekend om zich heen kijkt. Ze weet vast en zeker niet waar ze zijn moet. "Zal ik haar helpen of niet?" denkt Lou, maar ze ziet dat Joan en Lucy wild naar haar gebaren dat ze moet komen. "Laat die nieuwe toch!" sist Lucy. "Maar ze weet niet waar ze zijn moet" zegt Lou. "Ze vindt het heus wel zelf hoor". Lou haalt haar schouders op en loopt achter Joan en Lucy aan het lokaal in. "Zullen we naast elkaar zitten Joan?" vraagt Lou. "Nee zegt Joan. Ik zit naast Lucy. Maar Ella zal zo wel komen, die is altijd te laat". Lou grinnikt. Ella hoort ook bij hun vriendengroepje, alleen is ze de slimste van de klas. "Hé girls" zegt Dano, die stoer komt aanlopen met zijn pet en zijn afzakbroek. Dano is een typische badboy. "Hi zegt Lucy glimlachend. Heb jij de nieuwe ook al gezien?". "Welke nieuwe?" wil Dano nog vragen, maar mevrouw Timmins komt al binnen met een stapel blaadjes in haar handen. "Dag kinderen zegt ze. Vandaag hebben we een toets op het programma staan. Lou zucht overdreven hard, maar nog voor mevrouw Timmins er een opmerking over kan maken gaat de deur weer open. Het is de directeur samen met het nieuwe roodharige meisje. "Mag ik even storen? vraagt de directeur. Dit is Ariana Grande, en ze was de weg een beetje kwijt hier dus neem het haar niet kwalijk". "Hoe kan ze nou weer de weg kwijt zijn in onze kleine school? denkt Lou. Wat een dom kind is ze eigenlijk!". "Kom binnen Ariana zegt mevrouw Timmins. Dit is je nieuwe klas". Ariana groet de klas verlegen, en de directeur verlaat de klas weer. Ariana friemelt aan haar rode haren. "Je kunt naast Louise gaan zitten zegt mevrouw Timmins. Daar is nog een plekje leeg zo te zien". "Nee!, daar zit Ella toch al" zegt Lou verontwaardigd. "Ja maar aangezien zij voor de zoveelste keer te laat is kan Ariana daar wel zitten" zegt mevrouw Timmins. Ariana schuift naast Lou aan het tafeltje. Ze kijkt Lou lief aan met haar grote donkerbruine ogen. "Hoi" fluistert ze. "Hé" mompelt Lou terug. "Moet je die Ariana zien!" hoort ze Lucy tegen Dano fluisteren. Dano lacht en kijkt met een spottende grijns naar Ariana. "Pak haar etui eens! fluistert Joan opgewonden. Lou pak haar etui!". "Doe het lekker zelf joh! zegt Lou. Je zit achter haar". Op het moment dat mevrouw Timmins zich omdraait naar het bord grist Joan Ariana's etui van haar tafel. "Mooie etui!" zegt ze giechelend. Hij is roze met kant eraan. "Mag ik hem terug?" vraagt Ariana met haar zachte stem. "Ariana!, ik heb liever niet dat je nu praat" zegt mevrouw Timmins terwijl ze zich omdraait. Dan ziet ze dat Dano Ariana's etui heeft die Joan aan hem heeft doorgegeven. "Dano geef dat eens heel snel terug aan Ariana!" zegt mevrouw Timmins streng. "Ja juffie, maar ze gaf hem zelf aan mij" liegt Dano. Mevrouw Timmins zucht. Ze weet heel goed dat Dano vaak liegt. "Geef nou maar terug!" zegt ze ongeduldig. Lou pakt de etui van Dano's tafel en geeft hem terug aan Ariana. Lucy en Joan kijken haar aan alsof ze gek geworden is. Mevrouw Timmins deelt net de toetsblaadjes uit als Ella binnenkomt. "En? vraagt mevrouw Timmins sarcastisch. Wat is er nu weer gebeurd?". "Van de fiets gevallen zegt Ella. Mijn stuur brak ook af". De hele klas ligt dubbel. "Jaja zegt mevrouw Timmins. Ga maar snel zitten!. In de pauze een briefje halen". Ella ziet dat ze niet naast Lou kan zitten, en stapt kwaad naar Ariana toe. "Hé hoepel op rooie! zegt Ella. Dat is mijn plek". "Nee Ariana zit nu naast Louise zegt mevrouw Timmins. Jij moet niet zo vaak te laat komen. Ga maar voorin zitten naast Sophie, want ik wil eindelijk eens beginnen met de toets". Ella snuift en gaat met een gezicht als een oorwurm naast Sohie zitten. De toets begint, en Lou snapt er geen bal van. Het zijn ook zulke moeilijke vragen. Ze tikt met haar pen op de tafel. Uiteindelijk is ze klaar als een van de laatsten. Die bofferd van een Ariana hoefde niet eens de toets te maken. Lou ziet haar zitten voorovergebogen over haar werk. Ze is vast een slim meisje. Misschien zou ze haar wel kunnen helpen. Nee dat idee zet Lou meteen uit haar hoofd. Lucy Joan en Dano vinden Ariana raar. Als iedereen klaar is met de toets beginnen Lucy en Joan weer flauw te doen. "Hé jij, hoe heette je ook alweer? Adriana?" vraagt Joan. "Nee mijn naam is Ariana" zegt Ariana. "O is je naam Ariana zegt Dano. Waarom heb je rood haar Ariana?". "Omdat ik dat leuk vind staan zegt Ariana". "Ik vind het afschuwelijk zegt Lucy. Je staat echt voor schut!". Ariana wordt rood. Lou vind het best zielig voor haar. Het is nog wel haar eerste dag. Joan en Lucy mogen best wat vriendelijker zijn. Als de bel gaat vliegt Ariana meteen het lokaal uit. "Kijk die huilebalk eens gaan" zegt Dano spottend."Ja echt he zegt Joan. Wat een uitsloofster met dat haar". "Jullie zijn wel een beetje aan de harde kant hoor zegt Lou. Dit is haar eerste schooldag". "Nou en?!, zegt Lucy. Die griet moet zich niet zo uit lopen sloven. Ze is echt lelijk!". Lou heeft nu al medelijden met Ariana. Hoe kunnen ze haar nou lelijk noemen?.

Reageer (1)

  • Bluett

    leuk verhaal!!!!!!!!!
    echt zielig voor ariana
    snel verder!!! :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen