Foto bij Chapter II

'Waar zijn we?' De Doctor had de TARDIS in beweging gebracht. Toen het stil stond, zag Katie dat buiten de aarde was.
'Ergens in het universum' De Doctor stond voor zijn monitor.
'Waarom zijn we hier?' vroeg Katie. De Doctor wende haar dichterbij. Katie ging naast hem staan. De Doctor toonde een foto op de monitor. Een foto van een meisje. Katie schatte haar 25 jaar.
'Wie is dat?' vroeg Katie.
'Serena Skyes'
'Ze is prachtig' zei Katie. De Doctor lachte.
'Ja. Dat is ze' De Doctor keek naar de foto.
'Wie is zij?' vroeg Katie.
'Zij is een Time Warrior' zei de Doctor.
'Wat is een Time Warrior?'
'Een Time Warrior gaat over de bescherming van Gallifrey en over de Time Lords' De Doctor pauzeerde even.
'Doctor?' Katie had medelijden met hem. De Doctor ging zitten en zuchtte.
'Serena en ik waren vroeger de beste vrienden, toen we nog klein waren. We konden niet zonder elkaar. We waren onafscheidelijk'
'Hoe oud waren jullie?' vroeg Katie.
'Het is ingewikkeld, maar we waren zo groot als een 5 jarige' zei de Doctor. Katie lachte.
'Leuk' zei ze. De Doctor sloot zijn ogen.
'Ik kan me nog goed herinneren dat ze me naar een wonderlijke plek bracht, waar je de academy kon zien' De Doctor lachte.
'Ze zei altijd: Ik wil een Time Warrior worden! Ik word een beschermer van Gallifrey en van de Time Lords' Katie lachte.
'Ik zei dat ik een eigen TARDIS wilde hebben en ik door de tijd wilde reizen' Katie keek de Doctor aan.
'Jaren later had ik een eigen TARDIS. Zij studeerde af aan de academy en zij is uiteindelijk de beste Time Warrior van Gallifrey geworden'
'Veranderde er iets tussen jullie?' vroeg Katie.
'Niet veel. Ze bleef de Serena die ik al die jaren kende. Ik had wel geluk. Elke Time Warrior werd toegewezen aan een Time Lord en Serena werd aan mij toegewezen. Dus we bleven samen. Ik was gelukkig met haar' De Doctor lachte.
'We reisde door heel het universum! Bezochte elke denkbare planeet en doorkruisde de tijdlijn'
'Jullie waren echt gelukkig' zei Katie. De Doctor keek haar aan en knikte.
'Maar dan...sloeg het noodlot toe en de Great Time War brak uit' Katie keek op.
'De Time Warriors vochten tegen de Daleks, terwijl ons, de Time Lords, werd opgedragen de planeet zo snel mogelijk te verlaten. Maar...niemand van ons wilde de Time Warriors alleen laten in die bittere strijd en we vochten mee' De Doctor liet zijn hoofd zakken.
'Serena commandeerde me zo vaak de planeet de verlaten, maar ik wilde haar niet achterlaten. Ze commandeerde me dan me in de TARDIS te verstoppen, maar ook dat weigerde ik, zonder haar mee te namen. Uiteindelijk is Serena mee gegaan'
'Dat is toch goed' zei Katie. De Doctor schudde zijn hoofd.
'Ze stelde de TARDIS in om weg te reizen...zonder haar. Zij verliet de TARDIS en sloot mij op. Ze activeerde de TARDIS en ik was weg. Ik kon niet meer terug. Ze is alleen achter gebleven in de strijd' Katie keek op.
'Oh nee'
'Ik weet niet wat er gebeurd is, maar de Time Lords en de Time Warriors verloren de strijd. Ik ben de laatse van Gallifrey. Er is geen Time Warrior die het overleefd heeft' De Doctor keek Katie aan. Katie zag een traan over zijn wang rollen.
'Haar kamer is sinds die dag niet meer open geweest. Ik heb niet de moed om er een blik in te werpen. Het roept zoveel herinneringen op'
'Dus...daarom was je kwaad'
'Het spijt me, Katie. Ik had nooit zo mogen reageren' zei de Doctor.
'Het...geeft niet' zei Katie. De Doctor reageerde er niet op en was stil. Katie omhelsde hem.
'Hou haar vast, in je harten. Zolang jij haar nog herinnerd is ze bij je' zei Katie. De Doctor nam Katie vast.
'Dank je, Katie. Dat wardeer ik van je' zei hij. Katie lachte.

Reageer (1)

  • MijnDroom

    Aaaaw (flower)

    Snel verder!! (K)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen