Foto bij Chapter V

'Doctor? Wat is er aan de hand?' De Doctor negeerde Katie. Zijn ogen waren strak gericht op het meisje voor hem.
'Serena? Ben jij het echt?' De Doctor keek haar aan. Hij ging op haar af. Het meisje, Serena, richte een wapen op hem.
'Wie ben jij?' vroeg ze.
'De Doctor. Ken je me niet meer?'
'Dat kan niet! De Doctor die ik ken, is dood. Gedood door de Daleks. Ze hebben het me zelf verteld!'
'Ik ben het werkelijk'
'Bewijs het!' De Doctor keek haar aan.
'Hoe?' vroeg de Doctor. Serena dacht na.
'De Doctor die ik kende nam me mee, in de TARDIS. Op de laatste reis vertelde hij me iets. Wat zei hij?' De Doctor keek op.
'Nou?'
'Moet ik dat nou echt harop zeggen?'
'Graag' zei Serena en keek hem kwaad aan. De Doctor zuchte.
'Ik zei: Serena, je bent net als de helderste ster in het unversum. Prachtig, helder en je laat iedereen verbazen met je stralendheid' De Doctor lachte. Serena keek op. Ze kreeg tranen in haar ogen en rende op de Doctor af. De Doctor greep haar vast.
'Ik dacht dat ik je nooit meer zou zien! Toen de Daleks me vertelde dat ze je gedood hadden, heb ik geen normaal rust gekend!'
'Hoe kom dat jij hier bent? Ik heb geweten dat niemand de Great Time War overleefd had!' Serena keek hem aan.
'Blijkbaar leefde ik nog en de Daleks hebben dat gemerkt. Ze hebben me mee genomen in hun schip en me verzorgd. Ze wisten dat ik de laatste Time Lord heb weg gestuurd' Serena nam hem terug vast.
'Ik ben zo blij om je terug te zien!'
'Ik ook' zei de Doctor. Serena greep hem steviger vast.
'Ik heb je gemist' zei ze zacht.
'Ik jou ook' Serena keek hem aan. Katie schraapte haar keel.
'Oh Sorry, Katie. Katie. Dit is Serena. Serena, dit is Katie, mijn compagnon'
'Is dat Serena?' vroeg Katie.
'Ja' zei de Doctor.
'Hi, Katie' zei Serena en lachte. Katie staarde haar aan.
'Zo. Zullen we terug gaan? Ik denk dat ze blij zal zijn jou terug te zien' zei de Doctor. Serena lachte. Samen met Katie en de Doctor keerde ze terug.

later...

'Ze is niks veranderd' zei Serena, toen de TARDIS zag.
'Vanbinnen is ze wel anders' zei de Doctor. Serena keek hem aan en lachte. Daarna rende ze naar de TARDIS, haalde de sleutel rond haar nek en opende de TARDIS.
'Oh my god!' Serena was met stomheid geslagen.
'Ze is prachtig' zei Serena. De TARDIS lichte op en maakte allerlei geluiden.
'Ze heeft je gemist' De Doctor stond naast haar.
'Ik haar ook' Serena lachte.
'Ik heb nog een verrassing voor je' Serena keek hem aan.
'Kom mee' De Doctor greep haar bij de pols en trok haar mee. Katie volgde hen. De Doctor hield halt.
'Net zoals jij hem achterliet' De Doctor opende haar kamer. Serena lachte, rende naar binnen en gooide zichzelf op het bed.
'Mijn harp!' Serena stond op en ging achter haar harp zitten.
'Een zien of ik het nog kan' Serena legde haar vingers op de snaren begon te spelen. Het hemelse geluid vulde de hele kamer en verspreidde zich door heel de TARDIS. Katie lachte. Ze kreeg de Doctor in de gaten, die Serena aan staarde.
'Je hebt haar echt gemist' De Doctor zuchte.
'Elke dag' zei hij.
'Elke dag heb ik aan haar gedacht. En elke dag deed het pijn om te weten dat ik haar nooit meer terug zou zien'
'Je hebt haar nu terug. Ik vraag me af wat ze bedoelde met dat jij gedood was door de Daleks' zei Katie.
'Ik vraag het me ook af, maar dat is nu niet van belang. Ik heb heel wat tijd in te halen met haar' Katie keek hem aan.
'Doctor. Toen ik zei dat iedereen iemand wel kent waar hij verliefd op is, zag ik dat je het moeilijk kreeg' De Doctor keek betrapt.
'Is zij diegene waar jij op dat moment aan dacht?' Katie keek hem aan. De Doctor zuchte.
'Het is een geheim dat ik nog niet aan haar durfde vertellen' Hij liet zijn hoofd zakken.
'Waarom niet?' vroeg Katie.
'Serena is een Time Warrior. In de tijd voor de academy waren we gewoon vrienden. Maar ik begon iets voor haar te voelen. Maar toen ik eindelijk de moed kreeg het haar te vertellen, ging ze naar de academy en was het te laat'
'Hoe bedoel je?' vroeg Katie.
'Een Time Warrior mag nooit iets beginnen met een Time Lord. Regels van de Time Warriors' De Doctor zuchte.
'En daarbij. Ik weet niet of het wederzijds is'
'Ik zou maar opschieten. Serena is een prachtmeid en als mijn broer, van 28, haar ziet, valt hij als een blok voor haar, geloof me' Katie zag dat de Doctor het moeilijk kreeg.
'Ik kan je helpen, als je wilt. Ik kan héél subtiel te werk gaan' zei Katie.
'Dank je, Katie'
'Graag gedaan'
'En? Wat vonden jullie ervan?' vroeg Serena.
'Je bent het nog niet verleerd' zei de Doctor. Serena lachte.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen