Foto bij #3 Fire.

“OMA, OMA, volgens mij is er brand!” Schreeuwde ik luid.
Oma snoof, en begon gillend iedereen te waarschuwen.
Huilend vroeg ik mezelf af waar de brand vandaan kwam en liep richting de keuken.
Het was beter als ik dit nooit gedaan zou hebben..

Nu huilde ik letterlijk tranen met tuiten, wat ik op die avond gezien heb was vreselijk.
Ik zou willen, dat ik de tijd terug kon draaien.
Verwoed wreef ik in mijn ogen, en slaakte een diepe zucht.

Langzaam open ik de deur naar de keuken, en mijn tranen vermengen zich met het rondvliegende roet.
Een gil, die mij tot op het bot krenkt verbreekt het gesis van de vlammen.
Mijn moeder, gehuld in vlammen houd gillend mijn vaders slappe lichaam vast.
De rook en tranen verblinden mij, en ik fluisterde zachtjes “Mama, Papa?”
Als antwoord, hoorde ik een nieuwe gil, een ijzige kreet.
Huilend rende ik terug naar de woonkamer, in de hoop dat mijn familie mij kon helpen.
Met honderden smeekbeden trok ik mijn 2 ooms, tante, opa & oma mee naar de keuken.
Maar het was te laat, mama gilde niet meer. Ze lag naast papa, met een zachte glimlach om haar mond.
Voordat ik het besefte rende mijn 2 ooms naar binnen, enkele minuten later kwam mijn ene oom met papa in zijn armen door de vlammenzee naar mij toe gestrompeld.
Mijn oma en tante kwam aangerend met 2 emmers water, en doofde de vlammen die mijn vader en oom Jai gevangen hielden.
Oom Jai legde papa voorzichtig neer op het donzige tapijt en zakte zelf ineen.
Mijn andere oom was nog steeds binnen, Ome Jyran..
Mijn andere tante heeft ondertussen de brandweer gebeld, en ik hoorde de loeiende sirenes steeds dichterbij komen.
Helaas overstemde ze niet het geluid in mijn hoofd, van mijn gillende moeder.
Snikkend liet ik mezelf op de grond vallen, en verborg mijn gezicht tegen papa’s lichaam.
Oma knielde voorzichtig naast me neer en aaide over mijn rug.
Met zijn alle verplaatsten we ons richting de woonkamer, aangezien de hitte steeds dichterbij kwam. De vlammen,probeerde ons ook te pakken.
Enkele seconde later werd onze prachtige eikenhouten deur ingetrapt, en mannen met helmen, speciale pakken en een gigantische slang stormde binnen.
Ik hoor de mannen commando’s schreeuwen, en ze betreden de keuken, de keuken waar ze mijn lieve moeder en oom aan zullen treffen..

Reageer (1)

  • xFeyenoordx

    dit is echt heftig!
    Ik vind het zo zielig!!
    love this story! nu al
    snel verder!x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen