Foto bij 001

Mijn moeder bleef maar schreeuwen over skype. Er was geen manier om ertussen te komen. Steven legde zijn hand over haar mond heen en eindelijk werd ze stil.
‘Hey mam. Goed om jou ook te zien.’ Zei ik met tranen in mijn ogen.
‘Waar ben je?’ Vroeg Steven.
‘Je hebt ons echt ontzettend laten schrikken. Nou, vooral pa en ma. Ik wist natuurlijk wel dat je oké was, maar deze gekken hier zijn helemaal naar de politie gegaan om te kijken of ze je konden vinden.’ Vertelde hij. Ik schudde afkeurend mijn hoofd maar kon er ook wel weer om lachen.
‘Ik hoop dat jullie wel inzien waarom ik ben weggegaan?’ vroeg ik en ze knikten gelijk.
‘Nou, ik ben in La Push. Ik heb een huis gekocht met het geld dat mijn biologische moeder me heeft achtergelaten en zit hier ook op school.’
‘Meid, ik ben blij voor je. Je ziet eruit alsof je het naar je zin hebt daar.’ Zei mijn vader.
‘Pap, moedig haar nou niet aan.’
‘Schat je weet dat we het hier over gehad hebben.’
‘Nou en? Ik ben van gedachten veranderd!’
‘Juist, als jullie nog even doorkibbelen, ga ik even een beker koffie halen.’ Zei ik en stond op. Ik liep naar de keuken toe en hoorde hoe de voordeur open ging.
‘Heey!’ riep ik en hoorde hoe Seth de sleutel neergooide. Hoe ik wist dat het Seth was; hij had de ochtendshift en de rest lag nog te maffen.
‘Mag ik ook koffie?’ vroeg hij meteen en kwam de keuken inlopen. Ik gaf hem een beker en liep de woonkamer weer in.
‘Dus, wat ben je aan het doen?’ vroeg hij, zette zijn beker op tafel en maakte een sprintje naar de bank waar hij zich op liet vallen. Een korte gil volgde en Seth schoot overeind. Ik pakte gauw een shirt en gooide hem op zijn hoofd.
‘Skypen met mijn ouders en broer.’ Zei ik en ging naast hem op de bank zitten.
‘Mam, pap, Steven. Dit is Seth. Seth, mijn ouders en broer.’ Stelde ik ze aan elkaar voor.
‘Goedemorgen.’ Zei Seth en trok zijn shirt nog even recht.
‘Hai.’ Zeiden mijn ouders verslagen.
‘Wow man, hoeveel uur in de sportschool is dat?’ vroeg Steven alleen.
‘Uuuuh, valt wel mee hoor.’ Mompelde Seth en keek me even vragend aan. Tja, hij hoefde er nou niet echt bepaald wat voor te doen of zo.
‘Dus, is dat je vriendje?’ vroeg mijn moeder.
‘Hij is wel een beetje groot als jouw vriendje.’ Zei mijn vader schaamteloos. Seth begon hard te lachen.
‘Nee, hij is mijn vriendje niet hoor. Hij is gewoon een vriend. Hij woont hier met nog paar vrienden en twee vriendinnen van ons.’
‘Meneer, vindt u mij echt groot als haar vriendje?’ vroeg Seth.
‘Nou, eigenlijk wel ja.’ Zei mijn vader eerlijk. Seth lag helemaal in een deuk en zijn hoofd werd gevaarlijk rood.
‘Ik ben nog niks bij Paul!’ gierde hij en rolde van de bank af.
‘Maar er is wel een vriendje?’ vroeg mijn moeder glunderend. Ik zag Steven lachen en knikte voorzichtig.’
‘Goedemorgen deze morgen!!’ blèrde Leah ineens door het huis heen. Ze stormde de trap af en huppelde de kamer binnen.
‘Waarom zo vrolijk?’ vroeg Seth meteen.
‘Omdat ik goed heb geslapen omdat Kim en Jared besloten vannacht een keertje geen seks te hebben.’ Ik sloeg mijn handen voor mijn ogen en Leah werd stil.
‘Ow. Goedemorgen. Ik ben Leah, vriendin van Gwen en zus van Seth.’ Zei ze en wees naar ons.
‘Hallo Leah.’ Zeiden mijn ouders tegelijk. Daarna werd het awkward stil. Leah stond met een rood hoofd op en begaf zichzelf naar de keuken.

Reageer (1)

  • Opia

    Leah en Seth zijn echt geniaal! ^^
    Snel verder! :Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen