moeder?

De vrouw in haar witte gewaad knikte.Ik liep op haar af.Ik wou haar zo graag een knuffel geven ,mijn moeder omarmen.haar omhelsing voelen.Maar mijn handen gleden zo door haar lichaam.Ik geloofde niet wat ik zag.Mijn hand ging zo door haar heen alsof ze ... een geest was.Een traan verliet mijn ooghoek.Ik liet me vallen op de koude witte grond en begon te huilen.De vrouw probeerde me te troosten.Rustig maar ik ben er toch voor je.Ik vertelde haar over Irene die ik eng vond en over school en over de nachtmerries.Mijn moeder schudde haar hoofd.Het is niet jouw fout dat je Irene eng vindt.Ik keek op.Nee?Neen,het is eigenlijk mijn fout.Ik keek haar onbegrijpelijk aan.Ik heb een spreuk op je gebruikt zodat je zwrte oogschaduw zag,zodat je je ongemakkelijk voelde.Zodat je me zou vinden ... in dit boek.Dus Irene is helemaal niet slecht.De vrouw schudde haar hoofd.Dus kan ik zonder problemen magie beoefenen.Ik wou meteen uit het boek lopen tot dat ik haar gezicht toch zag schudde.Hoe bedoel je neen?Ze is toch niet gemeen?Jij bent niet voorbestemt om magie te beoefenen.Maar..maar,die kleine tornado die ik een paar dagen geleden kon maken.Daar versla je geen vijand mee.Vervolgde ze.Maar wat kan ik dan doen.Ik kan toch niet naar ze toe gaan en zeggen:ik heb mijn moeder in een boek gevonden ,ze zei dat ik niet in staat ben om magie te beoefenen.Dat hoeft ook niet.Het best is dat je tegen hun doet alsof je geheugen gewist is en je niets meer weet van Irene.Waarom?Zodat je met je broers kunt trainen om met wapens om te gaan.Mijn broers?Heb ik broers?Echt waar heb ik echt broers?Wauw!Hoe heten ze?Ken ik ze?Hoe oud zijn ze?...of zijn ze ook geesten?De geest moest lachen.Je kent ze al heel je leven.Ze zwaaide met haar gewaad.Ze liet drie jongens zien die ik maar als te goed kende.Dirk,Bert en, Tom?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen