Foto bij ~Three~

''Kan ik uw bestelling opnemen''? vraag ik aan zuurpruimpje met een opgeplakte vriendelijke glimlach. Ik bekijkt me even minachtend.
''Er is zeker niemand anders die me kan bedienen''? en dan vind ze mij brutaal?
''Het spijt me'' zeg ik met een glimlach en ik neem haar bestelling op. Ik loop naar achter om de bestelling door te geven.
''Lukt het nog met zuurpruimpje''? vraagt Jamie, de kok, terwijl hij de bestelling klaar maakt. Sinds de eerste dag dat ik hier werk staat ze dankzij mij in de zaak bekend als zuurpruimpje.
''Ach, ze vroeg of er niemand anders was die haar kon bedienen. En mij maar afzeiken terwijl ze zelf ook niet de aardigste persoon ter wereld is''.
''tja, ze vraagt erg veel maar als ze weg is, is het meestal wel weer rustig'' stelt Jamie me gerust maar dat helpt me niet echt. Ik ben niet echt bang voor mensen, maar bij haar scheid ik zeven kleuren in m'n broek.
''Alstublieft'' ik zet het allemaal voor haar neer op tafel en ik zie aan haar blik dat ze me na ruim een half jaar nog steeds niet mag.''Eet smakelijk''.

Als ik klaar ben met werken verwissel ik mijn all stars voor mijn snowboots en voordat ik weg wil gaan word ik door m'n baas geroepen.
''Sephor, ik hoor je tijdens het werk wel eens zingen, en het klinkt er goed'' ik maak een geluidje dat op een ''dank u'' moet lijken. Tja, ik heb het waarschijnlijk van m'n vader geërfd at ik graag zing en ik krijg regelmatig wel te horen van vrienden en kennissen dat ik er ook wel wat van kan.
''Heb je zin om op tweede kerstdag 's avonds te komen zingen''?
''Ja hoor, lijkt me erg leuk'' zeg ik met een glimlach en ik mag dan eindelijk weg. Zingen is echt m'n grootste hobby, maar ik weet niet of ik er m'n werk van wil maken, ook al zou dat ideaal zijn.
Ik loop door de winkelstraten naar huis. Eerst moet ik nog even naar huis om Laika weer uit te laten en eten te geven, daarna had ik met Sissi afgesproken om damen iets te gaan eten. Sissi heeft belooft om me deze kerst zoveel mogelijk af te leiden en op te vrolijken zodat ik niet meer aan vorig jaar kerst hoef te denken.
''Hey mop'' groet ze me vrolijk en we geven elkaar een kus op de wang. We gaan gezamenlijk naar een restaurantje. Als we zitten en ik kijk uit het raam zie ik Randy lopen met zijn nieuwe slachtoffer en blijkbaar heeft Sissi hem ook in de gaten.
''Sephor, geen aandacht aan schenken. Hij is geweest en dit jaar vind je weer een leuke jongen'' waarschuwt ze me en ik haal m'n schouders op.
''Doe ik ook niet. En bovendien heeft m'n moeder altijd al gezegd dat ik m'n oude speelgoed weg moet geven aan minder bedeelde'' ik doe alsof het me allemaal niks kan schelen maar stiekem zit ik er nog steeds mee.''En hoezo ga ik dit jaar weer een leuke jongen ontmoeten''?
''Die jongen van het feestje waarvoor je bent uitgenodigd'' ze kijkt me met een glimlach aan..
''Je gaat me toch niet koppelen hé''? echt, als Sissi me aan een jongen wilt koppelen, kan het nooit goed gaan.


Fijne sinterklaas:) Hebben jullie nog wat van de sint gekregen?

Reageer (3)

  • Manonxxx

    Awh!

    Snel verder..xx

    1 decennium geleden
  • purphose

    Nice!
    Jaahh<3 Sneakers en een t shirt =D

    Snel verder
    xx

    1 decennium geleden
  • s1Dlouisljxx

    nice niceeee ! snel verder xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen