amber pov

Ik wist meteen dat dit mijn wapen was....

Moet ik van hun uniform plaatjes posten?

Ik pakte het houten deel vast.Het hout was perfect geschaafd en had geen enkele splinter,ik liet mijn hand langs het hout glijden.Uiteraard stopte ik bij het zwarte deel waar de scherpe punten zaten.Het wapen had veel weg van een strijdvlegel.Ik vroeg me af wat het was.Al snel bemerkte ik de zilveren letters op de schaal dieik ervoor niet had zien staan."morgenster"Ik keek naast me,mijn broers waren hun wapens grondig aan het bestuderen.Ik pakte de morgenster vast.Hoe moet ik daar nu mee vechten?De jongens keken me aan.Wat heb jij nu weer vast?Vroeg Bert.Die spijkerkop lijkt heel erg op jouw hoofd;Riep Dirk die in lachen was uitgebarsten.Ik keek hem onbegrijpelijk aan.En jij dan met je goedendag.Wat zei Dirk.Air zegt dat dat een goededag is.Verklaarde Tom.O,en jij broertje lief wat heb jij,hij keek naar zijn broer die een soortgelijk wapen vast had.Een speer zei hij op een gefasineerde wijze.Ik keek naar Tom hij had een zwaard,ik had het eigenlijk wel verwacht.Maar toen bedacht ik iets leuks.Moeder?Onze wapenuitrusting is nog niet af of wel?De jongens keken me betekenisvol aan.Moeder knikte.Met dezelfde beweging als bij de schalen liet ze vier rekken vol met kleren verschijnen.Ik keek er betekenisvol naar.Hoe moeten we daar uit kiezen.Zei Tom.Je hoeft niet te kiezen.Kleren zijn net als je wapen een verlengde vanjezelf.Jij hebt dus je wapen niet gekozen,je wapen koos jou.En op diezelfde wijze zal je het perfecte uniform vinden.Ik keek terug naar de kleren.Ik doorzocht goed alle kleren.Ik vond net iets leukstoen ik door iets werd vastgegrepen.Aan mijn voeten had ik nietmeer dieonschuldige schoenen aan voor op school.Mijn schoenen waren verandert.Ze waren veel sterker.Veel stoerder en ze hadden stekels aan de achterkant.Ik keek er raar naar,maar dat duurde niet lang ook aan mijn arm voelde ik iets en zag dat ik een spijkerarmband had gekregen.Al snel hadden de kleren mij gevonden.Naast die coole schoenen had ik een zwarte t-shirt met broekrok eronder aan.Ook mijn haar was opgestoken in twee staartjes.Op mijn gezicht had ik op elke wang een lijntje gekregen ,en in plaats van irene was ik nu diegene met de zwarte oogschaduw.Ook had ik een band vol stekels die leek op die aan mijn arm nu ook aan mijn nek.Al snel vondt ik een spiegel.Wow als Dries me zo zag.Niet dat ik het niet cool vondt,maar mijn wapen veranderde iets aan me,sind dat gedoe heb ik mijn familie,een knappe jongen en een nieuwe persoonlijkheid gevonden.Ik voelde me super in deze uitrusting.Maar toen de jongens me zagen barste ze in lachen uit.Wat heb jij aan?Moet ik dat niet aan jullie vragen vroeg ik.Al snel merkte ze dat zei ook een ander kostuum aanhadden.Maar nadat gehad te hebben leerde we met onze wapens om te gaan.Onze wapens verschilde niet veel van elkaar in gebruik.Net zoals een zwaard kon je de morgenster gebruiken als je verlengde,dat deed ik ook.Moeder zei dat dat ook gebeurde in de liefde.Waarna de jongens me weer aankeken.Ook Dirk maakte er een opmerking over:Gaan we dan Tango dansen met ons wapen?Daar moesten we flink mee lachen.Maar o zo graag zwierde ik ermee in het rond.Omdat het geen strijdvlegen was hoorde het eigenlijk misschien niet.Maar ik zou nergens een boek weten te staan in de bibliotheek dat gaat over:hoe gebruik je een morgenster.Ik leerde met mijn wapen te waaien en te steken.Ook leerde ik dat ik er niet voor niets zo uitzag.Als mijn morgenster werd afgepakt had ik de armbanden aan mijn armen nog.Ook de nekband was handig.Mijn gezichtmake-up diende als camouflage en mijn kleren hielpen daarbij.En een tackle is met mijn schoenen dodelijker dan bij een gewone tackle.Ik had dus heel veel geleerd in zo een korte tijd.Maar aan alles kwam een eind.Zo ook aan de trainingsessie.





Inmiddels waren de lessen voorbij.Ik had besloten om om 4 uur aan het sportplein buiten te wachten.Zelfs op de moment dat er zo speciale dingen gebeurde deze middag was ik Dries niet uit mijn gedachte verloren.Ik volgde de wedstijd nauwkeurig mee.Hij was inderdaad een goede sporter.Tegen half-time was het 4-0 voor team A.Waarvan 3 goals van Dries.Op het moment dat ze pauze hadden kwam hij naar me toe.Je zag me zitten,zei ik verwonderd.Tuurlijk,vanaf ik je tegenkwam kan ik je niet meer vergeten.Ik moest blozen.Niet dat ik dat wil.Zei hij er nog achter.En hij sloeg zijn arm om me heen.Ik vond dat super.Maar al snel wou hij hem wegtrekken.Ik zweet nog,zei hij.Waarna hij wees naar zijn t-shirt.Dat is niet erg je moet toch bijna weer het veld op zi ik.Al vond ik het wel jammer.Ik hoef niet meer.Ik keek hem raar aan.Ik heb gevraagd of ik dit keer de tweede helft mocht overslaan.Zodat ik langer bij je kon zijn.Hij was echt zo lief.Ik omhelsde hem.Ik heb een idee zij hij.Ik keek hem raar aan.Tot mijn verbazing trok hij zijn t-shirt uit.Zo heb je geen last meer van mijn zweet.Ik was echt verrast.Dat is niet erg hoor.Zei ik al blozend.Al vond ik het natuurlijk super leuk.Hij gaf me een knufel,je ben het eerste meisje die dat niet erg vindt.Ik had gelijk over het feit dat je speciaal bent.Ik kreeg het warm vanbinnen.Niet alleen door zijn lichaamswarmte maar ook door zijn lieve woorden.Maar mijn geluk was van korte duur.De trainer van Dries floot heel hard waardoor we opkeken.Team A stond achter met 5 punten.Dus Dries moest weer het veld op.Hier zei hij en hij gooide me het t-shirt toe.Jij hield toch zo van mijn zweet.Jij hebt die toch nodig?Ik heb er nog genoeg zei hij.Je mag hem houden.Want ik heb geen roos bij me en ik vind dat je toch een aandenken moet hebben.Al komt de schoonheid van het t-shirt niet overeen met jouw schoonheid.Die van jou is vele male mooier.Ik bloosde.Hij rende naar zijn trainer toe en kreeg een nieuw t-shirt om.Hij zwaaide nog is voor de trainer floot om een wissel te houden.Dries stond nu terug op hetveld en ik zat nog steeds op de tribune maar nu met zijn t-shirt dicht tegen me aangetrokken.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen