Foto bij Hoofdstuk 7

So I’m... Putting my devences up, ‘cause I don’t wan-‘. ‘Stop!’, riep Rick. Hij bracht zijn handen omhoog, waarna de band stopte met spelen. Voor een seconde viel er een doodse stilte. ‘Was het niet goed?’, vroeg ze schijnheilig. Misschien had ze het er ook wel te dik bovenop gelecht. ‘Nee, Maroon...’, mompelde haar vader. Hij keek haar aan. Teleurgesteld schudde hij zijn hoofd. Ze keek strak terug. ‘Dat was nou niet echt waar we naar op zoek zijn’, vond Harry. ‘Dat ja’, zei Rick. Zayn schudde zijn hoofd.
‘Je zei dat ze kon zingen’, zei Louis beschuldigend. Hij keek Rick’s kant op. Sheng keek naar Maroon, die had al wel door dat ze het express deed. ‘Dat was niet echt geweldig, nee’, bracht Ruby in. Maroon knikte. Ze genoot ervan. Over een paar uur zou weer in een vliegtuig terug naar Amerika zitten. ‘Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar dit gaat niks worden’, zei Niall.
Ruby knikte. ‘Inderdaad’. Maroon keek geirriteerd haar kant op. Nu mocht ze haar mond wel weer dicht houden. ‘Ik weet echt wel dat ze veel beter kan’, zei Rick. Hij keek haar achterdochtig aan. Ruby begon luid te lachen. ‘Ja, vast, ja’. ‘Zo erg was het nou ook weer niet...’, bracht Maroon tegen haar in. Het blonde meisje lachte nog harder. ‘Kom op, zeg, ik klink nog beter met mijn keelontsteking’. En dat was de druppel.
‘O, dacht je dat, ja?!’, snauwde Maroon in de microfoon. Ze zette een paar passen naar voren. ‘Dat denk ik eigenlijk ook wel...’, mompelde Harry. ‘O, kan meneer de popster ook nog denken?’, vroeg Maroon. Woede nam de overhand van haar. ‘Hey! Dat slaat nergens op!’, riep Louis. ‘Jongens...’, begon haar vader. ‘Sorry, maar het was gewoon niet goed genoeg’, bemoeide Liam zich ermee. ‘Je hoort het toch? het was niet goed genoeg’, zei Ruby.
Het was de arrogante kop die ze erbij trok dat de strijdlust in Maroon los maakte. ‘O, wacht maar even...’. Maroon draaide zich om. Ze hield haar microfoon omlaag en liep naar de band. ‘Kunnen jullie Rock N Roll van Avril Lavinge spelen?’, vroeg ze. De drummer knikte langzaam. ‘Nu?’. Hij keek haar ietwat verward aan. ‘Nee, overmorgen... Tuurlijk nu!’. Ze fronste geirriteerd. ‘Sorry, hoor...’, mompelde hij.
Ze draaide zich weer om, trok haar jasje uit en gooide hem van het podium af. Haar armen waren nu volledig te zien. Doordat de achterkant van haar top half open was, waren de vleugels ook zichtbaar. ‘Laat haar alsjeblieft niet nog een keer zingen’, smeekte Zayn Rick zachtjes, die zijn hoofd schudde. Hij sloeg zijn armen over elkaar heen. ‘Begin jij maar!’, riep de gitarist. Maroon trok een mondhoek op.
‘Let them know that we’re still Rock N Roll!’, zong ze, waarna de band begon te spelen. ‘I don’t care ‘bout my make up, I like it better with my jeans all ripped up’. Ze zag haar vader glimlachen. ‘Don’t know how to keep my mouth shut, you say so what’. Het was goed. Erg goed zelfs, was af te lezen aan de gezichten van de jongens. Ze bewoog ook wat meer. ‘Some, some how, it’s a little different when, I’m with you...’. Ze wees naar Niall en knipoogte naar hem. ‘When it’s you and me, whe don’t need, no one to tell us how to be’. Ze liep op de maat van de muziek naar voren. ‘We’ll keep turning up de radio’.
De jongens keken elkaar weer aan. Ruby wendde haar blik af naar de grond. ‘What if you and I, just put up, our middle fingers to the sky, let them know that we’re still Rock N Roll’. Ze zwaaide haar lange haar naar achteren. ‘Rock N Roll!’, haalde uit. Lang en zuiver. ‘Stop maar!’, riep haar vader. Hij glimlachte. ‘Dat bedoelde ik!’. De band stopte met spelen.
‘Told you!’, riep Maroon in de microfoon naar Ruby, die neidig de andere kant op keek. ‘Waarom deed je dat de eerste keer niet gewoon?’, vroeg Niall. En daar kwam het besef. ‘Ow, fuck...’, mompelde Maroon. Allen keken ze haar afwachtend aan. ‘Ja, waarom deed je dat niet gewoon?’. Ruby trok een wenkbrauw. ‘Uhm...’, begon Maroon, niet wetend wat ze moest zeggen. Ze had niet heel veel zin om het hele paniek-aanval verhaal te vertellen. Dat was iets dat niet iedereen hoefde te weten. Ze keek haar vader aan, die de hint begreep.
‘Het is maar voor twee weken’. Ze knikte langzaam. ‘Het zijn maar acht shows’, beaamde Sheng. Maroon zuchtte. De jongens keken haar afwachtend aan. Ruby was chagrijnig. In gedachten zag ze haar jongere zelf voor zich. Een klein meisje met krullend, donkerbruin haar en bruine ogen. Het meisje had een microfroon in haar hand. Haar grootste droom was om zangeres te worden. Ze zuchtte. Misschien had haar vader gelijk, misschien konden ze wel echt aan haar paniekaanvallen werken. ‘Goed dan...’, stemde ze toch maar in.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen