Foto bij 02

Dit is de versie die Jenny had gezongen :

http://www.youtube.com/watch?v=FL0bjwez8mg

Ik kijk nerveus voor me uit. Ik zit nu in de auto met mijn gezin op weg naar de bus die me gaat brengen naar bootcamp. De bus vertrekt binnen 5 minuten en ik ben me hier helemaal aan het stressen. "Mam hoe lang nog?" vraag ik haar. "We zijn er bijna schat, maak je niet druk". Ik knik en ga weer achterover zitten. Na 4 minuten stoppen we eindelijk voor het gebouw waar de bussen staan. Ik stap snel uit en knuffel iedereen. Mijn broer pakt mijn koffer en rent met me mee naar binnen. We rennen en vragen aan ieder persoon bij welke bus ik moet zijn. We komen hijgend aan, maar we halen het net op tijd. De chauffeur stapt uit en helpt mijn broer om mijn koffer in de bus te soppen. "Net op tijd meisje, ik was bijna vertrokken. Kom op we gaan vertrekken" zegt hij en stapt in.

Ik draai me oom naar Ryan en hij kijkt me met een glimlach aan. "Kom op, geef je lieve broer een knuffel" zegt hij en doet zijn armen wijd open. Ik doe snel mijn armen om hem heen en hij zegt in mijn oor "Zusje ga je dromen waar maken, ik weet dat je het kan. Ik zal altijd trots op je zijn" en kust mijn voorhoofd. Ik kijk hem met betraande ogen aan en ik knik naar hem. Ik loop snel naar de bus en zie een leeg plekje naast een meisje. Ik ga naast haar zitten en zwaai nog naar Ryan voor de bus weg rijd.

'Hoi ik ben Jade' zegt het meisje naast me en steekt haar hand uit. Ik pak haar hand aan en glimlach naar haar. 'Ik ben Jennifer, maar iedereen noemt me Jenny' zeg ik tegen haar. Ze knikt en kijkt me met een glimlach aan. 'Ben je ook zo nerveus, ik voel dat ik bijna ga kotsen als ik denk aan wat er zo meteen gaat gebeuren". Ik knik en kijk nerveus voor me uit. "Ik durf voorlopig niets te eten" zeg ik tegen haar. Ze knikt naar me. Heel de busrit lang zijn we met elkaar aan het praten en aan het grappen.

Als de bus stopt stappen we uit en pakken onze koffers. We lopen samen naar de ingang en zien zo veel mensen er voor staan. Ik slik en kijk bang naar het gebouw. Jade knijpt in mijn hand en we lopen samen naar binnen. We wachten in een rij om sleutels te krijgen van onze kamers. " Alsjeblieft, jij hebt kamer 20 en deelt het met twee andere meisjes" zegt de vrouw achter de balie en glimlacht naar me. Ik geef haar een glimlach terug en pak de sleutels aan. Ik wacht aan de zijkant van de rij op Jade, ze komt mijn kant op als ze haar sleutels heeft gekregen. "Welke kamer heb jij ?" vraagt ze me. 'Kamer 20 en jij?" Ze kijkt me enthousiast aan en begint te springen. "Ik heb ook kamer 20" zegt ze tegen me en klapt in haar handen. Ik kijk haar blij aan en we lopen lachend naar onze kamer.

We zien daar een meisje die al bezig is met uitpakken. "Hallo jullie zijn vast mijn kamer genootjes, ik ben Sam" zegt ze tegen ons en steekt haar hand uit. We nemen hem beide aan en stellen ons zelf ook voor. We pakken onze spullen uit en er word gelijk op onze deur geklopt. Jade doet de deur open en we zien een man met een koptelefoon. "Jullie moeten jullie melden bij de andere in de aula. Jullie gaan de jury ontmoeten"zegt hij tegen ons. We knikken en lopen met hem mee.

We staan in de aula met honderd andere mensen. "Oke, ik wil alle meiden van 16 tot 20 jaar voorin hebben" word er gezegd door een vrouw. Ik loop met de meiden mee naar voren. "Oke ga maar naar binnen, jullie moeten interviews houden voordat jullie gaan optreden" zegt ze tegen ons. We lopen allemaal door een gang en komen backstage te staan. Is dit de plek waar we zo moeten performen? Gelijk als ik binnen loop komen er drie paar mensen naar ons toe.

"Jennifer hoe gaat het met je?" vraagt er 1 van de 3. 'Het gaat goed, dank je" zeg ik tegen hem. "Je had een geweldige performance, en dat liedje was geweldig. Jou video is al een miljoen keer bekeken, hoe voelt dat?" vraagt hij aan me. Ik kijk hem met open mond aan. "Een miljoen keer? vraag ik ongelovig. Hij knikt geamuseerd. "Woow" kan ik alleen uitbreiden. " Je hoeft het niet meer uit te leggen, we kunnen gelijk aan je gezicht zien wat je voelt" zegt hij lachend. Ik lach met hem mee, maar voel me nog steeds gechoqueerd. Een miljoen hits. " Niet alleen je optreden was geweldig, maar de mensen mogen je graag. Hoe jij antwoordde op de vragen in je interview was geweldig. Heb je zitten oefenen? vraagt hij aan mij. Ik kijk hem raar aan en begin te lachen. "Nee, ik heb zeker niet zitten oefenen hoe ik vragen moet beantwoorden. Ik was te druk bezig met het oefenen van het liedje. Het enige wat ik deed is eerlijk antwoorden" zeg ik tegen hem. "Ik zag je net met Jade Huggens en Sam Pocket, zijn jullie vrienden?" vraagt hij aan me. "Het zijn hele lieve meiden die ik net heb ontmoet, we delen samen een kamer dat is waarom je ons samen zag binnenkomen". Hij knikt. "Heb je hun performance al gezien?, ze zijn ook geweldig". Ik schud met mijn hoofd. "Ik heb ze nog niet gezien, ik wist niet eens dat ze al op YouTube waren, maar ik zal er toch zo achter komen dat ze geweldig zijn" zeg ik tegen hem. Hij knikt. "Ben je nerveus? vraagt hij aan me. "Nee, waarom zou ik nerveus zijn. Er zijn alleen maar honderden mensen hier die ook meedoen en ik moet alleen maar weer opnieuw zingen voor Simon Cowel, Kelly Rowland en Cheryl Cole" zeg ik grappend tegen hem. Hij lacht. "Niets om je zorgen om te maken toch" zegt hij nog steeds lachend. "Eerlijk ik heb het gevoel dat ik bijna ga kotsen. Ik heb expres niets gegeten, ik zou me zelf nooit meer kunnen aankijken als ik midden op de stage zou overgeven". Hij lacht harder. "Veel geluk, niet dat je het nodig hebt" zegt hij tegen me. Ik bedank hem en we worden weer bij elkaar geroepen.

" Jullie worden nu in 6 groepen verdeeld en wanneer ik zeg dat je naar de stage moet ga je met je groep daar naar toe" zegt dezelfde vrouw weer. Ik zit in groepje 6 en ga wachtend op een stoel zitten. Ik pak mijn iPod en luister naar het liedje dat ik ga zingen. Everytime we touch van Cascada, maar ik zal een rustigere versie zingen. Ik luister naar het liedje en zing een beetje mee. Ik loop nerveus heen en weer als ik al die goeie stemmen hoor. Na een uur moet groep 6 naar de stage en ik loop met de mensen mee.

Ik zie Simon, Kelly, Cheryl en ook Louis dit keer. Ze kijken ons met een glimlach aan en Simon's ogen stoppen bij mij. Hij knikt naar me en ik voel mijn hart stoppen. Herkent hij me? Ik knik terug. 'Jullie mogen in een kring zitten, maar laat het midden leeg. Daar gaan jullie namelijk zingen" zegt Kelly tegen ons. We knikken en ik zit in de kleermakerszit. "Oke laten we gelijk beginnen, Tom Nilson" zegt Simon. Een zelfverzekerde jongen staat op en gaat naar het midden. Iedereen klapt en ik klap mee. "Wat ga je zingen Tom Nilson? vraagt Simon straight to the point. 'I'm sexy and I know it" zegt hij. Ik kijk hem met grote ogen aan. Hij is zeker van zichzelf. Simon rolt met zijn ogen "Begin maar". De jongen begint te zingen. Hij is niet slecht maar de manier waarop hij staat en kijkt naar alle meisjes, maakt hem slecht. Simon doet zijn hand omhoog. Iedereen klapt voor hem. "Dankje wel de volgende die we willen zien is Sam Pocket" zegt Kelly. Ik kijk blij op en zie Sam naar voren lopen. " Wat ga jij zingen liefje? vraagt Kelly aan haar. "Ik ga zingen '' I'm yours van Jason Mraz" zegt ze. Ik klap en joel voor haar en ze kijkt om naar mij en glimlacht naar mij. Ik doe mijn duimen op voor haar. Ik kijk naar de jury's en zie Simon en Kelly naar ons kijken op een bedenkelijke manier. "Begin wanneer je klaar bent" zegt Kelly tegen Sam. Sam knikt en ademt diep in., De muziek begint en Sam klinkt geweldig. Ik beweeg rustig op mijn plaats op de maat van de muziek en zing een beetje mee. Simon knikt en ze stopt. Ik klap heel hard voor haar en zie Jade in de verte dat ook doen. "Molly Sanders" zegt Simon. Een meisje met enorme hakken en veel make up komt in het midden staan. Ik begin te klappen en iedereen ook. "Wat ga jij zingen?" vraagt Louis dit keer. "Say my name van Destiny's child" zegt ze. Kelly kijkt verbaasd. 'Oke, begin maar"zegt Louis. Ze begint met zingen en ik vind het wel goed, maar ze heeft een keer vals gezongen. Ik vind het vreselijk voor haar. Na het liedje klap ik voor haar en nog een paar andere. Wat gemeen, een paar mensen klappen niet. 'Jade Huggens" zegt Cheryl. Ik zie Jade nerveus naar voren lopen en ik klap net zoals bij Sam hard en joel voor haar. Ze kijkt me nerveus aan en ik kijk haar aanmoedigend aan. Ze draait zich om naar de jury en ik zie weer Kelly naar mij kijken. 'Wat ga jij vandaag voor ons zingen?" vraagt Simon. " Because of you van Kelly Clarkson" zegt ze nerveus tegen hun. "Begin wanneer je er klaar voor bent" zegt hij tegen haar. Ze kijkt naar mij en dan naar Sam die naast mij is komen zitten. We knikken naar haar en ze begint te zingen. Ik klap hard voor haar, ze is geweldig. Als ze klaar is komt ze snel naast ons zitten. Ik knijp in haar hand. 'Je was geweldig" zeg ik enthousiast tegen haar en Sam knikt ook mee. " Alleen jij nog Jenny" zegt ze tegen me. Ik voel me weer nerveus worden. Ze knijpen beiden geruststellend in mijn handen. Ik kijk ze dankbaar aan. Wanneer iedereen geweest is word ik als laatst geroepen. Ik sta zenuwachtig op en loop naar het midden. Ze klappen allemaal en ik hoor Sam en Jade extra hard klappen. "Jou kan ik me nog goed herinneren, hoe voel je je? vraagt Simon aan mij. "Nerveus" zeg ik tegen hem. Hij geeft me een glimlach. "Wat ga je zingen voor ons? vraagt Kelly aan mij. " Everytime we touch van Cascada maar ik ga een rustigere versie zingen" zeg ik. Ze knikt. Ik hoor de piano muziek van het lied en begin met zingen. Ik verlies mezelf helemaal in het lied en zing met zo veel emotie als ik kan. Ik doe mijn ogen soms dicht en als ik klaar ben kijk ik nerveus naar de jury. Ik hoor Sam en Jade hard klappen en joelen en iedereen daarna ook. Simon kijkt me met een brede lach aan. Kelly schrijft met een brede lach iets op haar blaadje. Ik loop rustig terug naar mijn plek tussen Sam en Jade."Je was geweldig, zie je al die blikken. Ze zijn allemaal jaloers" zeggen Jade en Sam enthousiast tegen me. Ik word helemaal rood door al de blikken die naar me kijken. "Oke heel erg bedankt, sommige waren geweldig. Sommige waren verschrikkelijk en sommige konden er mee door. We stoppen nu en morgen horen jullie onze beslissing" zegt Simon en we staan allemaal op.

Ik wil net weg lopen en kijk toevallig naar Kelly. Ze knipoogt naar me en ik loop snel door. We lopen met z'n drieën naar onze kamer. Als we binnen zijn nemen we allemaal een douche en doen onze pyjama's aan. We gaan allemaal in mijn bed liggen en praten tot heel laat met elkaar over van alles.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen