Foto bij 4. Consultation

En hier is hoofdstukje 4!
Enjoy

‘Dat was het verhaal van de engelen van het licht’ zei Enora. Ik liet het hele verhaal even tot me doordringen en had toen vele vragen. ‘Wie zijn het volk van de demonen?’ vroeg ik als eerste. Enora en Helena keken elkaar aan en toen weer naar mij. ‘We hebben de vergelijking lang over het hoofd gezien, maar uiteindelijk zijn we erachter gekomen’ zei Enora. ‘Wie dan?’ vroeg Libra. ‘De oosterse sterrenbeelden’ zei Helena. ‘Natuurlijk!’ zeiden Gemini en Gemini in koor. ‘Blijkbaar hadden de demonen hetzelfde plan als de engelen’ zei Helena. ‘In legendes was er al te lezen dat de oosterse en westerse sterrenbeelden altijd in oorlog met elkaar waren en daar hebben ze gebruik van gemaakt’. ‘Het is zo vreemd voor te stellen dat wij gewoon ooit met z’n dertienen waren’ zei Aries. ‘En moet je nu is kijken, we zijn nog maar met z’n achten waarbij er een overgestapt is naar de andere kant’. Iedereen was stil en dacht aan de tijd dat we nog met z’n allen waren. ‘Elke dag hoop ik weer dat Virgo ineens voor het kasteel staat, smekend voor vergiffenis’ zei Pisces. ‘Ik vrees dat die dag nooit zal komen’. ‘Wat is het plan?’ vroeg ik om het onderwerp Virgo zo snel mogelijk te vergeten. ‘Als Yin en Yang echt op zoek zijn naar de andere vergiftigde wapens, moeten we hen zo snel mogelijk tegen houden’ zei Enora. ‘Maar wat willen zij met de wapens van de engelen van het licht, al zij afstammen van de demonen?’ vroeg Leo. ‘Dat ze afstammen van de demonen, wil niet zeggen dat zij de vergiftigde wapens niet kunnen gebruiken’ zei Helena. ‘Aangezien de vergiftigde wapens van de demonen allemaal vernietigd zijn, moeten ze wel overstappen naar de wapens van de engelen van het licht’. ‘Wij mogen van geluk spreken dat wij er al een hebben’ zei Enora en iedereen staarde mij aan. Ik pakte mijn vergiftigde pijl vast en trok hem uit mijn riem. ‘Oorspronkelijk hoort hier dus nog een boog bij?’ vroeg ik aan Enora. ‘Ja’ zei ze. ‘Zo gauw je de vergiftigde boog heb, kun je optimaal gebruik maken van de pijl’. ‘Dan zal ik er alles aan doen om die te vinden’ zei ik. ‘Dan had ik eigenlijk ook nog een vraagje’ zei generaal Camille die samen met generaal Reno ook geluisterd had naar het verhaal van de engelen van het licht. ‘Is het mogelijk dat de oosterse sterrenbeelden de demonen weer tot leven kunnen brengen?’ Er viel een stilte en iedereen keek naar Camille. ‘Ik moet je bekennen dat wij dat niet weten’ zei Enora. ‘Arcomma heeft ons alles verteld wat hij wist, maar dit behoorde niet tot zijn informatie’. ‘Ik vind het gewoon vreemd dat de oosterse sterrenbeelden niets van zichzelf laten horen’ zei Camille. ‘Dat baart mij ook veel onrust’ zei ik. ‘We kunnen ze maar moeilijk gaan bespioneren’ zei Scorpius. Een scheve glimlach kwam op mijn mond tevoorschijn en ik keek Scorpius aan. ‘Als je het maar uit je hoofd laat!’ riep Jason. ‘Ik vind het niet eens zo’n slecht idee’ zei ik. ‘Dan weten we tenminste waar ze mee bezig zijn’. ‘Als ze je zien, dan zullen ze je hoe dan ook vermoorden. Dan zijn we niet alleen jou kwijt, maar dan hebben ze ook nog is de vergiftigde pijl’ zei Enora. ‘Wie zegt dat ze mij zullen zien?’ vroeg ik. ‘Ik beloof dat ik heel voorzichtig zal zijn en dat ik alleen maar even kijk wat ze daar precies uitspoken’. ‘Het gaat niet gebeuren!’ riep Jason. ‘Wie had hier ook al weer het gezag in dit kasteel?’ vroeg ik. Enora en Helena keken elkaar aan en zuchtte toen. ‘Doe wat je niet laten kunt’ zei Helena. ‘Weet wel dat je ons hierbij allemaal in gevaar kan brengen’. ‘Mooi dat is dan geregeld’ zei ik. ‘Vrijwilligers die met mij mee gaan?’ De sterrenbeelden keken elkaar aan en iedereen zweeg. ‘Ik ga mee’ zei Scorpius. ‘Het was tenslotte mijn idee’. ‘Dan ga ik ook automatisch mee’ zei de beschermer van Scorpius, Olivier. ‘Ik ga uiteraard ook weer mee’ zei Jason. ‘Laat ik ook maar is mee gaan’ zei Leo. ‘Ik heb al veel te lang in dit kasteel gezeten’. ‘Dan volgt dus dat ik ook mee moet’ zei Luigi, de beschermer van Leo. ‘Oké, dan zullen we vertrekken over vijf minuten’ zei ik en ik liep naar mijn kamer om mijn wapens te pakken.

Reageer (1)

  • Basim

    Hmm, ik weet niet of dat wel zo'n slim idee is...

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen