Hier vind je de winnende storie(s) terug van de vorige editie(s).

Winnaar 2013

Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

Subgenre: Contemporaine fantasy



Lees meer


Winnaar 2014

De strijd om Ira is een verhaal geschreven door Hella



Calcanda semel via leti
Iedereen is dood... iedereen. Het vuur greep razend snel om zich heen, huizen werden verzwolgen in de snijdende hitte. Ik dacht dat de duivel ons kwam halen, de duivel... Ergens had ik ook wel gelijk, ergens was het waar! Ja koning Hores en zijn mannen, waren de afkomstig van duivel ik wist het zeker! Zij waren in ieder geval elk bestoken met duivelse gedachtes, gevoed door zes van de zeven zondes.
Ik ben maar een simpele vrouw, ik ben alleen... Maar ik ben gemaakt tot de zesde zonde en ik zal wreken wat deze mannen hebben gedaan. Ik zal hen elk op een passende manier naar de krochten van de hel sturen, daar waar zij thuis horen. Dan pas zal ik vrede kennen.


Lees meer


Winnaar 2015

Schimmenspel is een verhaal geschreven door Goldstein

Dit verhaal is niet meer beschikbaar op Qreaties.nl, omdat de schrijfster het graag wil uitgeven.

Winnaar 2016

H_NGM_N is een verhaal geschreven door Pickett



Een ijzige wind giert door de steegjes van Petrograd in de beginjaren van het grote sovjet rijk. In een tijdperk van oorlogen probeert de jonge Isidor in de voetsporen van zijn vader te treden en trots zijn vaderland te dienen. Hij komt in het leger terecht en lijkt daar zijn glorie te kunnen pakken. In zijn zoektocht naar de perfecte man verliest hij niet alleen zichzelf, maar alles wat hem dierbaar is. Hij beseft dat de enige die het einde van de oorlog daadwerkelijk meemaken de gesneuvelden zijn.


Lees meer

Winnaar 2017

Aestival is een verhaal geschreven door Seasons


Iedereen heeft geheimen en verdraait de waarheid. Als
er iets is dat Westley Thorphen geleerd heeft tijdens
haar schooljaren die zij doorgebracht heeft op een
privékostschool, dan is dat het wel.
      Geheimen komen altijd uit, evenals leugens. Zelfs
als dat is om iemand te beschermen. Dat is het leven.
      Hetzelfde gaat alleen niet op als het gaat over het
behoeden van een nieuwe wereldoorlog. Dan is het
onmogelijk om de uitkomst te bedekken met een zoet
laagje suiker.
      Er staan opnieuw tientallen gevechtsvliegtuigen klaar
in verschillende landen over de hele wereld sinds de
aanstaande koningin Aimee van Genève om het leven
kwam in een verdacht auto-ongeluk. De bestuurder was
haar schoonbroer, prins Nathanael, die daarvoor werd
veroordeeld. Alhoewel hij bekende dat het een ongeluk
was door zijn toedoen, zijn er genoeg complottheorieën
over hetgeen dat daadwerkelijk plaats
zou hebben gevonden die avond.
      Voor een eindproject in haar laatste schooljaar besluit
de vrijgevochten Westley een essay te schrijven over het
koninklijk huis. In haar beleving zorgen zij juist voor alle
wereldoorlogen, maar wat is hier van waar?

Hoewel Westley er niet op durfde te hopen, krijgt zij de
prins persoonlijk te spreken. De conversatie verloopt niet
zoals zij beiden verwacht hadden. Zij heeft het niet
bepaald gesteld op de koninklijke familie, maar om de
één of andere reden mag zij de prins. Terwijl Nathanael
op zijn beurt haar nuchterheid wel kan waarderen.
      Het is het begin van een ongewone vriendschap.


Story Trailer.
(Nederlands ondertiteld, karakterbeelden komen niet overeen met het verhaal.)


Winnaar 2018 SOTY

Ace of Hearts is een verhaal geschreven door TaeTae

Dit verhaal is niet meer beschikbaar op Qreaties.nl

Winnaar 2018 FOTY

Runaway • Sons of Anarchy is een verhaal geschreven door Croweater

Liefde maakt blind. Niemand weet dat beter dan Dana. Vier jaar lang stortte ze zich in een relatie waarbij haar vriend de enige was die nog telde. Vrienden en familie raakte ze kwijt. Toen ze erachter kwam hoe toxisch haar relatie was, was het al te laat. Hij liet haar niet meer gaan.

Na een jaar slaagt Dana erin om weg te vluchten. Haar invloedrijke en criminele ex weigert haar los te laten en gaat over lijken om zijn eer te redden. Dana zoekt bescherming bij de motorbende van haar broer. Opnieuw wordt ze verliefd, maar wetend dat het alleen maar problemen oplevert als ze zich weer met iemand verbindt, houdt ze hem op afstand. Haar ex zal iedereen om wie ze geeft uit de weg ruimen als ze niet naar hem terugkeert.

Weer raakt ze dierbaren kwijt. Heeft ze wel een keuze dan naar haar kwelgeest terug te gaan?


Dit verhaal is niet meer beschikbaar op Qreaties.nl

Winnaar 2019

Levenslied is een verhaal geschreven door Necessity

Dit verhaal is niet meer beschikbaar op Qreaties.nl

Winnaar 2020

L1F3 M4TT3RS is een verhaal geschreven door Lorem

Wat gebeurt er als je fantasie met sciencefiction gaat vermengen?
Dat is een vraag dat mogelijk al vele keren is beantwoord.
Ik heb hier mijn eigen antwoord; chaos.
Als deze groep wezens het buitenaardse tegen komen, zullen ze moeten vechten voor hun eigen vrijheid, vechten voor hun eigen leven.
Hoe de oeroude instincten naar boven komen is maar de vraag, net zoals de vraag wat je ermee doet.


“Wat valt onder leven? De zeven tekenen van het leven? Of is dat een complete leugen.
Wat als je niet kon groeien, niet kon voortplanten, niet kon ademhalen. Wordt dat dan levenloos genoemd? Of simpel weg de dood?”


Lees meer

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen