De avond van gisteren met Jordan was zalig, maar vandaag is er weer een nieuwe, en ook de laatste trainingsdag.
Haymitch komt naar me toe gelopen, zo bloedserieus als iets. 'Missie' 'Doen' 'Bondgenoten' zegt hij tegen me.
Ik kijk hem even aan en geef hem een kort knikje. Daarna draait hij zich om en gaat aan de ontbijttafel zitten.
Als ontbijt neem ik wat pompelmoes, een glas fruitsap, een pistoletje met een gekookt eitje, en daarna 2 croissants en 2 chocoladekoeken.
En dan nog 2 croissants en 2 chocoladekoeken. 'Wow, jij kan eten' zegt Cinna tegen me. 'Nou, dat zijn we wel gewoon in het Capitool, maar voor een districtsjongen is het toch bizar' voegt Effie er lachend aan toe. ik doe alsof ik het grappig vind, en daarna kan ik weer gaan trainen.


Haymitch stem galmt in mijn hoofd. 'Missie' 'Doen' 'Bondgenoten' Dus ik ben gehoorzaam, want ik weet dat ik ook wel bondgenoten nodig heb om een sterk team mee te vormen. wat heb je aan een mislukte kerel van 16 die een 12jarig jongentje als bondgenoot heeft?
Dus ik probeer even een pop te vermoorden al zwaardvechtend. ik probeer er verschillende vlijmscherpe zwaarden uit.
Er zit zelf eentje tussen van Obsidiaan. Achteraf besluit ik dat een kromzwaard me het beste lijkt. Het meisje uit 7 zit al vanaf dag één bij het Camouflagegedeelte. het zal dus ook lang duren voordat de beroeps haar vinden, denk ik. Ik ga naar het onderdeel dat kamp opbouwen noemt.
Ik luister naar een docent die me wat uitlegt hoe je een stevige vesting kan opbouwen, zonder gezien te worden, maar ik heb er niet zo veel aan.
Ook in dat onderdeel zie ik de beide tributen uit 8 bezig aan een hele stevige hut, maar ze hebben moeite met het te Camoufleren.
'Hallo' zeg ik tegen een Goudblonde jongen. 'Wat zijn jullie hier goed in' 'Bedankt, we zijn er al een tijdje aan bezig.'
het antwoord komt van een blond meisje, dat echt iets heeft van een barbiepop.
'Ik ben Bernice, en dat is mijn tweelingbroer Benoit' zegt ze, wanneer ze wijst naar haar Goudblonde broer. ik schat ze ongeveer 15 jaar.
'Aangenaam, ik noem Orlando, misschien kan ik jullie helpen met de hut te Camoufleren.' antwoord ik.
De Goudblonde jongen kijkt op, en hij antwoord dat hij graag wat hulp kan gebruiken.

Wat later, als ik hen heb getoond hoe je je kamp moet camoufleren, vraagt hij iets speciaals aan me.
'Bondgenoten?' de jongen kijkt me aarzelend aan, maar ik zeg dat het een goed idee is.
Hij lijkt opgelucht, maar ik vertrouw hem nog niet volledig. Ik besluit ook om de spontane Bernice niet 100 procent te vertrouwen, maar ik denk wel dat dit een prima bondgenootschap kan worden. Benoit heeft talent met speren en worstelen, het meisje is eerder een goede spion en boogschutter.
We trainen een paar uur door voort met elkaar, en ik vind dat de tributen uit 8 heel vriendelijk en aangenaam zijn.
Ik heb het beslist. zij zijn mijn echte bondgenoten voor de spelen, naast Casim. Maar die kleine Florian laat ik volledig zitten.

Reageer (2)

  • Cloudtail

    hahaha, wat vindt je van de tributen?
    Moet Orlando voor Alexis of Jordan kiezen?
    Moet Jordan voor Orlando of Edmund kiezen?

    1 decennium geleden
  • Heronwhale

    schrijf snel verder! ik kan niet wachten tot ze de arena in gaan....oké dat klinkt niet zo leuk voor de personages.....

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen