Ik hoor het gejoel van het Capitool, en ik stap naar voren, naar een mooie zetel waar ik me in placeer.
'Hallo, Jordan, fijn je hier te zien.' Ceasar's stem klinkt heel eerlijk.
'Het is ook fijn om jou te zien.' antwoord ik, bijna vergeten dat mijn afspraak met Haymitch was om gemeen, agressief, arrogant, afstandelijk en sexy te doen.
'Hahahahaha' lacht Ceasar, terwijl hij zijn tanden aan het publiek laat zien. 'Zij zijn ook blij om jou te zien' voegt hij er aan toe.'
'Ik ben niet blij om hen te zien' zeg ik spottend, en lachend.
Ceasar kijkt even verwonderd naar het publiek. 'Wat een karakter heeft deze, zeg!' 'hahaha!!' schreeuwt hij.
Het Capitool wordt gek hiervan, ik vind Ceasar ook wel aardig.
'Je bent een kei in zwaardvechten, heb ik gehoord' een heel geinteresseerde blik van Ceasar kijkt me aan.
'Kan best, ik heb het ook nodig'
'Ga je er moeite mee hebben mensen te vermoorden?'
'Nee, helemaal niet, de hongerspelen dienen toch om elkaar uit te moorden?' lieg ik op een agressieve toon.
'Inderdaad ja!' HAHAHAHA!'

'Vertel eens, heb je een vriendje die toevallig Orlando heet?' vraagt hij nieuwsgierig.
'Ja' zeg ik charmant.
'Ouwh, hoorden jullie dat?' 'Dit jaar hebben we weer gedoemde geliefden uit district 12!!!'
Schreeuwt Ceasar. 'We zijn niet gedoemd, we vinden wel een mannier om allebei te overleven'
'Wat een lef heeft deze, zeg!' schreeuwt Ceasar.
Aan het einde van het interview schreeuw ik naar het publiek: 'Fuck you people, i love you!'
Ceasar Flickerman lacht, en wenst me succes, daarna zegt hij dat ik mag gaan.

Orlando komt op het podium, en ik zie hem schitteren in Cinna's eenvoudige kleedij.
'Hallo, Orlando.' zegt Ceasar droogjes.
'Hallo' antwoord Lando gewoon.
'Wat zal jouw strategie zijn in de spelen?'
'Jordan helpen overleven.' zegt hij.
'Liefde' zegt Ceasar tegen het publiek. 'Noem eens wat talenten op, jongen'
'Ik kan klimmen, klimmen is mijn leven, net zoals Jordan mijn leven is.' antwoord hij.
Ik snap niet hoe hij me durft te vergelijken met klimmen.
Het intervieuw gaat vooral over hoe hij mij zal beschermen.
En zo kan ik misschien winnen denk ik bij mijn eigen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen