Vulcan, Lia en ik komen als eerste aan bij een klein jongentje.
We schatten hem ongeveer 13 jaar, en hij komt uit district 7.
Lia ziet dat de boog die hij bij heeft veel beter is dan haar boog.
'Hey, jongen, geef eens dat wapen' zegt ze, maar de jongen loopt weg. '
Vulcan loopt er heel snel achter, en haalt uit met zijn zwaard, maar raakt hem niet.
De jongen valt neer op de grond van het verschieten, en heel de troep komt rond hem staan.
'Deze is voor jou, Vulcan, als ik het meisje uit 9 mag.' zegt Edmund. 'Goed gesproken' antwoord de jongen uit 1.
'Wat is je naam?' vraagt Ocean spottend, maar de jongen weigert te antwoorden.
'Jason, Quince, Blide, Nick, Hover, Jack, Lucas, Caspar, Thomas..?' vraagt Lia, maar de jongen schud zijn hoofd.
In de plaats van zijn naam te zeggen roept hij: 'Elizabeth!!!!' 'O, is dat het meisje uit jouw district?' vraagt Ramon.
'Elizabeth!!' roept hij nog eens. Vulcan legt het puntje van zijn zwaard op zijn keel. 'Ze komt heus niet' zegt Edmund mededelend.
'Zeg eens, Vulcan, wat ben jij machtig' zegt Vulcan tegen hem. 'Elizabeth!' roept hij nog eens. 'Gehoorzaam, dan laten we je misschien leven' zegt Vulcan.
'Vulcan, je bent echt de stomste drol die bestaat' kreunt de jongen. 'De waarheid komt uit de kindermond' grap ik, wanneer Vulcan zijn vlijmscherp zwaard door de keel van de jongen steekt. 'Wat een bangerik' zegt Ocean.
KNAL!
Hij is dus dood. 'Maar hij heeft wel lef' merkt Edmund op.
'Zeker, zeker' zegt Vulcan die boos is voor zijn belediging.
'Ik hoorde stemmen praten, misschien zijn er nog tributen in de buurt' antwoord Ramon.
'Swaggerboy?' vraagt Lia hopend. 'Het meisje uit 9?' vraagt Edmund. 'Nee, het was een jongensstem, maar niet een al te zware, ik schat hem 15 a 16 jaar oud.' antwoord Ramon. 'De jongen uit 8, waarschijnlijk.' zeg ik. maar ik weet wie Ramon bedoelt.
De jongen die hij dood wil hebben is Orlando Lumberjack, District 12.
'Kom, we gaan er naar gaan zoeken, of hij nu uit 8 of 12 komt maakt geen verschil' zegt Vulcan uiteindelijk.
We lopen alle zes de richting in dat we voetstappen hoorden.
Er beginnen meer en meer bomen te komen, en de rotsen kleuren langzaamaan grijs.
'Moeten we niet even drinken?' zegt Ocean na een klein tochtje.
'Goed idee' zeg ik, niet alleen voor de dorst, maar voor het temp op te houden.
Wat later vraag ik ook om eens te komen kijken, omdat ik door het zand voetstappen van kleine zoogdieren zie.
Lia schiet een eekhoorn en een konijn met de boog van de jongen uit 7.
Orlando zal wel kunnen vluchten.

'Laten we ons opsplitsen, om hem te zoeken.' zegt Edmund.
Zowel hij als Lia als Ik willen Orlando niet vermoorden.
'Wat is je voorstel?' vraagt Vulcan.
'Jij met Ocean en Ramon, ik met Lia en Jordan.' antwoord hij.
'Prima' zegt Ramon snel.

Ik hoop vurig dat onze groep hem vindt, dat we hem kunnen helpen weg te komen.
Als de andere groep hem vindt, ben ik met stomheid geslagen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen