Geschrokken word ik wakker. Waar ben ik? ik zit in de Arena, maar nu zit ik in een deel met veel meer bomen, en grijze rotsen.
Ik kijk naar mijn voet, en ik zie dat daar allemaal soorten geneesmiddelen aanhangen. Gedroogde bladeren, bessensap, zalfjes.
'Hallo?' vraag ik onrustig. 'Hoi, makker' Ik hoor de vrolijke stem van Benoit, de Goudblonde jongen uit 8.
'Voel je je al wat beter?' vraagt hij. 'Ja hoor, gaat prima, hoe lang was ik weg?' vraag ik.
'1 nacht, je beet was maar licht.' antwoord hij. 'Dankjewel' zeg ik. 'Zijn er doden gevallen?'
'Ja, de jongen uti 7 en het meisje uit 11.'
Ik ben blij dat Casim en Jordan nog leven.
'Hey' Bernice loopt naar me toe. 'Hey' antwoord ik. 'Die verdomde slangen ook' zegt ze met een glimlach.
'Zonder hen was ik nu vermoord door de beroeps' zeg ik, en ik leg hen uit hoe ik op het nippertje aan hen ben ontsnapt.
'Hoe gaat het met de beroeps?' vraag ik.
'Het meisje uit 1 haar wonde wordt erger, de jongen uit 2 is zwaar gebeten en is bewusteloos.'
'En het meisje uit mijn district?' vraag ik.
'Alles is oke met haar, behalve dat de jongen uit 4 haar niet kan uitstaan.' antwoord Bernice.
'Bedankt om voor me te zorgen' zeg ik.
'Graag gedaan.' antwoorden ze. Bernice heeft een verrekijker en een afluisterbakje, waardoor ze gemakkelijk kan spioneren.
Benoit heeft een bijl, en een verzameling messen. Ik deel mijn water met hen, en mijn eerste fles is al op.
Ik heb nog 6 liter in voorraad. Ik neem wat crackers, en krijg wat gedroogd vlees aangeboden.
'Dit jaar zijn de beroeps met veel, ze waren eerst met 7, maar nu hebben ze nog maar 4 frisse mensen.' zegt Benoit.
'Was je betrokken bij het bloedbad?, ik geraakte je kwijt' zeg ik tegen hem.
'Ja, maar door de jongen uit 3 moesten we terugtrekken, we konden maar een paar spullen meenemen, jij hebt lang stand gehouden'
'Ja, ik was als eerste op de rots. ik slaagde er in om de jongen uit 5 te vermoorden en te ontsnappen aan de beroeps, door een redding van Casim.'
'Is Casim die snelle jongen uit 11?' vraagt Bernice. ik knik. 'Snel, en dapper, als hij hier was zouden we hem meteen als bondgenoot moeten vragen'
zeg ik. We kletsen even, maar dan moeten we snel op zoek naar water, want deze hitte is veel te warm.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen