Foto bij Alles in een!

Ik heb het verhaal in word helemaal uitgeschreven voor diegene die het hele verhaal wil lezen. Ik zet iedere dag in 1 hoofdstuk.

Die andere laat ik ook staan, maar ik heb alles weer opnieuw gedaan.
Ik heb deze story namelijk in 2012 geschreven, daarna wilde ik het hierop zetten. Kreeg het super druk om alles uit elkaar te halen, vandaar dat ik nu alles achter elkaar ga zetten. Vind het eerlijk voor iedereen die deze story leuk vond om te lezen.
Groetjes!!!!!

Jade zat met haar celmaat Lira in de gevangenis. De celmaat had ze ook in de gevangenis ontmoet. Ze hadden allebei hetzelfde meegemaakt. Allebei bedrogen door hun vriendjes. Lira vertelde haar verhaar aan Jade:` Ik was zo verliefd op iemand die ik in het buitenland ontmoet had toen ik op vakantie was en wou alleen maar bij hem zijn. Door hem heb ik mijn eigen moeder bedrogen. Ik zei dat ik met vader naar India ging. Mijn ouders waren gescheiden en hadden geen contact meer, dus ze geloofde het. Ze hielp me met inpakken en alles wat geregeld moest worden, identiteitsbewijs, verzekering en nog een aantal dingetjes. Ik ging die avond naar mijn vriendin die wist dat ik had gelogen tegen mijn moeder, om bij mijn vriendje te zijn. Zij dacht het te begrijpen, maar een echte vriendin zou zeggen dat ik niet moest gaan nou ik hier zit. We gingen samen naar het vliegveld en zij zwaaide me uit. Ik ging alleen. De tickets waren geregeld door mijn moeder die dacht dat vader niet alles wou betalen. Mijn reis begon en ik had tegen mijn vriend gezegd dat ik zou komen, dus hij stond ook lief te wachten toen ik uit het vliegtuig stapte. Die dagen dat ik daar was het geweldig, maar toen moest ik voor hem gaan stelen en drugs gaan dealen. Ik dacht dat hij een grap maakte, maar het was echt. Ik werd geslagen als ik het niet zou doen. Ik deed het dus toch maar. Het begin ging het wel goed, maar na een tijdje kwam de politie aan de deur van mijn vriend. Die hem oppakten. Ik vond het niet kunnen waarvoor ze hem beschuldigden dus ik nam de schuld op me. Ze lieten hem gelijk los en pakte mij. De agente keken naar mijn identiteitsbewijs en zagen dat ik Nederlands was. Ze brachten me naar een soort politiebureau hier. Daar werd gelijk contact opgenomen met mijn ouders die niet wisten dat ik hier was. Omdat ik de schuld op me had genomen moest ik de cel in. Eerst daar, maar na een tijdje wouden ze me in Nederland in de cel hebben, omdat mijn ouders dat gevraagd en gesmeekt hadden. Ik kwam hier in Nederland in de cel. Hier dus. Mijn ouders kwamen een aantal keer met mij op gesprek, maar ik kon geen woord uitbrengen. Ik had ze toch bedrogen en was weggelopen. Daarna kwam jij als mijn celmaat hier terecht na mij. Ik dacht daar komt weer zo`n aandachtstrekker, maar je bent juist super aardig en lief. Jij hebt hier ook niks te zoeken, want jij hebt bijna hetzelfde verhaal. Ik wou dat je m`n zusje was.` `Zo denk ik er ook om, maar jij mag bijna uit de gevangenis en ik ben er net in`: zei Jade bedroeft. Ze zaten allebei wat droevig te zijn, toen er een agent naar hun cel toe kwam. De agent zei:` Mevrouw Lira Mareau, je ben vrij en mag terug naar je ouders. Er ontstond een brede lach op haar gezicht, maar vanbinnen wou ze Jade niet achter laten. Jade zag dat ze verdriet had en zei:` Je moet echt terug naar je ouders en alles uitleggen op details. Het is tijd. Je blijft voor altijd mijn beste celmaat.` Lira lachte met een klein lachje naar Jade en wist dat zij wist dat ze moest gaan. Lira liep met de agent mee en keek nog eens voor de laatste keer naar haar celmaat, die zat op het bed te kijken waar Lira haar als laatst zou zien. Ze moesten er allebei een beetje van huilen. Een hard afscheid.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen