Foto bij 9

De volgende dag werd er al vroeg aangebeld. Jade was nog niet helemaal wakker, maar kleedde zich snel om. Ze liep naar de deur en deed hem open. Jade zag Lira op haar stoep staan en werd gelijk helemaal wakker. Lira zei:` Hoi, ik hoorde dat je uit de gevangenis was en dacht kom effe langs. Sorry dat het zo vroeg is. Je weet dat ik een vroege vogel ben.` Jade antwoorde:` Ja dat weet ik. En kom binnen. Wil je wat drinken?` Lira antwoorde:` Ja, doe maar gewoon water.` Jade ging heel snel naar de keuken om water te pakken.` Jade gaf haar het glas water en vroeg:` Hoe gaat het nu met jou?` Lira antwoorde:` Er is veel gebeurt sinds ik uit de gevangenis ben. Als alle allereerst ik heb eindelijk iemand gevonden die ik kan vertrouwen.` Jade keek al heel blij voor haar. ` Hij vind dat vrouwen ook hun rechten hebben.` Jade zei:` Dat is mooi, ik heb ook iemand gevonden of ja hij heeft mij gevonden.` Lira wou meteen alles weten en zei gelijk:` Vertel!` Jade deed haar verhaal dat hij eerst had gelogen over wie hij was. Maar hij deed dat om de ware te vinden en hij werd in de gevangenis echt verliefd op mij. En ik vond hem al leuk. Hij had dus mijn dagboek gelezen waar ik dat in had geschreven. Maar zo durfde hij wel de waarheid te vertellen. Ik kreeg een keuze om naar hem gister te komen en dan zou hij weten dat ik heb nog steeds leuk vind ondanks die leugen. We hebben dus gister een date gehad en het was perfect.` Jade ging effe mee in haar eigen verhaal dat Lira haar effe uit haar droom moest halen. Jade zei:` Maar ik ben wel blij dat je er bent.` Jade gaf Lira een dikke knuffel. Lira zei heel gelukkig:` Ja, ik ook. Ik heb ook een verrassing voor je meegenomen.` Lira pakte uit haar tas een knuffelbeer met `BFF` erop. Jade pakte het beertje en was er heel blij mee en zei:` Ik wist niet dat je zou komen, anders had ik ook wel wat voor jou gekocht.` Lira zei:` Dat is toch niet zo`n ramp.` Jade en Lira praatte zo nog een uur door tot er weer op de bel werd gedrukt. Jade keek naar de klok en was de tijd vergeten en zei:` Oh, ik had nu met Justin afgesproken en ben nog niet verzorgd.` Jade keek naar Lira en deed toch maar de deur open. Justin stond inderdaad voor de deur. Jade zei gestrest:` Kom effe binnen. Ben nog niet klaar, want kreeg bezoek van mijn vorige celmaatje. Daardoor ben ik de tijd vergeten. Sorry, sorry!` Justin zei:` Rustig maar het is nog vroeg we hebben de hele dag nog samen.` Jade ontspande zich weer een beetje. Jade stelde Justin voor aan Lira. Lira kon het niet geloven dat ze in dezelfde kamer stond met Justin Bieber. Jade zei:` Maak maar effe kennis, dan ben ik me effe verzorgen.` Justin knikte. Justin begon het gesprek:` Maar hoe ben jij dan in de gevangenis beland toen.` Lira zei:` Ik had een vriend die me erin had geluisd.` Justin zei:` Jij ook al.` Lira zei:` Ja, maar hoop dat ik dat verleden achter me kan laten. Heb nu een andere relatie en met hem gaat het heel goed. Hij heeft tenminste respect voor vrouwen.` Justin zei:` Ja zo denk ik er ook over. Zo vond ik Jade. Ik wilde iemand die niet voor mijn geld koos. Daarom had ik ook eerst gelogen tegen Jade, maar dat verhaal zou Jade je wel al verteld hebben.` Lira knikte. Jade kwam alweer naar beneden gelopen. Justin keek naar de trap en zei:` Je had echt niet zoveel moeite hoeven doen, we gaan maar naar de stad.` Jade zei:` Ik moet er nu wel een beetje goed uitzien, omdat ik al genoeg heb gelopen in dat verschrikkelijke pakken van de gevangenis.` Justin deed zijn schouders omhoog. Lira zei:` Jade, dan ga ik maar weer en heb een leuke dag samen.` Jade ging naar haar toe en gaf haar een afscheidsknuffel en zei:` Tot gauw.` Lira zwaaide toen ze de deur uitliep. Justin vroeg gelijk:` Zullen wij dan ook maar gaan?` Jade zei plagend:` Jij hebt vandaag ook een haast, hé?` Ze liepen samen naar buiten.
In de stad gingen ze winkeltje binnen, winkeltje buiten. Zo ging het nog wel even door. Ze waren op een gegeven moment toch moe van het lopen. Ze gingen samen een café binnen en bestelde warme chocolademelk. Het was alleen maar lachen tot ze weer naar buiten liepen stond er paparazzi. Iedereen wilde vragen wie zijn nieuwe vriendin was, maar Justin fluisterde in Jade`s oor:` Ik weet een plaatsje waar we heel even alleen konden zijn.` Justin nam Jade bij de hand en ze rende samen naar een verlaten schoolterrein waar alleen nog maar en schommels van recht stonden. Ze liepen naar de schommels en gingen erop zitten. Justin zei verdrietig:` Het is allemaal mijn schuld.` Justin keek naar de grond. Jade zei:` Dat is echt niet waar hoor. Jij kan er toch niks aan doen dat de paparazzi je zo leuk vind.` Justin keek naar Jade en zei:` Ben echt super blij dat ej dat zegt. En ik heb wat voor je.` Justin haal de een zakje van de juwelier uit zijn zak en gaf het aan Jade. Jade maakte het langzaam open en een glimlach op haar gezicht. Jade haalde er een ketting met een hartje eruit. Jade was er heel blij mee en gaf Justin een knuffel en zei:` Dat had je niet hoeven doen.` Justin deed de ketting bij Jade om. Jade en Justin keken elkaar heel blij aan en Jade gaf Justin een kus op zijn mond, waardoor Justin zijn handen per ongeluk losliet van de schommel en viel op de grond. Jade viel heel lief in Justin`s armen. Jade gaf een romantische zoen op Justin`s mond.
Jade en Justin kwamen samen bij Jade`s huis en gingen naar binnen. Het was nog niet zo laat, dus ze gingen een film kijken. Jade zette de televisie aan en deed een DVD in de DVD speler. Voor de film begon haalde Jade wat drinken en wat lekkers. De film deed het en Jade en Justin gingen samen op één bank liggen. Justin hield Jade vast zodat ze niet van de bank afviel. Ze hadden het heel gezellig samen. Het was alleen maar lachen, maar naar een tijdje was Jade in slaap gevallen en niet veel later Justin ook. De moeder van Jade kwam beneden en zag de twee liggen slapen met de televisie nog aan. Moeder zette de televisie uit en gaf Jade een zoen op haar voorhoofd. Ze lachte nog effe naar ze en deed het licht in de woonkamer uit. Ze liep weer naar boven om zelf te gaan slapen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen