~Niall Horan

Vernoeit staan we in de ring. De strijd gaat over 1 minuut beginnen. Louis, Liam, Harry, Zayn, Perrie en ik zijn één team. Misschien komen we Lorrette, Moon en Gabriëlle tegen en kunnen we teamen. We hadden een tactiek bedacht om als eerste als we de spullen hebben naar het noorden te gaan. Daar kunnen we misschien een beek vinden en daar ons kamp op zetten. "Niall, opletten nog 30 seconden!" Ik knik en let op de tijd.
10..9..8..7..6..5..4..3..2..1..0! We rennen naar de spullen toe en pakken zoveel mogelijk. Justin heeft mij als eerste gezien en richt zijn boog op mij. Een pijl schiet mijn kant op maar ik ontwijk hem. "NIALL! KOM HIERHEEN!!" Louis achter me gebaard dat ik moet komen. Kaj is hevig in gevecht met Austin. Maar Austin is sterker. Austin's zwaard raakt Kaj vol in zijn hart en klapt dubbel. "NEE!" Daan rent naar Kaj toe maar word net voor Kaj geraakt door een pijl van Justin. Hij klapt dubbel en er klikt een kanonslag. Ik ren achter Louis aan. Ineens horen we iemand schreeuwen. "HELP! ALSJEBLIEFT IS ER IEMAND DIE ONS KAN HELPEN?!" Ik kijk Liam aan en hij knikt. We rennen op het geschreeuw af en zien sat het Lorrette, Moon en Gabriëlle zijn. Gabriëlle ligt op de grond met een pijl in haar been. Ik zak door me knieën en kijk Moon aan. Ze knikt en ik pak voorzichtig de pijl vast. Ik trek hem eruit en Gabriëlle schreeuwt het uit. Haar tranen lopen over haar wangen en Liam heeft haar hoofd op zijn schoot gezet. Ze heeft veel bloed verloren, de grond ligt helemaal onder. Moon haar broek zit voel met bloed en haar eigen hand bloed zelf ook. Ik kijk naar Gabriëlle, ze hapt naar adem en af en toe hoest ze. "Ik denk niet dat ze het haal. Haar ademhaling is te zwaar en ze heeft te veel bloed verloren. Het beste is om er nu een eind aan te maken." Ik kijk Gabriëlle aan. Ze is lijkwit en hapt nog steeds naar adem. "Moet ik het doen?" Perrie die naast Zayn staat pak een mes uit haar zak. Liam knikt en ik sta op en loop naar Moon. Ik kniel naast haar neer en leg mijn arm om haar schouder. Ze verbergt haar gezicht in mijn shirt. "Laatste kans om nog iets te zeggen tegen Gabriëlle." Iedereen is stil en ik sluit mijn ogen. Twee seconden daarna hoor is een gil en daarna een kanonslag. Gabriëlle is dood. Ik open mijn ogen en zie het mes in haar borstkast. Ik sta op en trek Moon mee omhoog. "Auw!" Ik kijk moon aan en zie dat ze naar haar hand grijpt. Ik loop naar haar toe. "Laat eens zien." Ze legt haar hand in mijn handen en ik kijk er naar. Er zit een grote diepe snee in van een mes. "Wie heeft dit gedaan?" "Selena." Antwoord ze. Ik knik en scheur een stul van me shirt af. Ik wikkel het om haar hand en druk het strak aan. "Als we straks een beek vinden maken we het schoon. Dan komt alles goed. Geloof me." Ze knikt en ik sla mijn arm om haar schouders. Haar hand legt ze op mijn onderrug en zo lopen we verder. Opzoek naar een plek voor het kamp.

Na een tijdje hoor ik iets kletteren. Ik kijk door de stuiken en zie een beekje. "Jongens, ik heb een beek gevonden!" Ze schreeuwen allemaal 'JA!' En rennen naar het beekje. Samen met Moon loop ik naar het water. Ik ga op de grond zitten en Moon komt naast me zitten. "Geef je hand." Ze geef haar hand en ik haal voorzichtig het stof eraf. Haar gezicht betrekt en ik stop even. Ze heeft tranen in haar ogen en ik kijk haar aan. "Wil je dat ik stop? Dan doen we het straks wel, het hoeft niet gelijk." Ze schud haar hoofd. "Nee hoeft niet. Beter nu dan straks. Anders krijg ik straks misschien een infectie door het niet schoon te maken. Het is goed, het geeft niet." Ik knik en haal voorzichtig het stof er af. Ik leg het naast me neer en pak een potje uit mij tas. Hij is leeg dus kan ik hem mooi gebruiken voor water. Ik schep water uit de beek en gooi het voorzichtig over haar hand. Het meeste bloed gaat weg en de wond is nu meer zichtbaar. Het ziet er pijnlijk uit. "Weet je waarom Selena dit gedaan heeft?" Ik kijk haar aan. Ze schud haar hoofd. "Ik heb geen idee, waarschijnlijk moest het van Justin of Austin. Ik hoorde ze gisteren avond overleggen over een tactiek die ze bedacht hebben. Ze willen jullie uitschakelen en vooral jou en Liam. Justin wil jou graag persoonlijk doden. En Austin en Selena volgen hem gewoon." Verbaast kijk ik haar aan. "Weet je waarom Justin jou en Liam wil doden?" Ik knik. "Twee jaar geleden ontmoette ik hem. Ik was een groot fan van hem. Ik vroeg of ik op de foto mocht en of hij contact wou houden met ons. Hij schold me uit en sloeg me. Ik heb twee weken in het ziekenhuis gelegen met een hersenschudding en twee gebroken ribben. Onze managar is naar hem gegaan en heeft hem alles duidelijk gemaakt. Sinds dien begreigt hij me met de dood. Nu doen we allebei mee aan de honger spelen en is hij er van uit om me te doden." Een traan rolt over mijn wang. Moon had het blijkbaar gezien en trok me in een omhelzing. De tranen bleven lopen en Moon wreef kalmerend over mijn rug. "Het komt goed. Als hij jou aan raakt komt hij aan mij. Niemand dood jou, daar ben je te speciaal voor."

De avond was gevallen. Zayn en Perrie sliepen, Harry en Louis. Liam had de wacht en ik zat doelloos voor me uit te staren. Moon was inslaap gevallen na het eten. Ik denk nog steeds aan wat ze zei: "Het komt goed. Als hij jou aan raakt komt hij aan mij. Niemand dood jou, daar ben je te speciaal voor." Toen ze dat zei vergat ik alles. Ik moet dit winnen met de jongens. Want dan kan ik bewijzen dat ik wel iets kan. "Niall? Waarom ben je nog wakker?" Moon die naast me sliep, is wakker geworden en kijkt me aan. "Kan ik ook aan jou vragen." Lach ik. Ze lacht mee, gelukkig niet te hard want andets wordt de rest wakker. "Wat is er? Ik zie je al een tijdje vooruit staren. Zit je iets dwars?" Ik knik. Ze komt naast me zitten en kijk ook vooruit. "Weet je, het lijkt net alsof je het ene moment droomt en het andere moment ede hel tevoorschijn komt. Gabriëlle was me zusje, onze ouders werden twee jaar geleden vermoord toen ze ook mee deden met de honger spelen. Ik moest voor haar zorgen en alles op alles zetten om haar gelukkig te maken. Daarnet toen Perrie haar vermoorde moest ik denken aan de tijd dat me ouders vermoord werden. Het doet me pijn om nu alleen te zijn." "Ik weet hoe je je voelt. Ik ben ook alleen, mijn ouders wouden niks meer met me te maken hebben en me broer is weg. Ik ontmoette Liam en sindsdien woon ik bij hem. Hij is net een broer voor me, de broer die ik nooit heb gekent. Toe straks bij Gabriëlle durfde ik niet te kijken, ik wist hoeveel pijn het moest doen om een belangrijk iemand te verliezen. Maar je bent nooit alleen Moon. Je hebt mij, de jongens en Lorrette. Als er iets met jou gebeurt vermoord ik ze. Selena komt nog wel maar eerst moeten we dit zien te overleven." Ze knikt. Ik kijk haar aan en zie dat haar blauwe ogen dof zijn. Alsof er een deel weg is. Ze draai zich om en kijk naar de rest. "Je wil vast weten waarom mijn ogen dof zijn?" "Ja." "Het is een lang verhaal maar ik leg het wel uit op de makkelijke manier. In de derde had ik een auto ongeluk met mijn ouders. Glasscherven kwamen in mijn ogen en het bloedde. In het ziekenhuis kreeg ik te horen dat ik blind was. Sindsdien zie ik alleen maar wazige dingen. Jou zie ik wel maar de rest niet. De kans in best klein dat ik terug kan zien, maar dan moet ik veel proberen. Toen ik jou ontmoeten gisteren zag ik je wel. Maar Liam zag ik niet. De doktoren hadden gezegt dat ik alleen diegene zou zien die ik vertrouw en meer voor voel. Toen ik jou zag kreeg ik meer hoop in het kunnen zien. Door jou kan ik dingen zien die ik nooit zag. Daar ben je speciaal Niall. Daarom ga ik voor jou door het vuur!" Ik loop naar haar toe en kijk haar weer aan. "Als je me vertrouwt. Mag ik dan iets doen?" Ze knikt. "Ogen dicht." Ze sluit haar ogen en ik kom langzaam dichterbij. Ik druk mijn lippen op die van haar en leg mijn handen op haar wangen. Na een tijdje haal ik mijn lippen van die van haar. "Je bent en blijft mij Moon. De Moon die voor mij door het vuur gaat." Ze legt haar hoofd tegen mijn borst en ik leg ons neer op de grond. Ik pak haar deken en leg het over ons heen. Na eeen tijdje hoor ik haar ademhaling regelmatig gaan. Ze slaapt. Ik druk een kus op haar kruin en fluister "Slaaplekker Moon." En val in slaap.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen