Foto bij 14.

Ik hou van paardrijden.

Zijn er nog mensen die mijn verhaal lezen?
Zoja, mag ik tips, voorstellen, reactie,..
xx
Lots of love

Toen ik het gad verzonden ging ik direct naar de cafetaria. De pauze ging veel te snel voorbij. Toch was ik blij dat ik terug mocht naar kantoor. Zodat ik kon zien of hij al had geantwoord.
Ik haastte mij terug en Annie keek mij vreemd aan maar zei er gelukkig niets van. Er was nog geen nieuwe mail binnen. Ik probeerde de teleurstelling te verbergen en begon aan het werk zodat ik er niet hoefde aan te denken. Om 4 uur net voor ik naar huis vertrok keek ik nog eens en er was nog altijd geen bericht binnen. Misschien had hij geen tijd. Geen zorgen om maken, zei ik constant tegen mezelf. Toen ik thuiskwam deed ik snel mijn rijkleren aan om te gaan paardrijden en nam mijn tok( veiligheidshelm). Na 2 uur te hebben gesprongen kwam ik vuil en besweet terug thuis. Eerst nam ik een uitgebreid bad met veel badschuim. Deze keer was het met rustgevende muziek van Bryan Adams. Toen het water koud werk kwam ik uit het bad en droogde en stijlde mijn haar. Daarna maakte ik eten en strijkte al mijn kleren en dan was het al terug tijd om in mijn bed te kruipen.

De volgende dag had ik nog altijd geen email terug, dit kon geen toeval zijn, het wou gewoon niet antwoorden. Ik ben dus echt over de grens gegaan gisteren. Ik moest iets verzinnen om het goed te maken. Na een tijdje had ik het perfecte idee.
'Annie, ik heb een idee'
Ze knikte en deed gebaren dat ik moest vertellen.
Het kwam er dus op neer dat Annie voor haar onderzoek een interview moest opstellen voor informatie te weten voor het artikel en dat wij dan verschillende mensen gingen interviewen. Ik had ook voorgesteld voor Steven te interviewen omdat hij de baas is en ons artikel ook over een baas moet gaan met iemand van het personeel. Annie was laaiend enthousiast, behalve het stuk dat ze Mnr. Smit moet interviewen. Dus stelde ik voor om het te doen. Missie dus geslaagd, ik had een reden om hem op te zoeken. Na een halfuur had Annie de vragen klaar. Dus belde ik naar de secretaresse van Mnr Smit voor een afspraak. Er had juist iemand afgebeld dus als ik twintig minuutjes wachtte kon ik komen. Dit is dus ook al gelukt. Zonder de vragen te overlopen ging ik opweg naar de vierde verdieping.
Na goedemorgen te hebben gezegd tegen de secretaresse waarvan ik de naam niet wist klopte ik op de deur.

Het duurde eventjes voor er ja werd geroepen.
Ik deed de deur open en lachte verleidelijk naar Steven.
'Waar kan ik u met helpen?' vroeg hij zakelijk.
Oké, eerst dan het zakelijke en daarna privé, als hij dat tenminste wou.
'Goedemorgen, Annie en ik hebben een interview geschreven en we zouden het apresieren moest u willen antwoorden op onze vragen zodat onze lezers onze nieuwe baas ook beter leren kennen'
'Ja geen enkel probleem, ik zal op alles antwoorden'
'Ahja voor ik het vergeet te zeggen, het gaat ook een deel over seks op het werk. De eerste vraag dus. Hoe staat u tegenover relatie's op de werkvloer?'
'In eerste instantie heb ik daar geen probleem met, als er tenminste nog kan gewerkt worden en als er ook geen voorkeursbehandelingen kunnen worden gegeven, zolang het werk en privé gescheiden blijft heb ik daar geen probleem mee'
Hmm dat is dus al iets positief, hij heeft niet gezegd dat het absoluut niet kan en dat er ontslagen kunnen vallen.
'Oké, blijf je bij dezelfde mening als het over baas en personeel gaat.'
'Nee, een relatie met de baas is uitgesloten, als er dat een personeelslid zou overwegen zouden er kunnen ontslagen vallen.'
Bam, steek in mijn hart.
'En wat als de baas het personeelslid kust?'
Het was eruit zonder dat ik het wist. Maar toch had ik er geen spijt van.
'Euh... Dat was in een dronken toestand en zal nooit meer gebeuren. Hopelijk kunnen we dat onderwerp laten rusten?'
Zo dacht hij er dus over, volgens mij was hij niet eens zo dronken. Hij heeft die avond zelf nog met de auto gereden. Toch ga ik er voor nu over zwijgen en na het zakelijke te hebben besproken het opnieuw opnemen.
'Ja geen probleem, als jij er zo over denkt'
Ik forceerde een glimlach op mijn gezicht en probeerde mij terug te concentreren op de vragen.
'Hoe vind u dat een relatie moet zijn tussen werkgever en werknemer?
'Ik vind dat de relatie moet professioneel zijn, dit is de enige manier dat er goed gewerkt kan worden.'
'Oké, wat zou u doen als baas als er 2 personeelsleden op de werkvloer seks hebben?'
'Ik zou ze beide ontslaan, als ik er tenminste zeker van ben. Dit is dik tegen mijn principes, buiten werk en uren mogen ze doen wat ze willen.'
Na deze vraag ben ik begonnen over de persoonlijke vragen voor in een ander artikel, omdat er veel vraag was naar onze nieuwe baas. Zo ben ik teweten gekomen dat Steven 32 jaar is, niet getrouwd, geen kinderen. Momenteel vrijgezel en een jongere zus van 29 heeft die twee kinderen heeft. Hij woont in Astene (maar een goede 3 km van mij).

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen