Joepie 50ste hoofdstuk! ,

De nacht begint langzaam te vallen, en we komen in een soort van woud terecht, na lang sjouwen hebben we onze spulen kunnen verlplaatsen.
We zoeken naar een plaats om de nacht door te brengen. het is een hele rustige dag geweest.
Er is nog geen enkele dode gevallen. Het enige rare aan vandaag was de bloedgeur.
'Waar zit iedereen?' vraag ik luidop. 'In de Arena' antwoord Lia droogjes.
'Komaan, we moeten de tributen uit 8 toch wel te pakken krijgen' merkt Vulcan op.
'Ga dan spioneren' probeert Ramon. ' Ha, je bent er ook nog, vetzakje' legt Lia hem op het zwijgen.
'Ik ga wel met hem op jacht.' besluit Edmund.
'Op jacht, we hebben toch een supergrote voorraad eten?' vraag ik.
'Jacht op tributen' zegt Edmund geërgerd.
'Kom, wij gaan de andere kant op.' spoort Lia me aan.
Vulcan kijkt ons even na voor hij beseft dat hij de wacht zal moeten houden.
Hij haalt zijn schouders op, en begint met een zwaard de spelen.
Daarna maakt hij een vuurtje voor de nacht.
Een bos is veel leuker dan die stomme woestijn.
Het begint stiller en stiller te worden, en ik hoor soms een vogeltje fluiten.
'Aargh' hoor ik iemand kreunen.
Stilletjes sluipen we dichterbij, maar we zien niemand.
'aargh!' klinkt het nog eens. Plots vang ik een glimp van wat bonde haren op.
'Hahahaha! we hebben je!' lach ik, terwijl ik er op af storm, maar dan is het verdwenen.
'Wat een Camouflage' bemerkt Lia.
'Dat doet mijn niets hoor' antwoord ik droogjes.
Ik begin met mijn bijl op de grond te hakken, maar er gebeurt niets.
'Haha, Geniaal.' antwoord Lia.

Plots hoor ik gekletter van zwaarden, en geroep van Vulcan.
'Kom!' schreeuw ik. We stormen samen terug naar ons kamp, en daar zien we Swaggerboy in een duel met Vulcan.
Vulcan haalt uit met een zijwaartse slag, maar Swaggerboy heeft hem al geblokt en Vulcan een stomp in zijn buik gegeven.
Na een snel zwaardvechtpartijtje heet hij Vulcan al ontwapend, en hij slaat hem met de kling van zijn zwaard op de grond.
'Stop!' Krijst Lia, met haar boog in de aanslag.
De jongen uit district 3 kijkt op, en dan werpt hij een blik op de maan.
Lia en ik kijken ook naar boven, maar er is niets te zien.
Het was een afleiding! Swaggerboy is al verdwenen tussen de struiken.
Op dat moment komen Ramon en Edmund tevoorschijn.
Vulcan vertelt over het duel. 'Stomkoppen dat we zijn' beledig ik mezelf.
'Ik had hem kunnen vermoorden' geeft Lia toe.
'Maar stel dat je pijl miste, was Vulcan dood, en waren we nu nog aan het vechten.' merkt Edmund op, zo slim als hij is.
'Ja , je hebt gelijk' antwoord ik.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen