Ze gaan naar de waterkant om te kijken of het meisje nog leeft. Maar dan vallen ze en valt Bella in het water. Wat nu?

Stap voor stap kwam Bella dichter bij de waterkant en bij het meisje. "Moeten we dit nu wel doen? Ik bedoel..." Bella keek bang naar de waterkant. "Het hoeft niet perse. Straks gaat het nog mis!" Tess keek nu ook naar het meisje wat daaran de waterkant lag. "Ja we moeten er naar toe." zei Tess uiteindelijk vastberaden. "We moeten zien of ze nog leeft" en Bella ging voorzichtig verder. Tess kwam achter haar aan lopen. Maar doordat het zo hard had geregent lag er overal modder. Tess gleed uit en nam door haar val Bella mee. Tess kon zich net op tijd vasthouden aan een tak van een boom die over de waterkant hing. Maar Bella viel in het water. Snel liet Tess zich in de modder neervallen om Bella te kunnen helpen. Ze reikte een hand voor Bella alleen plotseling was Bella verdwenen. Hoe kon ze nou zomaar ineens verdwenen zijn?? Waar was ze gebleven? Tess keek over het water om Bella te zoeken. Daar zag ze haar! Ze lag roerloos in het water. Zonder aarzelen deed Tess haar jas en schoenen uit en sprong in het water om Bella te helpen. Zo snel als ze kon zwom ze naar haar toe. Het leek wel alsof haar lichaam helemaal in de war was. Wat duurde dat lang! Kon ze niet sneller zwemmen? Uiteindelijk kwam ze helemaal buiten adem bij Bella aan. Ze pakte haar vast en trok Bella zwemmend naar de waterkant. Eerst klimt Tess zelf uit het water, en dan trekt ze Bella eruit. Alleen het lukt niet. Het lijkt wel of Bella vast zit aan een stuk touw. Tess springt weer in het water om het stuk touw van Bella's voet af te halen. Het touw zit erg vast maar naar een tijdje lukt het daar om het touw ervan af te halen. Ze klimt met moeite weer op de kant en probeert Bella nog een keer op de kant te trekken. Het lijkt wel alsof haar lijf haar in de steek heeft gelaten! Maar Tess zet door. Ze moet en zal haar hier op de kan krijgen. In de verte hoort ze sirenes. Ze trekt Bella uit het water en rent naar de weg om de ambulance en de politiewagen te sijnen. Ze was het meisje helemaal vergeten. Alles wat ze nu wou is dat het goed was met Bella. Van kleins af aan was ze altijd haar beste vriendin geweest. Nu merkte Tess pas hoe koud ze eigenlijk was. En daar kwamen de politiewagen en de ambulance al aanrijden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen