Verdomde spinnen, reuzen van beesten, er komen er als maar meer bij, stomme spinnen, rotbeesten.
Zo snel als ik kan ren ik weg van de grote kanjers, Edmund is de snelste van ons allemaal, Lia en ik houden ook een snel tempo aan.
Edmund stopt met lopen, en hakt hard met zijn zwaard in op de reuzespinnen.
Zo moeten de spinnen ons meer ruimte geven, omdat Edmund ze ophoud, hij krijgt een schart op zijn gezicht, wanneer hij veel beesten vermoordt.
Lia trekt al sprintend een pijl, draait zich op, en schiet hem recht in de bek van een hele grote spin, de leider waarschijnlijk.
Zo snel als we kunnen lopen we weg, ik storm naar de doorwaadbare plaats, we kunnen ons onder de waterval schuilhouden, net zoals Orlando dat deed.
Edmund houd met moeite stand, tot Lia hem kon helpen met vele pijlen op de beesten af te schieten.
Hij spurt vliegensvlug naar ons toe. terwijl Lia de eerste spinnen afmaakt. 'Hierheen!' commandeer ik.
'Jordan, nee, de spinnen volgen ons, we moeten ze ergens kwijtgeraken!' schreeuwt Edmund.
'Hoedan?' krijst Lia. Snel bedenk ik een oplossing. 'De omgeving zal ons helpen!' roep ik, terwijl ik wegloop. We komen op een soort plateau terecht.
We zitten in een grote Vallei, een lange houten trapladder ligt kapot te wezen tussen de stenen.
'Geef hier!' ik grabbel naar de lucifer van Lia.
Edmund heeft het snel door, en legt de trapladder dichter bij elkaar.
'Zo, klaar?' vraag ik.
Edmund en Lia stormen razendsnel weg.
Ik steek de lucifer aan, en laat hem vallen, vliegensvlug loop ik achter hun aan. Een brand ontstaat, en de spinnen springen in het vuur,
Maar één voor één komen ze er weer uit, gloeiend en rood van woede. Het plannetje is niet gelukt.
De rook zorgt at er weldra tributen zullen komen, lap, daar heb je er één. Swaggerboy stormt boven de dalflanken met ons mee.
Hij heeft een dozijn speren bij zich, en een speerdrijver. Hoog boven ons, neemt hij een uitsteeksel van de dalwand, en hij richt de speren op ons.
'Halt!' roept hij moedig. We negeren hem, en lopen gewoon door.
Op dat moment begint het uitsteeksel te trillen, langzaam brokkelt het af. Swaggerboy heeft geen tijd meer om zich uit de voeten te maken.
Het stort in, recht op de spinnen, waar de helft nu van dood is.
'Schiet hem nu dood, Lia!' commandeert Edmund uitgeput.
Het blonde mooie meisje uit 2 legt een pijl op haar boog, spant hem aan, en laat hem gaan.
Zo schiet ze de helft van haar pijlenkoker leeg, in het stoffige gevecht van Swaggerboy en de spinnen.
Maar het helpt niet, integendeel.
'Godverdomme, Je hebt de kerel uit 3 geholpen!' schreeuw ik gefrustreerd uit.
Swaggerboy zit opnieuw achter ons aan, Lia heeft alle spinnen vermoord.
Dit kan fataal worden.


Wie is jullie lievelingstribuut van de twee?
En wie is jullie lievelingstribuut buiten de twee?

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen