Foto bij W1

Die zondag, om half zes ’s avonds, stonden de Winx en de specialisten samen in Magix.
“Ik ben eigenlijk wat zenuwachtig”, merkte Nabu op. “Ik bedoel, die dingen die jullie allemaal al geleerd hebben op Red Fountain kan ik nog niet.”
“Maak je geen zorgen, Nabu, daar houden Saladin en Codatorta vast rekening mee”, zei Sky.
“Daar twijfel ik niet aan”, zei Layla met een glimlach.
“We geven je wel snelcursus”, zei Riven. “Je bent zo met alles mee.”
“Graag.” Nabu glimlachte. “Als daar tijd voor is met de andere opdrachten natuurlijk?”
“Dat regelen we wel”, zei Timmy.
“Als het schoolhoofd akkoord is…”
“Saladin is mijn oom”, zei Helia. “Maak je geen zorgen, je zal hoe dan ook een basis moeten leren om dit jaar te kunnen halen. Al leren we niet bepaald meer dezelfde dingen als de gewone studenten.”
“Ik denk dat het tijd is om te gaan”, merkte Musa op. “Als we op tijd willen zijn…”
“Ja, we kunnen moeilijk de eerste dag al meteen te laat komen”, grinnikte Bloom.
“Ik ben benieuwd naar de lessen dit jaar”, zei Tecna.
“Ik wil weten wanneer we vrij zijn”, merkte Stella op.
“Stella, dat meen je niet, we hebben net een vakantie achter de rug”, zei Flora verbaasd.
“Nou en? Ik wil weten wanneer ik Brandon kan zien, we zijn nu wel verloofd hé.”
“Dat laat Faragonda ons wel weten als we op school zijn”, zei Bloom. “Kom op, anders zijn we te laat.”

“Meisjes, welkom”, zei Faragonda glimlachend. “Wat fijn dat jullie er zijn.”
“Precies op tijd”, merkte Griselda op.
“Ja, sorry hoor, we wilden best eerder komen, maar we hadden het druk”, zei Musa lachend.
“Met Stella bij Brandon wegsleuren”, vulde Layla aan.
“Jij moet niets zeggen, je zou niet eens naar de cursus zijn gekomen zonder Nabu”, merkte Stella op.
“Stella, Layla heeft Nabu vreselijk lang moeten missen”, wees Bloom haar terecht. “Dat is iets heel anders.”
“Ja, goed, sorry Layla”, zuchtte Stella.
“Geeft niets, jij had het ook niet makkelijk deze zomer”, zei Layla met een glimlach.
“Wat moeten we dit jaar allemaal doen, Faragonda?”, vroeg Tecna.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen