Dit is mijn zusje. Ze is vijftien jaar oud en mijn favoriete persoon op aarde. Op bovenstaande foto staan wij met z’n tweeën op het strand in Barcelona, ik ben rechts in het rood, zij is links in het zwart-met-bloemenjurkje. Hier ziet ze er heel leuk uit, ik heb hem dan ook van haar Facebook geplukt, maar ik ken haar vooral in haar slobberkleren. Haar pyjama of haar onesie, of één van de vele zwabberbroeken en lelijke vesten. Ik zit dan naast haar in mijn pyjama of in mijn onesie. Onze haren zien er niet uit, maar dat is niet erg want we gaan toch nergens heen. Samen kijken we tv of praten we over iets onbenulligs, ze is een heel leuk kind dus lachen we veel. En dan soms kijk ik naar haar en zie ik hoe mooi ze is. Duidelijk niet aan de manier van hoe ze zich heeft gepresenteerd, maar omdat ze straalt. Ze lacht haar ontzettend harde irritante lach, ze maakt slechte grappen en eigenlijk hebben we gewoon plezier. Dat is voor mij schoonheid: Een gelukkig, stralend zusje.

Reageer (2)

  • Deilia

    + Het is heel persoonlijk en lief, misschien ook omdat ik daar wel een zwak voor hem
    + Het is een mooi geheel een kort en bondig tekstje wat ingaat op een zelfgemaakte foto
    - Het is echt een puur een voorbeeld, ik kan het antwoord op de vraag 'wat is schoonheid' er niet echt in terug vinden
    - Omdat het geen antwoord geeft op deze vraag mist het echt de diepgang die ik graag had gezien.

    1 decennium geleden
  • Niko

    + Het is erg persoonlijk en ik merk dat het geschreven is met gevoel. Het is een goede basis.
    + De foto past goed bij de tekst en vice versa.
    - Het is meer een beschrijving van je zusje.
    - Het is wel erg kort en wat mij betreft mocht je er wel wat dieper in ingaan; wat is het precies dat je zusje zo mooi maakt? En geldt dit alleen voor je zusje of is schoonheid het hebben van een zusje? etc.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen