Foto bij Halfblood~12

Hallo mensen van het goede leven!
Ik volg hier op Quizlet een Hogwarts verhaal en het is mijn lievelingsverhaal hier op Q.
Ik denk dat een paar van jullie er vast wel van gehoord hebben maar alsnog hier even de reclame:
DEEL1: http://www.quizlet.nl/stories/86924/you-are-the-key-to-my-heart--ron-weasley-afgelopen/
DEEL2: http://www.quizlet.nl/stories/128125/thin-ice--ron-weasley/
Hopelijk willen jullie allemaal een kijkje nemen :)
Liefs Plath

P.S. Het is een klein hoofdstukje omdat ik vandaag niet zoveel tijd had. Ik hoop dat jullie het nog wel leuk vinden :)
P.P.S. Reacties!

Rillend lag ik onder mijn dekens, ze had het echt bijna gedaan. Percy stond naast mijn bed, Nico zat aan de andere kant van de kamer in een stoel, Malcolm zat bij mijn voeteneind en Olive stond in de deuropening. De andere Athena kinderen waren nu op zoek naar Annabeth, Chiron wilde haar verhaal horen. Het was stil in de kamer, iedereen was in shock, vooral Percy.
'Hoe kon ze?' vroeg Malcolm.
'Het is mijn schuld, ik heb het uitgemaakt,' fluisterde Percy.
'Nee, het is mijn schuld. Ik kwam hier naar kamp en...' begon ik mijn verontschuldiging.
'Natuurlijk is het jouw schuld niet,' onderbrak Nico mij.
Iedereen was het met Nico eens, maar alsnog bleef het knagende schuldgevoel.
Het bleef weer een hele lange tijd stil, tot er op de deur geklopt werd.

'Dus dat is het probleem,' vertelde Chiron.
We zaten met z'n allen rond het kampvuur en Chiron had net de voorspelling van Rachel het Orakel uitgelegd. Die ochtend hadden Chiron, Annabeth en een bewusteloos meisje voor de deur gestaan. Annabeth had iets van een excuus gemompeld en al snel was iedereen in het huisje druk aan het praten over de voorspelling. In de middag was Joey langs geweest, hij was trots op me dat ik een dochter van Athena was en hij was heel erg geschrokken van Annabeths uitbarsting. Joey kwam ook vertellen dat hij weer op reis moest, op weg naar nieuwe demigoden. Ik had hem succes gewenst, meer kon ik niet doen, ik zou hem zo erg gaan missen. Het nieuws over Annabeth en de voorspelling waren strikt geheim en daarom was het tijdens de lunch hét onderwerp van elk gesprek. Daarom had Chiron tijdens het avondeten een noodvergadering bijeen geroepen, net voordat Capture the Flag zou beginnen.
'Dit ziet er niet goed voor ons uit,' mompelde Percy, die naast me zat.
'Wie gaan die reis dan maken?' vroeg ik.
'Degene die in vuur en vlam staat,' zei opeens een bekende stem achter ons.
Percy en ik draaiden ons tegelijk om en achter ons zat de jongen met de gouden lokken. De jongen die mij "te mooi voor een kind van Athena" genoemd had. De jongen keek ons vrolijk aan. Percy grijnsde en gaf de jongen een high five, ze kenden elkaar duidelijk goed.
'Hoe was je schooljaar, Adam?' vroeg Percy, nog steeds met een grijns op zijn gezicht.
'Twee keer moeten wisselen. En dat van jou, Jackson? Nog met monsters gevochten?' vroeg Adam.
Percy schudde grinnikend zijn hoofd. Adam stak zijn hand naar mij uit en stelde zichzelf voor.
'Dus ik ben te mooi voor een Athena meisje?' vroeg ik grijnzend.
Langzaam werd Adam rood.
'Was jij dat?' vroeg Percy met een klein lachje.
Spontaan barstten we alle drie in lachen uit.
'Dan wil ik nu weer even de aandacht!' riep Chiron.
Snel draaiden Percy en ik ons weer om en keken afwachtend naar de centaur.
'Team Rood, Team Blauw. Verzamel je mensen. Het is tijd voor Capture the Flag.’

Reageer (3)

  • Tyche_

    SNEL VERDER!!!

    1 decennium geleden
  • Lypophrenia

    (H) it!!!!!
    Snel verder!
    (H)(H)(H)(H)(H)

    1 decennium geleden
  • Vibes

    Oehh leuk hoofdstuk! Snel verder (H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen