Foto bij Wanna read.



Zuchtend sloeg ik een pagina verder in Kruistocht in Spijkerbroek. Het kon me niet meer schelen hoeveel honderden keren ik het al had gelezen, het bleef goed en ik wilde een goede reden hebben om knus in mijn warme bed te blijven met mijn pyama aan en absoluut géén vakantiewerk. De zomerzon scheen warm door de gordijn en verlichte stofjes dansten gezellig door de kamer. Dit was ik, Lily Davidson. Zestien jaar, London High school en vol van muziek en boeken. Even leek het vredig en ik sloot traagjes mijn ogen, die overspoeld werden door het zonlicht. Een rustgevend gevoel overspoelde mijn hele lichaam tot.. 'Lily!'riep mijn broer Justin ongeduldig vanaf de trap,'Lily, alsjeblieft zeg! Kom er eens uit!' Ik zuchtte en sprong zowaar uit bed. 'Lily? Leef je nog?' 'JA!'gromde ik. Normaal was Justin niet zo, hij was mijn lieve, grote broer maar hij had iets nodig. Geld voor ons. Vakantiewerk. Voor hem en voor mij. Normaal was mijn broer, Justin, met dezelfde zwarte haren en bruine ogen als mij, erg aardig en grappig. Maar het was voor mijn eigen bestwil; dat zei hij altijd. Snel rende ik in mijn tshirt en shortje naar beneden. 'Lily,'zei Justin en keek me verbaasd met zijn bruine ogen aan,'Lily, ben je nog niet klaar?''Lezen,'zei ik zuchtend,'Sorry Jus. Ik heb niet naar de klok gekeken.' Hij zuchtte en ik nam een boterham. 'Ik dacht dat je het vakantiewerk leuk vond?'vroeg hij lief. Ik knikte volmonds:'Ja, ik vind het leuk in de bib. Duizenden boeken, en hun geuren. En de schutbladeren, en de mooie boekenband.' Ik leek wel weg te dromen. 'Dat heb je van pap geërfd,'zei hij glimlachend en zuchtte,' Ik wilde dat ze er nog waren.''Ja,'zei ik en slikte,'Heel zeker.' Onze ouders waren vijf jaar geleden in een merkwaardig auto ongeval gestorven. Ze waren zeker niet dronken of in de war. Oma zei dat ze ons wilde beschermen, maar dat begreep ik niet. Oma, we woonden tot voor kort bij haar maar nadat Jus' volwassen was geworden hebben we mam en paps geld gekregen en in huis gaan wonen. 'Ik ga me aankleden,'zei ik grijnzend en gaf mijn broertje snel een zoen op zijn wang,'Ik ben er zo, niet ongerust zijn.'

Reageer (4)

  • Eef95

    Thea beckman is echt kei goed

    ik heb bijna al haar boeken gelezen beginnend bij Kruistocht in Spijkerbroek. Ik denk dat ik nu ongeveer de laatste aan het lezen ben.

    1 decennium geleden
  • HARREH

    _O_

    1 decennium geleden
  • Lioness

    SUPER!!!!!!!!!!!!!

    1 decennium geleden
  • Attachments

    Yaaay :3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen