Foto bij 001

Ik rende door de gangen van de school toen ik het nieuws van mijn tante hoorde. Ze had me gebeld! Dat vond ik heel erg. Ze had moeten komen het recht in mijn gezicht moeten zeggen. Ze belde en zei: 'lieverd, ze is gevonden. In een hotel. Ze is dood Lieverd. Het spijt me zo.' Daarna hing ik op. Mijn nichtje is dood. Ze was niet alleen mijn nichtje maar ook mijn beste vriendin. En nu is ze dood! Ik rende nog steeds door de gangen. Alles was wazig door mijn tranen. Iedereen keek naar me. Eindelijk had ik de uitgang bereikt. Ik gooide de deur open en rende naar buiten. Ik pakte mijn fiets uit de stalling. "Lucy!" Hoorde ik iemand roepen. Ik herkende de stem. "Lucy" hoorde ik nog een keer. En ik voelde zijn hand op mijn schouder. Het was Maurice. Mijn beste vriend. "Gaat het een beetje Lu?" "Ze is dood Maurice!" Schreeuwde ik. "Ze is dood!" Ik barste in huilen uit. Hij pakte me vast en zei: 'ik ben er. Ik zal er altijd voor je zijn wat er ook gebeurd.' Ik huilde nog steeds. Hij liet me los en droogde mijn tranen. "Kom" hij pakte zijn fiets en ik de mijne. We fietste met zijn twee naar een verlaten huis. Daar ging ik altijd met mijn vrienden heen. Het was onze hang plek. We zette onze fietsen in het schuurtje. En liepen toen naar binnen. Ik ging op de bank zitten. Hij liep naar de kast en pakte cola en chips. Daarna vroeg hij of het al wat beter ging. Ik zei 'ja' maar dat was gelogen. Ik was zo verdrietig. Ze was dood. Ik had dagen lang naar haar gezocht. Ze is vandaag gevonden. Ze was alleen dood! Ik had een brok in mijn keel. Er kwam geen woord meer uit. Maurice zag dat ik niet oké was. Hij pakte mijn hand en trok me overeind. Hij pakte me stevig vast. En ik hem nog steviger. "Dankje" zei ik. "Dankje dat je me niet in de steek laat." "Je weet dat ik dat nooit zou doen" antwoordde hij.
Ik liet hem los en ging weer zitten. Hij pakte zijn telefoon en belde Julliea Jake en Ry. Ff later stonden ze voor de deur. Maurice deed open Julliea rende naar binnen en knuffelde me. "Gaat het een beetje Lu?" "Ja hoor" loog ik weer. "Ik zie dat je liegt. Je bent verdrietig en boos. Dat zie ik." "Hoe weet je dat?" "Ik ben je beste vriendin ik weet alles." Ik lachte. En stond na een paar seconden weer te huilen. "Lu kom we gaan terug" zei Jake. "We brengen je wel naar huis." "Goed ik ga mee." We pakten onze fietsen uit het schuurtje. We fietsten met zijn vijven naar het huis van mijn oom en tante. Daar woon ik sinds mijn zesde jaar. Waar ik de eerste zes jaar heb gewoond weet ik niet. Mijn ouders zijn omgekomen bij een auto ongeluk toen ik 1 jaar was. Dus woon ik nu bij mijn oom en tante. Na tien minuten fietsen waren we bij mijn huis. Ik belde aan en zag het betraande gezicht van mijn tante. "O lieverd je ben veilig." "De schooldirecteur belde en zei dat je was weggerend." "Er is niks aan de hand" zei ik boos. "Ik moet zeker terug naar school." "Nee natuurlijk niet! Je blijft hier." "Best" riep ik boos naar mijn tante. Ik duwde haar aan de kant en rende de trap op naar boven. "Gaan jullie maar terug naar school. Bedankt dat jullie op haar gelet hebben." Ik gooide mijn tas in mijn kamer. Daarna rende ik naar de kamer van roos mijn nichtje. Mijn dooie nichtje. Ik ging op haar bed liggen. Haar geur hing overal in haar kamer. Opeens klopte er iemand op de deur. Ik schrok op uit mijn gedachten. Na een paar seconden kwam mijn tante binnen. "Liefje ik weet dat je verdrietig bent maar dit. Dit is niet de oplossing." "Ik ben niet verdrietig. Ik ben boos." "Waarom?" "Je belde me." "Wat had ik dan moeten doen?" "Je had moeten komen en het recht in mijn gezicht moeten zeggen!" Schreeuwde ik. "Dat kon ik niet dat begrijp je toch wel?" "Nee, dat begrijp ik niet. Je had het recht in mijn gezicht moeten zeggen." "Liefje, dat....." "Kon je niet!" Wat een onzin. Ik barste in tranen uit. Mijn tante pakte me vast. De tranen bleven maar stromen. "Ik mis haar zo" zei ik. "Ik ook liefje ik ook."

Reageer (2)

  • Thangurel

    Hm. Misschien moet je aanhalingstekens, komma's en hoofdletters gaan gebruiken...

    1 decennium geleden
  • Jouska

    mooi! (nu heb ik net geen tijd om te lezen nu, maar ik zet hem bij favorieten om misschien later terug te kijken(flower))

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen