Foto bij 003

Goeiemorgen. Ik pakte mijn tas en liep naar buiten. Ik haalde mijn fiets uit de tuin en reed naar school. Mijn eerste les had ik van MR.Doorns. Na vandaag hoorde ik van mijn vrienden dat we donderdag zouden vertrekken. Ik kon niet wachten. Toen ik thuis kwam kreeg ik een brief. Ik wilde hem open maken. Liefje wacht even ik kom er aan. Ik wachtte geduldig op mijn tante. Toen ze beneden was liet ik haar de brief zien. Nu maakte ik hem open en las hem hard op voor. Er stond:
Juffrouw Lewin
Ik wil u meedelen dat u bent toegelaten op Zweinstein
Een school voor hekserij en hocus-pocus
Uw treinkaartje is geleverd bij deze brief
Deze brief is twee weken te laat geleverd
Dus verwachten we dat je morgen op de trein stapt
Tot snel
Professor Perkamentus
Tante is dit een grap? Nee liefje. Je moeder was een heks en je vader een tovenaar. Het is verplicht om op jou leeftijd naar Zweinstein te gaan. Dus ik ben een heks? Ja liefje. Kom we gaan je koffers pakken je vertrekt morgen. Ik weet niet eens waar ik heen moet en ik heb geen toverspullen. Jawel lieverd ik heb ervoor gezorgd dat je een uniform kreeg van Zweinstein. Je boeken staan al in je kamer daar. O er zijn vier afdelingen daar Zwadderich Griffoendor Huffelpuf en Ravenklauw. Jij zit bij Griffoendor net als je ouders. Oké? Liefje ik breng je morgen naar het station. Oké tante. Ga maar afscheid nemen van je vrienden ze mogen niks weten over Zweinstein of dat jij een heks bent. Zeg maar dat je naar een kostschool gaat. Goed maar kom ik nog terug? Jazeker in de vakanties. Hier is een boek met info over Zweinstein over het ministerie van toverkunst en over jezelf. Ga nu maar gauw je koffers pakken. Ben zo terug riep ik. Ik rende naar boven en pakte mijn hutkoffer. Ik deed er zo veel mogelijk kleren in. Daarna wat schoenen en make-up. Verder tandpasta en tandenborstel, borstel en kam en shampoo. Als laats propte ik er deo in. Daarna pakte ik mijn toverstok die ik heb gekregen van mijn tante. Ze had gezegd dat ze hem bij olivanders de toverstokken winkel had gekocht. Ik zette mijn koffer klaar en liep naar beneden. Ik belde mijn vrienden en vroeg of ze wouden komen. Na een half uur stonden ze voor de deur. Wat is er? Vroeg Maurice. Morgen vertrek ik naar een kostschool. Waaaat!?!? Riep Jake. Sorry jongens maar het is beter. Oké als jij dat wil moet je gaan! Zei Julliea verdrietig. Ik gaf ze alle vier een knuffel en daarna gingen ze weg. Ik liep met een betraand gezicht naar binnen. Liefje het is beter zo. Kom we gaan eten. Ik liep naar de de tafel waar op het eten stond en ging zitten. Na het eten ging ik naar bed. Ik viel gelijk in slaap. Morgen is de grote dag. Ik kon niet wachten!

Reageer (1)

  • RachelMJ

    Leuk
    tip: je moet meer over de situatie vertellen en wat ze doet bijvb: hoe komt ze in haar toverstok.
    ik hoop dat je er wat aan hebt X

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen