011
Ik deed de deur open en liep naar binnen. De hele leerlingenkamer zat vol. Ik voelde dat iemand naar me staarde ik draaide me naar rechts. Harry zei ik. Ja? Daar. Wat moet Malfidus in onze leerlingen kamer? Ik liep naar Draco en keek hem boos aan. Wat moet jij hier? Zei ik boos. Hij zei niks hij hield iets in zijn hand. Wat heb je? Hij hield het omhoog. Ik keek er verbijsterd naar. Geef terug zei ik bazig. Waarom zou ik zei hij vrolijk. Hij hield een ketting met een hartje in zijn hand. Als je het hartje opende zag je een foto van mij en mijn ouders. Geef terug het is niet van jou Malfidus zei Harry. Potter zei hij. Hij sprak het uit als of het woord vervloekt was. Harry hou je er buiten zei ik. Maar... Alsjeblieft hou je er buiten. Geef terug Draco. Dit noem ik wraak zei hij grijnzend. Hij rende de leerlingen kamer uit de gang op. Ik volgde hem zo snel als ik kon. Hij rende naar buiten en liep naar korzel en kwast. Hij pakte de bezem die korzel vast had en vloog weg. Opeens kwam er een uil met een langwerpig pakje aan vliegen. Hij liet het vallen in mijn handen en ik scheurde het open. Het was een bezem. Een nimbus 2000 om precies te zijn. Ik aarzelde geen moment en sprong op de bezem en vloog weg. Ik had nog nooit gevlogen en we hadden nog geen vlieglessen gehad. Maar toch kon ik het vrij goed. Ik volgde Draco op de hielen. Ik pakte mijn stok en richte hem op Draco. Aquamenti zei ik. Ik raakte hem. Hij viel van zijn bezem en schreeuwde. Ik schoot naar beneden en pakte zijn hand. We waren erg hoog als ik hem had laten vallen was hij dood geweest. Ik trok hem om op mijn bezem en vloog naar beneden. Ik lande perfect en stapte af. Ik greep Draco vast zodat hij niet kon wegrennen. Geef me die ketting zei ik. Hier zei Draco een beetje verbaasd. Hij zag bleek en volgens mij kon hij ieder moment neer vallen. Meekomen zei ik commanderend. Hij liep mee. Ik had hem nog steeds stevig vast en liep snel door de gangen met Draco achter me aan. Hij schrok toen we de ziekenzaal binnen liepen. Madam Plijster kwam naar ons toe gerend. Draco viel neer op de grond. Madam Plijster pakte hem op en legde hem in een bed. Ik had de ketting in mijn handen en keek ernaar. Ik ging zitten naast het bed van Draco. Ik werd het zat om naar de ketting te kijken dus deed ik hem om. Lucy hoorde ik achter me. Ik draaide me om en zag Harry. Ik rende naar hem toe en greep hem vast. Ik ben nog erger dan Draco fluisterde ik in zijn oor. Waarom denk je dat zei hij. Door mij was hij bijna dood. Draco zou nooit iemand doodde maar ik had het bijna gedaan zei ik tegen Harry. Ik ben een monster. Dat ben je niet. Je heb hem bijna gedood maar je hebt hem ook gered. Je bent een goed mens. Je zou echt niet zomaar iemand vermoorden dat weet ik zeker zei hij. Dankje Harry. Ga je mee? Nee ik wacht tot hij wakker wordt. Oké maar doe voorzichtig zei hij bezorgd. Altijd dat beloof ik. Ik ging weer zitten en na een tijdje zag ik Draco met zijn ogen knipperen. Draco zei ik. Hij ging recht zitten en keek me aan. Jij bent wel een van de laatste die ik aan mijn ziekenbed verwacht zei hij nuchter. Hoe voel je je zei ik. Goed. Dankje zei hij plots. Dankje daf je mijn leven heb gered zei hij vriendelijk. Ik zou nooit iemand vermoorden zei ik met mijn vriendelijke stem. Ik stond op en liep de ziekenzaal uit. Ik liep naar de leerlingenkamer. Voor de deur stond Harry. Hij wachtte op mij dat wist ik zeker.
Reageer (2)
hej, ik vind het idee van je verhaal heel leuk. Voor je eerste verhaal ook heel knap!
1 decennium geledenWel zou ik wat er gezegd wordt tussen aanhalingstekens zetten, zodat het overzichtelijker wordt, en ik zou de gebeurtenissen wat uitgebreider beschrijven en er niet zo doorheen razen. Nu is het een beetje een opsomming en als je iets langzamer gaat en gedetailleerder schrijft wordt het inlevingspercentage in het verhaal ook een stuk hoger wat lezers enthousiast houdt En denk een beetje na over de gebeurtenissen zelf, want een cruciatusvloek voor een eerstejaars is wel erg heftig, en iemand bijna doden gaat ook wel ver..;p
Verder wel leuk geschreven!
Omg bijna vermoorden
1 decennium geledenzou ik ook doen bijna ghihi