Foto bij 012

Een maand later......
Harry zit inmiddels bij het zwerkbal team.
We hebben al vlieglessen gehad.

Hier is weer een hoofdstukje.

Heey Lucy hoorde ik achter me. Ik draaide me om en zag Harry. Lucy kom je zaterdag kijken bij mijn eerste wedstrijd vroeg hij. Ja leuk antwoordde ik enthousiast. Komen Ron en Hermelien ook? Ja tuurlijk. We moeten tegen Zwadderich dat weet je toch? Zei ik. Ja dat weet ik ja. Ben je niet bang? Een beetje. Als ze je wat doen krijgen ze met mij te maken zei ik heldhaftig. Bedankt. Ik moet gaan zei ik. Ik zei je later riep hij. Laterz riep ik terug. Ik rende door de gangen de school uit. Ik rende het pad op naar Hagrids huisje. Ik klopte aan en er deed gelijk iemand open. Lucy wat leuk je te zien. Hoi mag ik binnen komen? Natuurlijk. Hagrid kom je ook kijken naar Harry's wedstrijd? Vroeg ik nieuwsgierig. Ik wil het niet missen zei hij. Kom je daarvoor hier naartoe? Vroeg hij. Nee zei ik. Waarvoor dan? Kende jij roos breemen? Nee sorry. Wie is dat eigenlijk? Mijn nichtje antwoordde ik eerlijk. Ze was mijn nichtje. Vertel maar zei hij. Ze was al een tijdje vermist en vlak voor dat ik naar Zweinstein ging hoorde we dat ze dood was gevonden in een hotelkamer. Meid maak je geen zorgen iedereen sterft met een reden je komt er van zelf wel achter zei hij schijnheilig. Ik wist dat hij haar heeft gekend, maar waarom hij niks zei was me een raadsel. Ik bedankte Hagrid voor het gesprek en verliet het huisje. Ik rende terug naar Zweinstein. Ik liep naar binnen en zag dat iedereen over de gangen liep. Ik zag Harry Ron en Hermelien en rende naar ze toe. Wat is er aan de hand? Niks bijzonders zei Ron. Ik ben niet achterlijk! Riep ik luid. Iemand heeft Harry bedreigd en de slijmballen voor de laatstejaars komen er aan zei Hermelien luchtig. Wacht, iemand heeft Harry bedreigd? Ja maar het kan me niet echt schelen zei Harry. Wie? Uhm....... Wie?! Drong ik aan. Uhm........ Zeg Harry. Je wilt het toch niet horen. Waarom dan wel niet?! Het was zeg maar ook voor jou bedoeld zei Ron. Wie?! Uhh p..... Ik zeg het wel zei Hermelien. Patty Park zei ze. Wat zei ze? Ze zei dat als je Malfidus niet met rust laat ze jou en mij iets aandoet. Waaaat? Had komt ze erbij. Dat ik een Kerr aardig tegen hem was betekent verder helemaal niets zei ik. Jij weet dat wij weten dat, maar zij niet zei Ron. Mal wijf zei ik lichtelijk geïrriteerd. Zeg dat wel zei Hermelien. Dat ze zo om Malfidus heen hangt zei Ron. Zo van Dracoooootje o liefie kom hier met je oor kan ik even giegelen. Ik hou van je dracooootje deed ik haar foutloos na. We lachen alle vier in een deuk. Ik schrok toen iemand me aan de kant duwde. Ik zag dat het een woeste Draco was die weg vluchte met Korzel en Kwast achter zich aan. Die is boos zeg zei ik. Ja ik heb hem nog nooit zo gezien zei Ron. We liepen de leerlingenkamer in en ik plofte neer in een stoel bij de haard. Ik kletste nog wat en ging daarna naar de slaapzaal. Ik schoot in mijn pyama. Ik maakte mijn koffer open en pakte de ketting die Draco een maand geleden had afgepakt en toen weer terug had gegeven. Ik maakte hem open en staarde naar de foto. Er liep een traan over mijn wang. Dat was voor mijn een teken om de ketting weg te leggen. Ik ging liggen en dacht aan wat Hagrid zei. Misschien had hij een hint gegeven. Ik hield het niet lang vol dat denken en viel in slaap.

Reageer (1)

  • RachelMJ

    Mischien is draco boos omdat hun hoorde praten
    of hij word boos omdat hij gevoelens voor lucy hebt xD

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen