Foto bij 013

Hier is weer een hoofdstukje
I (H) reacties
Dus ga je gang
Veel lees plezier

Het was ochtend en ik schrok wakker. Natuurlijk! Hagrid had een hint gegeven. Iedereen sterft met een reden je komt er vanzelf wel achter had hij gezegd. Ik moest erachter komen, maar dat zou me alleen niet lukken.vanavond zou ik mijn vrienden om hulp vragen. Ik sprong uit mijn bed en pakte mijn gewaad. Daarna pakte ik mijn ondergoed en liep de badkamer in. Ik stapte onder de douche. Ik waste mijn haren en droogde me af. Daarna trok ik mijn kleren aan en liep de slaapzaal weer in. Ik pakte mijn zwarte ballerina's en trok die aan. Daarna pakte ik een elastiekje, een kam en wat make-up en liep de badkamer weer in. Ik kamde mijn haar en deed een staart in. Ik deed lichtjes wat make-up op en liep de badkamer uit. Ik liep de trap af de leerlingenkamer in en ging zitten op de bank. Er was nog niemand. Ik keek op de klok het was pas half 7. Ik pakte mijn huiswerk en begon eraan. Zo vroeg wakker hoorde ik achter me. Ja zei ik. Ik draaide me om en keek in Harry's ogen. Goeiemorgen trouwens zei ik. Jij ook Goeiemorgen. Na een tijdje waren Ron en Hermelien bij ons komen zitten. Om 10 voor 8was de leerlingenkamer vol. Harry Ron Hermelien en ik besloten alvast naar de grote zaal te gaan. We liepen de zaal in en gingen zitten. Zin in een potje toverschaak vroeg Ron aan ons. Oké zei ik en ging tegenover Ron zitten. Hij pakte het bord en de schaak stukken uit zijn tas. We waren al een tijdje bezig en hij stond op win. Paard naar B6 zei hij. Uiteindelijk won Ron en was ik een beetje boos omdat ik verloren had. De grote zaal stroomde vol en al snel zat iedereen. Professor Perkamentus stapte op het podium om ons toe te spreken.
Goeiemorgen allemaal.
Morgen is het weekend en op zaterdag is er een zwerkbal wedstrijd.
Ik wil graag alle spelers succes wensen.
Vandaag vallen alle lessen uit behalve die van professor Sneep en professor Anderling.
Dan wens ik jullie nu eet smakelijk.

Het eten verscheen op tafel en ik begon gulzig te eten. Is het lekker vroeg Hermelien. We schoten alle vier in de lach omdat ik alles in een keer in mijn mond propte. Na het eten liepen we het lokaal van professor Sneep in. Goed we gaan vandaag murtlapextract brouwen. Iemand die niet gewoon kan doen verlaat mijn lokaal zei hij kill. Goed begin. Ik en Hermelien gingen druk aan de slag om geen onvoldoende te krijgen. Toen wij klaar waren hielpen we Harry en Ron zodat het niet te erg zou zijn. Wij zijn klaar riep ik nadat ik de beurt had gekregen om te mogen praten. Professor Sneep liep naar ons toe en inspecteerde het drankje. Uitmuntend zei hij voor dat hij veder liep. Voldoende zei hij tegen Harry en Ron. We liepen de klas uit de gang op. We kwamen en trappen huis binnen en liepen naar de tweede verdieping. We liepen het lokaal van professor Anderling in. Toen iedereen binnen was begon ze een verhaal over transfiguratie. Na haar verhaal was er geen tijd meer over en mochten we weg. We liepen door de gangen op weg naar de leerlingenkamer. Ik botste tegen Draco aan en liet wat spullen vallen. Ik bukte en raapte ze op. Ik stond op en keek recht in de ogen van Draco. Sorry zei ik. Maakt niet uit zei hij terug. Ik liep door naar de leerlingenkamer en ging de slaapzaal in. Ik verruilde mijn gewaad voor een skinny jeans een zwart topje een wit met zwart Adidas vest en sneakers. Ik liep de leerlingenkamer in en ging zitten bij mijn vrienden. Waarom werd Malfidus niet boos? Vroeg Harry verbaasd. Geen idee. Draco was aardig tegen mij sinds ik zijn leven heb gered. Deze Draco mocht ik wel. Ik besloot om eens iets met hem te gaan drinken ofzo. Misschien konden we vrienden worden. Ik heb zin in de kerstvakantie zei Hermelien. Ja ik ook zei ik wat minder enthousiast. Dat kwam om dat ik op Zweinstein zou blijven met mijn vrienden en niet naar huis zou gaan. Ik wilde graag naar huis. Ik misten mijn vrienden oom en tante enorm. Weet je wat we gaan wel met ze vieren op bezoek zei Harry alsof hij mijn gedachten had gelezen. Ja dat lijkt me leuk zei ik en gaf Harry een knuffel.

Reageer (1)

  • RachelMJ

    Draco en aardig zijn
    wat!!
    mijn wereld staat onderste kop
    :O :o

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen