Foto bij 017

Kom we gaan naar Hagrid zei Hermelien. We stonden op en liepen naar buiten. We slopen de school uit. We mochten eigenlijk de school niet verlaten omdat het al donker was, maar dat hield ons niet tegen. We klopten aan. Hagrid deed open en liet ons binnen. Hagrid wat weet jij over de driekoppige hond op de negende verdieping? Vroeg Hermelien. Je bedoeld fluffy zei Hagrid. Heeft hij een naam zei Ron. Ja natuurlijk hij is van mij zei Hagrid. Nee hè ik had jullie niks mogen vertellen. Nu hup wegwezen zei hij. Wie bewaken dat Luik nog meer behalve fluffy? Vroeg ik. Professor Perkamentus, Nicolaas Flamel en ik. Hij vertrouwd alleen ons zei Hagrid trots. Ga weg ik mag jullie helemaal niks vertellen ik heb al te veel gezegd zei hij. O Nee daar heb je Malfidus zei Harry. Draco rende snel weg en ik wist dat hij ons zou verraden. Nou ga gauw terug jongens zei hij. We stonden buiten. Maar Hagrid begon Ron. Bemoei je niet met dingen. Het is gevaarlijk zei Hagrid. Hij deed de deur dicht. We draaiden ons om en liepen terug. Meneer Potter, meneer Wemel, juffrouw Griffel en juffrouw Lewin mee komen zei professor Anderling streng. We liepen een lokaal in. Zo wat deden jullie buiten? We gingen naar Hagrid professor zei ik. Jullie weten dat het verboden is om s'avonds buiten rond te sluipen. Ja professor. Jullie krijgen alle vijf straf en gaan met Hagrid mee het verboden bos in. Pardon ik denk dat ik u verkeerd verstaan heb zei Draco. Ja meneer Malfidus. U zei alle vijf zei hij. U heeft de regels ook overtreden u was s'avonds ook buiten daarom krijgt u ook straf. Draco zweeg en ik geschokt. Nu gaan jullie naar je leerlingen kamer morgen avond gaan jullie met Hagrid mee. We liepen het lokaal uit de donkere gangen in. Lumos zei ik. Er verschijn een lichtje san het puntje van mijn staf. Harry Ron en Hermelien liepen voor mij en Draco dus zagen ze niet wat er gebeurde. Sorry zei Draco. Maakt niet uit antwoordde ik. Ik dacht dat je boos zou zijn. Ik ben niet boos ik heb geen zin in boos zijn. Maar ik verdien het zei hij. Nu niet misschien later. Hij beet op zijn lip. Ik leg je later alles uit dat beloof ik. Goed zei ik en gaf hem een stomp tegen zijn arm. Truste zei hij. Truste. Ik liep achter mijn vrienden de leerlingenkamer in. Ik ga slapen zei Hermelien. Ik ook zei ik en liep achter haar aan. Waarover smoesden jij en Draco zo vroeg ze. Hij bood zijn excuses aan zei ik alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Draco en excuses dat is onmogelijk zei ze. Toch is het zo zei ik. Je mag vrienden zijn met wie je wil maar kijk uit met Draco. Hij is erg sluw en onbetrouwbaar. Misschien houd hij je voor de gek zei ze. Ik ben voorzichtig, echt zei ik. Daar ben ik blij om en Harry en Ron ook zei ze. Ik gaf haar een knuffel en trok daarna mijn pyama aan. Ik ging in mijn bed liggen en dacht na. Zou Draco een spelletje met me spelen? Of was hij gewoon een vriend? Kan ik hem vertrouwen? Zou hij me later echt alles vertellen? Wat zou hij vertellen? Zou hij me beschermen? Of juist verraden? Na een tijdje werd ik moe en viel in slaap.
Harry laat me niet achter. Nee ga niet naar hem toe. Je mag niet dood gaan. Harry nee. Ik sprong uit mijn bed en ging op mijn knieën zitten. Ik ademde snel. Mijn hart bonkte sneller dan eerst. Ik begon te huilen heel zacht. Hermelien kwam uit haar bed en pakte me stevig vast. Rustig ik ben hier. Ze troostte me als een soort moeder. Ik stond op en kroop weer in mijn bed. Ga maar slapen het was maar een droom zei ze. Ik deed mijn ogen dicht en viel in slaap.

Reageer (1)

  • RachelMJ

    Zij vertrouwd draco hahhaha
    dat moet ze niet doen

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen