Foto bij W21

“Nou, in elk geval leren we verantwoordelijkheid nemen”, vond Musa.
“Heel juist”, zei Faragonda met een glimlach.
“En rekening houden met iedereen”, zei Bloom aarzelend. Faragonda knikte haar bemoedigend toe.
“En je niet op iemand afreageren, hoe moeilijk dat ook is”, zei Flora. “Of, nou ja, dat vond ik toch, toen ik hoorde van dat clubje tegen Bloom… Ik bedoel, dit wordt heel persoonlijk nu, maar anders moeten we toch ook altijd redelijk blijven hé?”
“Dat heb je heel goed gezegd, Flora”, merkte Faragonda op. “Zie je, Stella, zo moeilijk is dat toch niet?”
“Al die opdrachten zijn gewoon zo vaag”, verzuchtte Stella.
“Ze hebben allemaal hun nut, stuk voor stuk”, zei Faragonda.
“Wat is het nut van ons op te sluiten dan?”, vroeg Stella.
“Daar zullen jullie zelf achter moeten komen, dat heb ik al vaker gezegd”, zei Faragonda.

De komende twee weken waren ontzetten zwaar voor Bloom, en er bleef bijna steeds één van de meiden in de buurt om haar te steunen, tenzij ze bij Sky was uiteraard. Ook de volgende zondag kwam Faragonda langs en de Winx konden alleen maar vertellen dat de tweeling van Eraklyon nog steeds bijna niets van hun strafwerk gedaan hadden en het clubje met Bloom-haters nog groter geworden was.
Bloom was zelden zo opgelucht geweest toen Faragonda en Griselda de laatste zondag terugkeerden en zij weer alles zouden regelen.
“Die twee meisjes van Eraklyon gaan komende week alles poetsen, tot in de kleinste hoekjes en kantjes, onder toezicht van een leraar”, zei Griselda meteen.
“Dat lijkt me wel gepast, inderdaad”, stemde Faragonda in. Bloom haalde opgelucht adem, dit was haar probleem niet meer.
“En wat met de meisjes die zich tegen Bloom gekeerd hebben?”, vroeg Musa.
“Ik ben bang dat ik weinig kan doen, voorlopig”, zei Faragonda. “Sorry, Bloom, maar hen dwingen daarmee op te houden zou juist averechts kunnen werken. We moeten een manier zoeken waarop je hun vertrouwen kan winnen, maar ik kan er niet meteen één bedenken.”
“Ik begrijp het”, verzuchtte Bloom.
“Als er iets is dat we kunnen…” Faragonda zweeg prompt toen de deur open vloog en een meisje huilend binnen stormde.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen