Foto bij Figure 2

Nadieh Smith-Jones


Ik nipte van mijn koffie en haalde met het lepeltje de caramelsaus van de slagroom af. Hmmm, heerlijk! Even keek ik onder mijn wimpers door naar Anne die nog steeds met een schuin oog naar de twee jongens keek. Serieus, wat zag ze toch in die?! Tot overmaat van ramp kwamen de jongens ook nog 's naast ons zitten. Ik rolde mijn ogen en keek expres de andere kant op, terwijl ik zag dat Anne niet zo goed wist hoe ze zich moest gedragen. Ik keek haar met een "what-the-fuck" blik aan, waarna ze haar ogen rolde en ook slok van haar frappucinno nam.
'So, eh, you alright?' hoorde ik een stem naast me en draaide mijn hoofd om, waarna ik in de donkere ogen keek van een jongen. Hij had een grote mond en sproetjes all over his face. Ik trok mijn wenkbrauwen op.
'You alright?' Hij knikte en keek toen even naar Anne. 'So, eh..'
'You girls are here for coffee?' nam de tweede jongen het toen over. Hij had ook donkere ogen, een gestylede kuif een een baardje. Ik glimlachte even. Hij leek me wel lief.
'Yeah.' zei ik toen, aangezien er nog steeds geen woord uit Anne kwam. Serieus, wat had dat kind toch?! Had die saaie film haar tong ook saai gemaakt?! Ik zag haar naar de jongen met sproetjes staren en schudde mijn hoofd. Totaal niet haar type, waar maakte ze zich in godsnaam druk om?! Hij was toch gay?!
'Yeah, us too.' zei de blanke jongen toen en knikte, waarna hij met een roer staafje in zijn koffie roerde. Ik draaide me weer om naar Anne, die mij met grote ogen aankeek. Awkward. Ik zuchtte even en schudde mijn hoofd. Ik had hier geen zin in.
'You know, we should get going, the movie's about the start.' zei ik tegen Anne, waarna ik mijn tas pakte en haar nadrukkelijk aankeek. Snel knikte ze, keek nog even naar de jongens en liep achter mij de Costa uit, Op straat draaide ik me om en keek haar aan.
'Seriously, what the fuck was that?! That was so humiliating! You could at least have said something to them! Help me out?!'
'You don't understand it, do you?!' vroeg Anne toen met grote ogen. Ik haalde mijn schouders op en liep verder met mijn beker.
'What's so special about two gay friends talking to us... Seriously get your shit together. You better have something to say to the guys we meet when we're going out tonight.'
'We're going out tonight? Again?' zeurde ze, waarna ik mijn ogen rolde.
'Yes! There's a party from work and you know I hate all these skanks. I don't want people to think I belong with them.'
'So you're taking me?' vroeg Anne grijnzend, waarna ik mijn ogen rolde en grijnzend naar haar keek.
'Don't make it any more embarrassing as it is. They'll probably think I'm gay now.'
'What's with you and the word " gay" today?!' vroeg Anne toen en schudde haar hoofd, waarna ze naar de overkant van de straat keek. Ik volgde haar blik en kwam uit bij de letters "TopShop".
'You need some clothes?' vroeg Anne afgeleid. Ik haalde mijn schouders op.
'Well, I heard we're going to a fancy club so I could use something?'
'Yeah, so can I.' zei ze toen, pakte mijn pols en trok me mee de straat over.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen