Foto bij First Day At School

hierboven zie je Musica^^

Het was twee dagen later, Suki pakte haar tas in. In een kast pakt ze haar katana. Ze wikkelt het in een zijde doek en knoopt het vast. Haar moeder kwam in haar kamer kijken. ‘’gaat alles goed? Het is zo kabaal.’’ ‘’ja mam alles goed hier.’’ Haar moeder pakt een folder van een kastje. ‘’is dit je nieuwe school?’’ ‘’jep.’’ ‘’Hoe heette het ook alweer zei je?’’ ‘’Koizumi high!’’ haar moeder keek haar verbaast aan. ‘’is dat geen school voor alleen maar jongens?’’ Suki grinnikt breed. ‘’welnee mam, dat was vroeger zo.’’ Toen haar moeder wegliep pakt ze een doosje, het zat vol met kleine spulletjes. Haar oog valt op een foto, ze pakt het. Een foto van haar vader. Toen ze aan de mooie tijd denkt hoe ze voor het eerst een slag maakte met de katana van haar vader. Dezelfde katana die ze nu ook gebruikt, de katana van haar vader. ‘’Waarom is hij dood?!’’ Er valt een traan over haar wangen. Snel veegt ze het weg en duwt de doos terug waar het lag. Ze pakt haar tas en rent naar buiten. ‘’dag mam.’’ Haar moeder kon geen antwoord meer zeggen want Suki was al verdwenen. Ze rent door de straten heen, en komt veel leerlingen tegen. Ze was er bijna. Ineens flitste er iemand langs haar heen. Hij had licht groen haar, ze keek even in zijn gele ogen, en hij was al verdwenen. Ze zag hoe hij de Koizumi High in liep. Druk ventje. Dacht ze bij zichzelf. Toen ze de voortuin in liep keken de jongens haar vreemd aan. ze hoorde gefluister en gelach. ‘’die is zeker de weg kwijt.’’ Lacht er één. Suki probeert en geen aandacht aan te schenken en loopt door. De tuin was prachtig! Overal waar ze liep zag ze sakura over de grond verspreid, en watertjes met kooikarpers. Het leek allemaal makkelijk te gaan maar toen ze ineens bij haar schouder werd beetgepakt zakte de moed in haar schoenen. ‘’u bent zeker, de baas hier?’’ kwam er zacht uit haar mond. ‘’nee ik ben gewoon een leraar.’’ Hij keek nors. ‘’er mogen hier geen meisjes komen MEISJE!’’ Suki rukte zich los. ‘’ik wil een kans.’’ Zei ze zelfverzekerd. De man begon hard te lachen, jongens die er bij stonden begonnen ook zachtjes mee te doen. De man boog zich wat meer naar Suki toe. ‘’meiden kunnen niet zo goed vechten als jongens, je bent te slap voor deze school.’’ ‘’bewijs dat maar!’’ schreeuwde Suki. De man had een klein rood snorretje, hij plukte eraan, verder was hij kaal. ‘’bewijzen hm?’’ hij keek gemeen. Ondertussen stond bijna de hele school om Suki en de leraar heen, ook kwam de directeur aangelopen verbaasd keek hij naar het schouwspel dat nu aan de gang was, ‘bewijs maar dat je het in je hebt…’ de leraar keek haar lacherig aan ‘NATSU!’ schreeuwde de leraar, een grote stevige jongen kwam aangelopen, hij zag er sterk uit. ‘bewijs jezelf door tegen de beste leerling van de school te vechten’ de leraar stapte naar achter, leerlingen begonnen te joelen en moedigde Natsu aan. Suki pakte haar bokken, Natsu deed hetzelfde en met een luide schreeuw kwam hij op haar afgerend, met een krachtige slag viel hij Suki aan, Suki blokte zijn aanval maar door de geweldige kracht viel ze op de grond. Snel krabbelde ze weer overeind en stond weer in de gevechtshouding. Weer viel Natsu aan, Suki probeerde te ontwijken maar ze was al te laat, hard raakte de bokken haar in haar maag, kreunen viel ze op de grond. Alle leerlingen lachte haar uit. ‘wat is hier aan de hand?’ Musica probeerde zich een weg te banen door de menigte heen.’versla die griet!’ hoorde Musica een jongen roepen ‘griet?! Het zal toch niet waar zijn?!’ Musica duwde wat jongens opzij, uiteindelijk was het hem gelukt ’Suki?!’ fluisterde Musica verschrikt. Suki spoog wat bloed uit haar mond en stond weer op, iets wat onstevig stond ze op haar benen, ‘ik mag niet verliezen’ dacht ze hardop. ‘al genoeg gehad?’ vroeg Natsu spottend. ‘ik geef niet op voordat ik mijn doel heb bereikt!’ zei Suki fel. nu zette Suki de aanval in, ook Natsu viel aan, het geluid van tegen elkaar stotende bokken’s was nu het enige wat te horen was, iedereen keek ademloos toe. Er klonk een geweldige dreun. Er was ook gekraak te horen. Natsu keek verschrikt naar zijn bokken waar een scheur in zat. Nu waren de rollen omgedraaid! Suki zette zich schrap en ze maakte een sprong, precies zo als ze het hoopte sloeg ze op de goede plek, Natsu’s bokken brak in tweeën. ‘’niet te geloven.’’ Hoorde ze iemand zeggen. Ze keek om. Het was die jongen weer die voorbij was geflitst. Hij keek erg schattig, Suki glimlachte naar hem. Natsu was erg rood geworden van woede, waarschijnlijk had hij nog nooit verloren, en nu zelfs van een meid. ‘’goedzo Suki!’’ ze herkende de stem. ‘’Musica!’’ ze rende op hem af en gaf hem een kleine knuffel. ‘’ik heb mezelf bewezen!’’ ‘’ja. Dat heb je zeker.’’ Musica keek trots om zich heen. ‘’ken je haar?’’ vroeg de jongen met het licht groene haar. ‘’ja, ze is al heel lang een schoolvriendin van me.’’ Antwoordde Musica. ‘’ik ben Haru.’’ Hij stak zijn hand naar Suki uit. ‘’ik ben Suki, eerste jaars hier.’’ ‘’ik ook.’’ Zei Haru tevreden. ‘’wat nou eerste jaars?!’’ schreeuwde de leraar ineens. ‘’wie zegt dat jij nu op deze school mag komen?!’’ ‘’ik’’ klonk er zacht uit de menigte. Het was de directeur. ‘’jij heb het meisje laten uitdagen dat ze zichzelf moest bewijzen, en ze heeft gewonnen. We moeten haar de overwinning geven.’’ Hij sprak luid en serieus. Hij stuurde de leerlingen naar binnen, alleen Musica en Suki mogen blijven staan. ‘’welkom op deze school, maar je moet weten dat we je niet anders zullen behandelen, maar je mag wel in andere kleedkamers omkleden. Maar je zou wel bij de jongensafdeling moeten slapen, als je dat maar weet.’’ Suki knikte. Vervolgens gingen ze naar binnen. ‘’ik moet je wel even zeggen dat ik in een andere klas zit.’’ Zei Musica. Teleurgesteld keek Suki op een briefje dat ze heeft gehad. ‘’ja klopt, je staat niet op mijn klassenlijst.’’ ‘’nou ik hoop dat je het hier leuk zal hebben, ik zie je wel in de pauze en in de vechturen.’’ ‘’vechturen?’’ vroeg Suki verbaast. ‘’ja, dat is één uur per week waar je kan laten zien wat je heb geleerd enzo, dan is ieder klas er en kan je tegen iedereen vechten!.’’ De bel klonk en de lessen gaan beginnen ‘tot later Musica!’ vrolijk rende Suki naar het lokaal waar ze de eerste les had ‘veel plezier’ schreeuwde Musica haar na.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen