Foto bij Hoofdstuk 2.

Lionwind had Moonpaw nog enkele vechttechnieken geleerd. De tekkel en draaikolk. De tekkel was heel bekend,maar toch handig. Je deed of je hemm wou bespringen en zodra de vijand daar helemaal klaar voor was, dook je langs onder naar zijn poten en ... tekkelde je hem. De draaikolk was een typische Moonclantaktiek. Je sprong om je vijand heen zodat die helemaal de kluts kwijt raakte. Dan besprong je hem.Moonpaw had zelfs de combinatie van dat geleerd. Volgends Lionwind had ze talent. Maar volgendsmij had ze gewoon een te-goede mentor. De les was nu voorbij en Moonpaw en Lionwind snelde naar het kamp terug. Het was al bijna zonsondergang en vannacht was de big gadering. De big gadering was met volle maan. Alle clans onmoetten elkaar daar bij de High stones. Daar mochten ze voor één nacht samen zijn zonder enige clanrivaliteiten. de leaders stonden op de High stones. Zij leidden de Big gadering. Seastar zou nu de katten uit moeten kiezen die meegingen. Moonpaw brandde van verlangen. Zou zij meemogen op haar eerste dag als leerling? Aangekomen bij het kamp klonk de oproep van Seastar hun leader: ''Laat alle katten die oud genoeg zijn om hun eigen prooi te vangn zich verzamelen bij de High stone voor een clanmeeting!''. Dit was een vergadering onder de clan zelf. Seastar zou nu vertellen welke katten meegingen met de big gadering. ''Ik moet nu de katten kiezen die meegaan''. Ging Seastar verder. ''De katten die meegaan zijn: Firetail,Lighteye,Lionwind,Tigerstripe,Windpaw en Moonpaw. Ik vraag of Speedtail zolang als de gadering duurt de leiding over het kamp op je te nemen''. Speedtail hief verbaasd zijn kop op en knikte. Moonpaw was daarintegen superblij. Net leerling en je mocht al naar de nig gadering! Dat was geluk hebben! ''Aangezien de zon al onder is moeten we snel vertrekken.'' Vervolgde Seastar. ''Katten die ik heb opgenoemd,Volg mij maar!''.Seastar sprong in één beweging sierlijk van de High stone af en leidde de groep katten het kamp uit. De groep katten waaronder Moonpaw. Moonpaw was nu gewend geraakt aan het dichtbegroeide loofbos met de aardachtie ondergrond. Maar plots ineens hield het loofbos op en denderden ze over gladde harde rotsen. Windpaw maakte zich sneller uit de voeten tot hij naast Moonpaw rende. ''Hier ben je zeker nog niet geweest?'' Hijgde de gevlekte kater. Moonpaw schudde koortsachtig van nee. De rotsen begonnen nu pijn te doen onder haar pootkussentjes en bij elke misstap kon je een paar vossenlengtes wegglijden. Dit was een voordeel bij z'n nadeel. De Moonclan had ene stuk slecht terratorium,maar aan de andere kant konden vijandelijke clans maar amper aanvallen. Uiteindelijk kwamen ze aan bij een groot ravijn dat stijl afliep. Maar er vormde zich richels als trappetjes. Ze waren mischien 7staartlengtes breed, Breed genoeg voor 2 katten. De groep katten volgden de trappen-richels met Moonpaw en Windpaw in de achterhoede. Toen ze beneden kwamen rook Moonpaw de onmiskenbare stank van andere clans. Maar welke wist ze nog niet. Op de open plek stond tegen de ravijnwand een soort rots, Heel ongelijk aan het ravijn. Als je goed keek konden de leaders er ook weer met een soort trappetje op klimmen. De katten van de Moonclan verspreidden zich over het ravijn. Alle katten vertelden verhalen aan de anderen of ze al hun hele leven samen leefden. Moonpaw zag de laatste clan ook arriveren. Ze herkende dat cyperse lijf.... Oakstar.. Die haar pleefmoeder had vermoord! Dat stelletje ongeregeld was dus de Poleclan. De clan die zei het meest haatten van allemaal.! Haar oog viel op een groepje leerlingen. Daar zou ze wel bij gaan zitten. Het waren 2 leerlingen. Nu herkende ze Windpaw. ''Hey Moonpaw! Wil je kennis maken met Blackpaw?''. Moonpaw haalde haar schouders op en knikte. ''Zeg vertel je niet eens hoe je heet?'' Zei Blackpaw ongeduldig. ''Ik ben Moonpaw van de Moonclan...'' Blackpaw onderbrak haar. ''Moonclan? Bah ik walg van ze! Ze zijn lang niet zo goed als de Poleclan!'' Moonpaw keek hem met grote venijnige ogen aan. ''Zeg hoor jij eens even! Jouw leider heeft mijn moeder vermoord!'' Blackpaw haalde grinnikend zijn schouders op. ''Ik had het ook voor hem kunnen doen hoor.'' Net toen Moonpaw hem wou bespringen om heb in 50 delen door het woud te slingeren besefte dat ze daarmee de krijgdcode brak. Op een Big gadering mag er niet gevochten worden. ''Jammer he'' Spotte Blackpaw die met zijn staart in de lucht van trots wegliep. ''Wat een kleine etter'' Barstte Windpaw uit. ''Ik snap het niet, Hij deed zo aardig toen jij er nog niet bij was.'' Moonpaw richtte zich tot Windpaw. ''Had je al gezegt dat je van de Moonclan komt?'' Windpaw zei: ''Nou ehm... Nee niet bepaald..'' Moonpaw ging verder:''Dat kan je ook verwachten van de Poleclan! Niet te vertrouwen!'' Windpaw haalde zijn schouders op ''Het zal wel''. Toen klonk er een luide oproep van alle vier de leaders. ''Laat de vergadering beginnen!''

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen